Umorul „Barometrului imobiliarelor în social media”
Ştirea virală de săptămâna trecută despre garsoniera de 11 metri pătraţi din Cluj-Napoca, oferită spre închiriere cu 200 de euro lunar este, dincolo de generatorul unui nesfârşit şir de glume, un indicator că ne apropiem din ce în ce mai mult de Vest când vine vorba de preţurile din real estate. Suprafeţele de peste 50 de metri pătraţi cu care ne-am obişnuit reprezintă un lux în capitale europene precum Parisul sau Londra. La o primă căutare pe una dintre platformele de vânzare de locuinţe din Paris, poţi să vezi că o garsonieră de 22 de metri pătraţi, modest mobilată, costă 299.000 de euro. O alta este puţin mai ieftină: costă 192.000 de euro (însă are o suprafaţă de 17 metri pătraţi). La fel stau lucrurile şi în cazul chiriilor – potrivit platformei Numbeo, preţurile chiriilor din Oraşul Luminilor sunt cu 200% mai mari decât în Capitală. De altfel, un studiu amplu al Deloitte referitor la preţurile locuinţelor în Europa, publicat în vara anului trecut, arată că arată că locuinţele din România sunt în continuare printre cele mai ieftine de pe continent, în pofida efervescenţei din ultimii ani. Umorul „Barometrului imobiliarelor în social media” poate fi de ajutor când vine vorba de confruntarea cu şocul preţurilor ce va urma, căci devine din ce în ce mai clar că direcţia şi în preţurile imobiliarelor româneşti, şi nu numai, este doar în sus.
Ioana Matei, Editor Business MAGAZIN
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro