CSR 2021: Acceleratori de schimbare
NN Asigurări de Viaţă
Motivaţie: Este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să ne implicăm în rezolvarea problemelor care ne privesc pe toţi, ca societate, iar antreprenoriatul social are puterea să facă o diferenţă în comunităţile din care facem parte, prin idei inovatoare şi oportunităţi economice. NN a încheiat un parteneriat strategic cu Ashoka România, organizaţie internaţională dedicată antreprenoriatului social, prin care şi-a propus să faciliteze crearea şi transferul de soluţii inovatoare şi, în acelaşi timp, să contribuie la identificarea de inovatori sociali (Ashoka Fellows) şi la amplificarea impactului lor în comunitate.
Descrierea proiectului: NN şi Ashoka susţin dezvoltarea proiectelor sociale inovatoare care pot aduce o schimbare în societatea din România, concentrându-se pe trei arii cheie: creşterea rezistenţei societăţii civile la situaţii de urgenţă, folosirea tehnologiei în sănătate şi prevenţie şi creşterea incluziunii sociale şi financiare. Concret, parteneriatul dintre NN şi Ashoka România are ca obiectiv să descopere idei şi inovaţii sociale de succes din aceste arii, deja testate în reţeaua Ashoka din lume, şi să susţină organizaţii sau antreprenori să le adopte în România. Programul cuprinde identificarea comunităţilor care au nevoie de sprijin şi a altor actori cheie care pot ajuta ecosistemul, dar şi schimburi de experienţă cu organizaţiile internaţionale ale Ashoka Fellows aleşi pentru transferul de impact şi crearea de proiecte comune.
Programul de transfer de idei şi iniţiative din cadrul reţelei globale Ashoka către actori din societatea civilă locală urmăreşte să aducă 8-10 astfel de inovaţii sociale în România, dar şi să faciliteze interacţiunea între reprezentanţii acestora şi alţi antreprenori sociali care pot contribui la schimbare. În plus, programul asigură şi sprijin pentru implementarea iniţiativelor sociale, prin acces la cunoştinţe şi resurse de specialitate. Iniţiativa se desfăşoară sub îndrumarea specialiştilor Ashoka şi cu sprijin financiar din partea NN. Din partea Ashoka, există câte un project manager care ţine legătura cu fiecare comunitate în parte şi coordonează atât întâlnirile locale, cât şi cele de facilitare şi transfer de impact din ecosistemul global Ashoka. Cât priveşte partea de fellowship, procesul de căutare şi identificare a unui potenţial inovator social este asimilat de întreaga echipă, primind şi sugestii din afara organizaţiei printr-un sistem de propuneri deschise pe tot parcursul anului. Parteneriatul strategic presupune o investiţie totală de 200.000 de euro realizată de NN în perioada 2019 - 2021.
Rezultate: Proiectul este încă în desfăşurare, NN fiind în continuare alături de Ashoka pentru susţinerea celor trei comunităţi de antreprenori sociali şi pentru identificarea de noi inovatori sociali din România. Câteva idei s-au conturat deja, urmând modele implementate în alte ţări. Una dintre ele, spre exemplu, este o iniţiativă propusă de Mohammad Al-Ubaydli, fondatorul platformei Patients Know Best (PKB), care vrea să ofere pacienţilor o soluţie pentru digitalizarea dosarului medical şi transmiterea electronică, uşor şi în siguranţă, către medici. Acesta este primul sistem de înregistrări medicale centrat pe pacient din lume. Dorica Dan, Ashoka Fellow din România, va lucra alături de echipa PKB pentru a adapta modelul în cadrul ecosistemul pacienţilor diagnosticaţi cu boli rare din România, iar ulterior modelul va putea fi replicat la scară mai largă în sistemul medical local. Peste 30 de astfel de actori sociali – antreprenori sociali, antreprenori şi intraprenori de business, lideri de ONG-uri – sunt susţinuţi să creeze inovaţii sociale care pot fi transferate în România ca parte a iniţiativei NN şi Ashoka. Totodată, comunitatea Ashoka a crescut cu doi noi Fellows în 2020 – Ioana Bauer de la eLiberare, liderul asociaţiei care ajută la prevenirea traficului de persoane în România într-un program amplu preluat de organizaţii în peste 18 ţări, şi Carmen Gheorghe de la E-Romnja, prima organizaţie feministă romă din România concentrată pe crearea unei comunităţi a femeilor rome unde acestea să aibă voce şi putere de decizie, iar în perioada următoare vor fi anunţaţi cei doi Fellows aleşi în 2021. Iniţiativele lor pot genera schimbare pentru aproximativ 800.000 de oameni, întrucât un Ashoka Fellow are impact direct asupra a aproximativ 200.000 de beneficiari, conform statisticilor Ashoka.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană