Explozia comerţului online revigorează o piaţă aflată în moarte clinică. Dealerii vând mai multe vehicule comerciale

Autor: Bogdan Alecu Postat la 01 iulie 2014 314 afişări

Vânzările online nu cresc doar confortul cumpărătorilor şi nu duc doar la dezvoltarea magazinelor de profil. Creşterea se propagă pe tot lanţul de furnizori ai industriilor conexe, unii dintre cei mai importanţi câştigători fiind constructorii de utilitare.

Explozia comerţului online revigorează o piaţă aflată în moarte clinică. Dealerii vând mai multe vehicule comerciale

Piaţa europeană a vehiculelor comerciale a crescut în aprilie pentru cea de-a opta lună consecutivă, iar, cel mai probabil, tendinţa va continua şi în mai şi iunie. Potrivit Asociaţiei Costructorilor Europeni de Automobile (ACEA), creşterea în Europa a fost susţinută de vanuri, adică de utilitarele uşoare şi de autobuze şi autocare. Cele mai mari creşteri în aprilie s-au înregistrat în Spania, cu aproape 55%, Italia cu 15% şi cu aproape un procent în Franţa, în timp ce Germania şi Marea Britanie s-au contractat uşor.

Vorbind strict de comercialele uşoare, de până în 3,5 tone, în primele patru luni ale anului înmatriculările s-au apropiat de 495.000 de unităţi la nivelul Uniunii Europene, în creştere cu 9,5% comparativ cu perioada similară a anului anterior. În acest interval, Spania a crescut cu 45%, Italia cu 16%, iar Marea Britanie cu 12% şi Germania cu 5%, în timp ce singura piaţă care s-a contractat a fost Franţa.

„Economia îşi revine în Europa, iar clienţii încep din nou să investească şi să cumpere vehicule comerciale noi, motiv pentru care acum este momentul de lansare de noi modele”, a spus Rupert Johnston, manager, Vivaro Product Marketing.

În acest context, atât Opel, cât şi Renault îşi reînnoiesc gamele de utilitare uşoare şi au prezentat în iunie noile Vivaro şi Trafic, acestea fiind proiectate împreună, singurul lucru care le diferenţiază fiind partea frontală şi faptul că sunt comercializate în reţele diferite.

„În ultimii 13 ani am vândut peste 620.000 de unităţi din generaţia anterioară a Vivaro şi avem o bază solidă de clienţi, în medie 50.000 pe an. Am discutat cu clienţii despre ce îşi doresc. Iar cel mai important aspect este cabina. Din acest motiv am făcut cabina mai uşor de utilizat, am folosit alte culori, dar şi materiale mai durabile astfel încât cabina va fi în continuare în stare bună şi după o utilizare de cinci ani”, a spus Johnston.

Cea mai puternică piaţă pentru Vivaro este Marea Britanie, unde compania vinde circa un sfert din volum, iar următoarele sunt Germania, Italia, Olanda, Belgia, Europa Centrală şi de Est. Spre exemplu, în România sunt comercializate modelele echipate deja cu un pachet de drumuri grele pentru a rezista la condiţii mai dificile de utilizare. Pachetul mai este oferit şi pentru alte pieţe din Europa de Est.

Piaţa locală a urmat acelaşi trend crescător de la nivel european. Înmatriculările de vehicule comerciale noi au urcat cu 22% în primele cinci luni, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la 5.225 de unităţi. Cea mai puternică creştere a fost înregistrată în luna mai, de 66%, până la aproape 1.300 de unităţi.

Piaţa importurilor de vehicule comerciale second-hand a înregistrat o apreciere în acelaşi interval, dar de numai două procente, până la 18.733 de unităţi. Chiar şi aşa, raportul dintre noi şi la mâna a doua este de una nouă la 3,5 second-hand, în timp ce la turisme raportul este de una nouă la 3,3 second-hand.

Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în România Opel ocupă locul 10 în topul vânzărilor de vehicule comerciale uşoare sub 3,5 tone, în primele cinci luni ale acestui an. Constructorul german a vândut în acest interval 120 de LCV-uri, în creştere cu 172% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Spre comparaţie, Ford, ocupantul  locului secund per total piaţă, dar numărul unu la importatori de utilitare, a vândut în acelaşi interval aproape 500 de unităţi, cu 8% mai mult decât în ianuarie-mai din 2013. Renault, partenerul Opel pe segmentul de modele comerciale, a livrat pe piaţa locală 355 de utilitare în primele cinci luni, în creştere cu aproape 20%.

O creştere puternică are în plan Opel nu numai în România, ci şi la nivel european.

„În cadrul programului Drive 2022 ne-am propus ca în anul 2022 să ajungem la vânzări anuale de 150.000 de vehicule comerciale”, a spus Steffen Raschig, director pentru vehicule comerciale în cadrul Opel. Comparativ cu ritmul actual, acest lucru presupune o triplare a volumelor.

„Am creat o nouă organizaţie pentru vehiculele comerciale. În acest an cota noastră de piaţă a crescut cu 3,6%. Odată cu noua organizaţie avem şi o echipă mai mare cu 30% dedicată acestui segment. Vrem să creştem şi să monitorizăm pieţele unde sunt posibilităţi de creştere sau pieţele unde nu suntem prezenţi. Şi pentru a produce acest model am investit aproape 100 mil. euro în uzina din Luton, Marea Britanie”, a subliniat Raschig.

Piaţa vehiculelor comerciale, din care face parte Vivaro, va creşte puternic în următorii ani. De unde vine creşterea? „Din online. Vânzările de pe internet vor creşte în Europa, iar aceste bunuri vor fi livrate clienţilor cu ajutorul acestor utilitare”, este de părere directorul pentru vehicule comerciale în cadrul Opel. Situaţia nu este valabilă numai pentru Europa de Vest, ci şi pentru România. Un sfert din businessul de circa 63 de milioane de euro al FAN Courier, cea mai mare companie de cu-rierat cu capital românesc, a fost generată din activitatea venită din comenzile primite de la magazinele online, acesta fiind motorul de creştere al afacerii. Într-un interviu acordat ZF, Adrian Mihai, unul dintre acţionarii FAN Courier, spunea că online-ul a urcat puternic în ultimii şase ani, de la 5-10% din business în 2008, la 25% anul trecut.

Compania de curierat livrează în medie 65.000 de colete pe zi, însă în perioada cu promoţiile făcute de retailerii online de Black Friday compania a livrat 110.000 colete pe zi. Compania lucrează cu clienţi precum Carrefour online, pentru care este unic distribuitor, potrivit lui Mihai, dar şi cu eMag, PC Garage şi alte firme. Grupul francez Carrefour a lansat în pri-măvara acestui an pe piaţa locală cel de-al patrulea format de magazine – cel online – după ce anterior a deschis hiper-mar-ke-turi, supermarketuri şi magazine de pro-xi-mitate. Fan Courier este compania care tran-sportă cumpărăturile făcute din maga-zinul online al Carrefour în Capitală şi în localităţile din jur.

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/explozia-comertului-online-revigoreaza-o-piata-aflata-in-moarte-clinica-dealerii-vand-mai-multe-vehicule-comerciale-12870664
12870664
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.