Anul 2014 a adus o creştere moderată pentru Porsche Inter Auto România
Volumul afacerilor coordonate în România de Peter Copetti este realizat de automobilele accesibile, însă o parte importantă din businessul Porsche Inter Auto o reprezintă brandurile premium. Anul acesta, dealerul va livra un Aventador Superveloce, cel mai scump automobil ce va fi livrat de către un centru auto din România.
Anul 2014 a adus o creştere moderată pentru Porsche Inter Auto România, atât în ceea ce priveşte businessul, cât şi vânzările“, spune Peter Copetti, directorul general al diviziei locale a Porsche Inter Auto, businessul de retail al Porsche Holding. Până la preluarea de către Volkswagen AG Porsche Holding, compania comunica informaţii detaliate cu privire la rezultate, dar acum, în condiţiile în care compania-mamă este listată la bursă, nu mai sunt comunicate datele exacte.
„Una dintre cele mai mari provocări pentru 2014 a fost să optimizăm profitul în urma investiţiei în centrul auto de lux Porsche Pipera. Cel mai recent deschis dealership al nostru, dedicat modelelor Audi, Bentley, Lamborghini şi Porsche, a început să dea roade şi, la doi ani de la inaugurare, Porsche Pipera are deja profit operaţional“, spune Peter Copetti, care a preluat de la 1 februarie 2014 conducerea dealerului. Copetti (58 de ani) a pus bazele reţelei Porsche Inter Auto în Germania, a gestionat vânzările Skoda în Austria şi, după 15 ani la conducerea dealerului din Viena, a preluat divizia din România a retailerului auto austriac.
Până acum a lucrat în Europa de Vest, cu mentalităţi şi cu obiceiuri de achiziţie occidentale, dar cel mai mult a lucrat la Viena, unde estul se întâlneşte cu vestul. Nu a avut prea mulţi clienţi din Europa de Est în cadrul dealerului său, dar asta nu înseamnă că nu a intrat în contact cu aceştia. Pentru prima dată din 1998 încoace, când a fost fondată activitatea de retail a Porsche România (transformată în 2007 în compania Porsche Inter Auto), un austriac a preluat conducerea, după promovarea Danei Cortina în funcţia de director al dealerilor grupului VW din Spania în februarie anul acesta.
În centrul Porsche Pipera, dealerul a investit 15 milioane de euro, aceasta fiind cea mai mare investiţie realizată nu doar pe piaţa locală, ci şi la nivel regional. În cadrul acestuia compania comercializează mărcile Audi, Bentley, Porsche şi Lamborghini. Pe partea de service, provocarea companiei pentru 2014 a fost să reanalizeze şi să adapteze ofertele, astfel încât să menţină o poziţie puternică pe piaţă.
„Am investit în specialişti foarte buni, care au beneficiat de cursuri intensive de perfecţionare la fabricile unde sunt produse maşinile din portofoliul nostru, pentru a îmbunătăţi continuu serviciile pe care le oferim clienţilor noştri“, a spus directorul general al companiei. Pentru anul în curs, planurile companiei sunt în acord cu politica de aşezare cât mai solidă în piaţă: „În 2015, ne-am propus să susţinem în continuare performanţele centrului Porsche Pipera, pentru a-l face şi mai profitabil. De asemenea, la celelalte dealership-uri ale noastre din Bucureşti, precum şi la cel din Timişoara, răspundem nevoilor companiilor care trebuie să îşi reînnoiască flotele deja îmbătrânite, precum şi clienţilor individuali care doresc să achiziţioneze o maşină nouă din portofoliul nostru. După investiţia considerabilă de acum doi ani, pentru deschiderea noului centru auto de lux, investiţiile pe care ne vom axa în acest an şi anul următor vor ţine mai mult de promovarea ofertelor şi serviciilor noastre, precum şi de formarea şi perfecţionarea specialiştilor noştri. Suntem însă deschişi la alte oportunităţi de dezvoltare, pe măsură ce acestea apar“.
„Luna martie a fost cea mai bună bună din punctul de vedere al livrărilor având în vedere faptul că niciodată până acum nu am mai livrat trei Bentley-uri într-o singură lună. S-au livrat două Continental GT, un V8 şi un V8 S şi o limuzină Flying Spur V8 care a fost şi cea mai scumpă, cu o valoare de 200.000 de euro fără TVA. Şi pentru Lamborghini anul a început promiţător, cu trei unităţi vândute, printre care şi un Aventador Superveloce“, a spus Mihaela Tudorică, brand manager la Bentley şi Lamborghini.
Aventador Superveloce are un preţ de listă de 365.000 de euro fără TVA, acesta fiind totodată şi cel mai scump automobil ce va fi livrat de către un centru auto din România. În martie s-au înmatriculat în premieră patru automobile Bentley, martie fiind cea mai bună lună de până acum pentru constructorul britanic de automobile de lux.
De asemenea, Bentley Bucureşti a înregistrat până acum patru comenzi pentru SUV-ul Bentayga, dintre care două din România şi două din Republica Moldova.
Pe de altă parte, în ciuda livrărilor de maşini foarte scumpe, preţul mediu al automobilelor comercializate de PIA este de circa 18.100 de euro, în condiţiile în care volumele mari sunt punctate de mărcile de volum - Volkswagen, Skoda, urmate de Audi şi Seat.
Miza acestui an o reprezintă lansarea noului SUV Bentayga, pentru care deja doi clienţi români au achitat deja avansul.
Dealerul a vândut anul trecut 644 de maşini în cadrul programului Rabla, iar anul acesta estimează o creştere uşoară a livrărilor, în contextul în care şi numărul tichetelor a fost majorat de la 20.000 în 2014 la 25.000 anul acesta.
„Plănuim să continuăm să susţinem şi să promovăm programul Rabla în 2015, care va sprijini eforturile noastre de a creşte vânzările şi ne aşteptăm să înregistrăm rezultate pozitive anul acesta, uşor peste cele din 2014. Obiectivul nostru este de a convinge clienţii că acum pot şi că este momentul să îşi schimbe maşina cu una nouă şi mai bună, aşa că programul Rabla, precum şi Prima maşină ne vor fi utile în efortul nostru de a câştiga noi clienţi“, a spus Peter Copetti.
După un 2014 în care piaţa auto locală a urcat cu peste 20% peste pragul de 100.000 de autovehicule şi un avans de 15% în primele trei luni ale acestui an, şeful Porsche Inter Auto se aşteaptă la o „creştere uşoară creştere în următorii doi ani, pe toate segmentele de preţ. De asemenea, ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor, în primă fază, şi, pe viitor, şi pe segmentul de service, pentru că avem nevoie de mai multe maşini pe piaţă înainte de a le putea aduce în service“.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro