Cum se va vinde cea mai ieftina masina scumpa? Studiu de caz: Lotus
“Pentru mine, faptul ca Lotus vine in Romania inseamna ca patura bogata devine din ce in ce mai importanta la noi in tara. Si poate si drumurile mai bune.” Cata dreptate are designerul roman de la Lotus, Mihai Panaitescu?
In tara cu nici 400 de kilometri de autostrazi, pistele de curse omologate lipsesc cu desavarsire, iar optiunile pasionatilor de masini puternice de a se distra cu bolizii sunt extrem de limitate. Cu toate acestea, doar in 2010 dealerii auto au vandut peste 20 de autoturisme Ferrari, dar si modele Mercedes SLS AMG, Aston Martin, Audi R8, Lamborghini sau Rolls-Royce, masini de zeci sau chiar sute de mii de euro. Mizand pe succesul avut cu calutii rosii, Ion Bazac, proprietarul Forza Rossa, importator unic al Ferrari in Romania, Bulgaria si Republica Moldova, s-a gandit sa incerce reteta castigatoare cu un alt ingredient: Lotus.
Deschiderea showroom-ului de la Otopeni a atras jurnalisti si vedete deopotriva. Fosti piloti de Lotus GP, Nigel Mansell si Martin Donnelly au dezvaluit modelele Elise, Evora si Exige, masini cu care Bazac vrea sa fure din cotele de piata ale concurentei: "Sper din tot sufletul ca vom reusi sa vindem cel putin doua modele in fiecare luna". Pretul masinilor variaza intre 38.000 si 76.000 de euro, deci cam un sfert din cel al unui autoturism Ferarri, iar daca sperantele lui Bazac prind contur, vanzarile pana la finele lui 2011 pot ajunge la un milion de euro.
La Bucuresti a venit si directorul de design al companiei, italianul Donato Coco, sub conducerea caruia lucreaza pentru britanici si romanul Mihai Panaitescu. El a contribuit la toate cele cinci modele lansate anul trecut la Paris (Esprit, Eterne, Elan si doua Elise), deci si la cele disponibile din 2013 in Romania. Drumul sau catre Lotus Cars a trecut pe la Pininfarina SPA Torino si Toyota Advanced Design Tokyo. "Am contribuit la toate", raspunde Mihai, intrebat ce parti ale masinilor au iesit din mana sa.
"Lotus e o masina in care numai cunoscatorii pilotajului se pot distra cu adevarat", spune Eugen Ionescu Cristea, pilot roman de curse si sofer de Lotus. "Neavand o pista pe care sa ne putem juca cu masinile, eu o folosesc la deschiderea Campionatului de Viteza pe traseu montan." Experienta a dovedit insa ca in cazul romanilor imaginea conteaza uneori mai mult decat folosirea masinii la adevarata capacitate si de aici vanzarile dealerilor de milioane de euro anual.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro