Companiile low-cost ameninta serios aviatia traditionala
Ce le place pasagerilor la zborurile low-cost? Ca zboara de pe aeroporturi secundare? Ca le sunt taxate bagajele? Ca nu au nimic de mancare in pret? Nu. Le place ca e ieftin.
Zborurile intre trei si sase ore sunt principalul segment pe care Air France-KLM vrea sa atraga mai multi pasageri. Daca ar fi posibil ca reducerea de 35% pe care a aplicat-o biletelor din acest segment sa ii atraga pana si pe pasagerii companiilor low-cost, ar fi cu atat mai bine. Directorul general al Air France-KLM, Pierre-Henri Gourgeon, a decis sa riposteze in lupta cu sectorul low-cost si a regandit strategia privind aceste zboruri incepand cu 1 aprilie 2010.
Noua strategie ar trebui sa mentina constant numarul de pasageri la segmentul business, dar si sa umple locurile economice cu calatori dinspre segmentul low-cost, dinspre trenuri, dinspre autobuze, dinspre masinile personale chiar. Noua strategie schimba numele claselor de calatorie - din "Economy" si "Business" in "Voyageur" si "Premium", ofera mai multe servicii gratuite si preturi in scadere. "In ceea ce priveste calatoriile pe durata scurta, comportamentul clientilor s-a schimbat. Ei isi doresc acum transport eficient si servicii pe masura la cele mai mici preturi posibile, dar si sa pastreze confortul calatoriei Air France", a declarat, in cadrul unei conferinte, directorul general al Air France-KLM.
Schimbarile planificate in strategia companiei se vor aplica tuturor pietelor in care opereaza compania. Din Romania, linia aeriana are in prezent cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei fiind operate de Air France-KLM si doua de Tarom) si patru zboruri pe ruta Bucuresti-Amsterdam (trei ale Air France-KLM si unul al Tarom). Erik Varwijk, vicepresedinte al Air France-KLM, sustine ca intrarea Tarom in alianta aeriana transnationala Sky Team, in care Air France-KLM este membru de baza, este importanta pentru compania franco-olandeza, pana in prezent colaborarea fiind de bun augur. Dar nici planuri de dezvoltare nu sunt deocamdata:"In acest moment nu avem nimic de anuntat privind piata din Romania".
Gourgeon spune ca designul noii strategii a fost conceput avand in minte toate aceste cerinte. A mai adaugat insa si ceva flexibilitate. Pentru zece euro, compania propune o "perioada de gratie", astfel ca pasagerii isi pastreaza biletul rezervat si se pot gandi cateva zile pana vor lua decizia finala legata de data zborului. Biletele nu sunt rambursabile, insa pot fi modificate pentru 50 de euro. Exemplul dat de CEO-ul Air France-KLM este un bilet dus-intors pe relatia Paris-Barcelona, care va costa 197 de euro, cu taxe incluse, fata de pretul de acum de 305 euro - ceea ce se traduce intr-o reducere de 35% prin noul pachet Voyageur. Oficialul companiei nu a precizat insa si ce procent din numarul total de bilete de la clasa Voyageur va putea fi cumparat la pret promotional.
Daca pasagerii de la clasa economica sunt sensibili la pret, compania francezo-olandeza a impartit si clasa business in doua produse: Premium Eco pentru cei interesati de flexibilitate si eficienta la preturi avantajoase si Premium Business pentru cei care opteaza pentru confort si discretie, dupa cum spun oficialii Air France-KLM. La Premium Eco, preturile vor scadea cu 20% fata de clasa actuala Tempo Challenge, in timp ce tarifele biletelor la clasa Premium Business ar putea fi mai mici decat cele ale Premium Affaires. Pasagerii Premium Business vor plati de la 1 aprilie preturi mai mici cu circa 20-30%. Serviciile pasagerilor business au fost si ele imbunatatite: acesti clienti sunt esentiali pentru Air France-KLM, reprezentand circa 60% din pasagerii companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro