Alexandru Slavu, Chief Operating Officer, e-Mobility Rentals: „România este un loc al inovaţiei şi al ideilor transformatoare”
... este de părere Alexandru Slavu, Chief Operating Officer, e-Mobility Rentals, start-up care oferă primul serviciu de închirieri de vehicule electrice cu baterii interschimbabile din Europa.
În ultimii ani, achiziţia sau utilizarea vehiculelor electrice cu încărcare la staţiile convenţionale a explodat în lume şi în România, spune Alexandru Slavu. „În acest context e-Mobility Rentals vine cu o tehnologie revoluţionară de bat-erii electrice universale ce pot fi schimbate cu uşurinţă la staţi de tip Battery Swap Station. O singură baterie oferă o autonomie de minimum 60 km în mai puţin de 3 minute.”
Alexandru Slavu deţine funcţia de Chief Operation Officer la e-Mobility Rentals, unde este responsabil de dezvoltarea de proiecte & infrastructură pentru vehicule cu baterii electrice interschimbabile. Încă de la crearea acestui start-up românesc, a jucat un rol esenţial în procesul de inovare, contribuţia sa fiind esenţială în dezvoltarea tehnologiei integrate în bateriile interschimbabile marca e-Mobility Rentals şi în stabilirea infrastructurii Swap Sta-tion. Aceste progrese sporesc eficienţa operaţională şi, în acelaşi timp, revoluţionează transportul urban prin inte-grarea de soluţii scalabile pentru o gamă diversă de vehicule electrice.
Anterior, el a ocupat funcţii precum manager de operaţiuni la Just Eat Takeaway.com, unde s-a concentrat pe îmbunătăţirea calităţii şi reducerea costurilor, şi manager de logistică la MCCA Logistics Services, unde a gestionat activităţile de logistică şi mentenanţă a vehic-ulelor. Alexandru Slavu are o diplomă în Relaţii Economice Internaţionale şi certificări în Lepaya şi Lean Compliance.
1. Care este obiectivul de carieră pe care îl aveţi în prezent?
Scopul meu în carieră este să inovez şi să particip la dezvoltarea unui sector de afaceri care îmbunătăţeşte mobili-tatea urbană şi reduce emisiile de carbon, contribuind la un viitor durabil. În acelaşi timp, îmi propun să pun umărul la creşterea e-Mobility Rentals, acest start-up românesc care are un imes potenţial de a revoluţiona felul în care oamenii şi bunurile se deplasează în oraşe şi de a-l face cunoscut în ţară şi în lume, pentru a arăta odată în plus că România este un loc al inovaţiei şi al ideilor transformatoare.
2. Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în atingerea acestuia şi cum v-aţi propus să le depăşiţi?
Ideile transformatoare nasc opoziţie la început. De aceea una dintre cele mai mari provocări în acest moment este educaţia utilizatorilor. În ultimii ani, achiziţia sau utilizarea vehiculelor electrice cu încărcare la staţiile con-venţionale a explodat în lume şi în România. În acest context e-Mobility Rentals vine cu o tehnologie revoluţionară de baterii electrice universale ce pot fi schimbate cu uşurinţă la staţii de tip Battery Swap Station. O singură baterie oferă o autonomie de minimum 60km în mai puţin de 3 minute. Această viziune a noastră de a livra „energy on the go”, viteza şi uşurinţa swapurilor îi fac pe utilizatori să aibă încredere în sistemul e-Mobility Rentals odată ce trec de bariera noutăţii. Soluţia noastră indică o evoluţie a industriei, un progres care se întâmplă cu o viteză spectacu-loasă, pe care noi nu vrem să îl ratăm, din contră, vrem să îl integrăm cât mai rapid în comunităţi.
3. Cum arată săptămâna/ziua de lucru ideală pentru dvs., în contextul actual?
„Săptămâna ideeală” sunt două cuvinte frumoase dar greu de atins. Pentru mine săptămâna este reuşită atunci când îmi îndeplinesc taskurile prioritare şi totodată îmi acord timp şi mie: puţină meditaţie dimineaţa, o oră în sala de forţă pentru deconectare şi serile petrecute cu familia pentru a-mi încărca bateriile.
4. Cum vă gestionaţi timpul şi priorităţile într-o zi aglomerată de lucru?
Gestionarea bună a timpului este cheie pentru mine, la fel cum este în general pentru orice manager operaţional. Folosesc suita clasică de platforme digitale care mă ajută să-mi organizez taskurile şi agenda şi, fară abatere, îmi rezerv timp pentru discovery în care mă concentrez pe a afla şi înţelege noile tehnologii din industria mobilităţii, pentru a urmări brandurile din acest domeniu şi a mă pune la zi cu cele mai recente modificări legislative cu impact pe businessul nostru.
5. Cum vă dezvoltaţi continuu abilităţile de leadership şi management? Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi?
Sunt implicat într-un proces de dezvoltarea profesională continuă. Însă, pentru că vorbeam de taskuri şi priorităţi mai devreme, în ultimii doi ani m-am preocupat să rămân conectat la noile tehnologii, la reglementările în continuă schimbare privind producţia în domeniul mobilităţii urbane, la evoluţia proiectelor de smart city din România şi din lume, la trendurile şi schimbările necesare pe care le impune planeta. Aşadar energia şi atenţia se duc în această direcţie care este atât de necesară unui business cu ambiţii de game changers cum este e-Mobility Rentals.
6. Munca remote sau de la birou? De ce?
Cu siguranţă la birou şi în teren. Pentru mine, să lucrez cu oamenii este esenţial, mai ales din rolul meu operaţional. Vreau şi trebuie să fiu la faţa locului pentru a gestiona mai bine şi mai rapid situaţiile pe care le întâmpinăm zi de zi, pentru a cunoaşte noi potenţiali parteneri de business, pentru a superviza flotele şi activităţile conexe.
7. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi? Dar de-fectele pe care nu le puteţi tolera?
Cel mai mult apreciez oamenii care, atunci când greşesc, vin imediat către mine cu o soluţie pentru a repara, în loc să ascundă eroarea sau să paseze vina. Pentru mine asta înseamnă un om integru, care învăţa din greşeli. Dacă am învăţat ceva în tot parcursul meu profesional în antreprenoriat este că oameni care ascund greşelile sunt cei care îţi vor doborî businessul. Asumarea este o probă de maturitate şi îndreptarea erorii o dovadă de responsabilitate.
8. Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs.?
Cea mai importantă lecţie învăţată în carieră, până acum, este „fii mereu pregătit!”. Să ai informaţia, să fii la curent cu noutăţile înseamnă putere în domeniul meu de activitate în care viteza cu care progresează tehnologia este uimi-toare. În acelaşi timp, lângă aceste cunoştinte pun şi abilitatea de a asculta activ şi de a empatiza cu echipa mea. În acest fel construiesc încredere, care e crucială într-o echipă. Am o personalitate care mă ajută să mă conectez cu oamenii şi să le înţeleg adevăratele nevoi şi sentimentele şi astfel am reuşit să creez un mediu de lucru inclusiv şi motivant, iar echipa livrează rezultate bune pentru întreaga afacere.
9. Există work-life balance în prezent?
Mă străduiesc să menţin un echilibru între muncă şi viaţa personală. Fiind implicat într-un start-up în creştere, îmi aloc opt ore pentru muncă la care ţin să adaug şi ora de sport şi meditaţie, iar restul timpului îl petrec cu familia. Weekendurile sunt dedicate în întregime familiei, escapadelor scurte în afara oraşului sau literaturii de specialitate.
10. Cine este mentorul/persoana care vă inspiră în carieră?
Cel mai preţios mentor a fost unchiul meu, care m-a învăţat că, deşi mulţi pot câştiga bani, puţini câştigă şi respec-tul oamenilor. Mi-a subliniat că onoarea şi corectitudinea sunt esenţiale în afaceri şi că ele constituie fundamentul reputaţiei profesionale. Însă, în fiecare zi mă surprind găsind inspiratie în toate micile filosofii de viaţă ale colegilor mei, în felul în care aleg să rezolve tensiunile, să îşi exprime limitele sau să se bucure împreună.
11. Ce hobby-uri aveţi şi care sunt învăţăturile de carieră desprinse din acestea?
Îmi place să pictez, este un hobby care mă deconectează şi mă ajută să îmi calmez gândurile şi emoţiile. Dar, la polul opus, sunt nebun după motocicletele de teren şi îmi place să fac escapade prin păduri sau munţi.
12. Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate?
Da, este esenţial să învăţ şi să mă instruiesc continuu; fac asta din cărţi, din articole şi interviuri din presa de spe-cialitate. O amintire preţioasă o am despre cartea „Cel mai bogat om din Babilon” de George Samuel Clason, pe care am citit-o la 25 de ani şi care mi-a marcat profund înţelegerea despre importanţa educaţiei financiare încă de la o vârstă fragedă. Îmi plac în egală măsură şi cărţile de psihologie, comportament uman şi dezvoltare personală.
Alexandru Slavu, Chief Operating Officer, e-Mobility Rentals
Vârstă: 35 de ani
Cifra de afaceri (2023): 716.000 lei
Profit net (2023): 475.000 lei
Flota: 120 de vehicule electrice
Nr. de angajaţi: 15
BUSINESS Magazin a lansat şi anul acesta catalogul 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Sub umbrela „Rising Stars: Cum schimbă liderii din noile generaţii businessul românesc?”, ediţia din 2024 a cata-logul îşi propune să releve faptul că liderii de afaceri din noile generaţii sunt la fel de dornici să genereze profituri ca şi generaţiile anterioare, dar nu cu orice preţ, fiind primii executivi care fac trecerea spre o libertate şi o relaxare asumate. Alexandru Slavu, Chief Operating Officer, e-Mobility Rentals, se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include la ediţia din acest an a catalogului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro