Nea Marin, vedeta din fabrica Ford

Postat la 09 septembrie 2009 108 afişări

Constantin Stroe pare fericit. Si usurat. La fel de usurat ca parintele care are doua fete si ajunge (cu greu) sa le vada maritate pe amandoua. “Of, am vazut-o si pe asta, prima masina Ford care iese de la Craiova”, spune el in timp ce il saluta pe Ion Ion. Nu, nu e vorba de fiul omului de afaceri Ion Tiriac, cum se asteapta cei mai multi dintre cei care citesc versiunea online a articolului, ci despre cel care s-a aflat mult timp in conducerea fabrica de masini de la Craiova, fie ca aici s-au produs Oltcit, Oltena, Daewoo sau, de saptamana aceasta, Ford.

La 66 si, respectiv, 61 de ani, Stroe si Ion sunt probabil romanii care si-au pus amprenta cel mai puternic pe fabricile auto de la Pitesti si Craiova, unde au urcat treptat in ierahie. Primul, in prezent vicepresedinte al Dacia, este cel mai cunoscut executiv roman din industria auto fiind un favorit al ziaristilor (care apreciaza faptul ca raspunde oricand si oricarui reporter la telefon, oricat de incomode ar fi intrebarile), iar al doilea a fost cel mai bine plasat roman in ierarhia fabricii de la Craiova, indiferent ca pe lista patronilor s-au aflat francezii de la Citroen, coreenii de la Daewoo Motor sau, de un an incoace, americanii de la Ford. Numai ca spre deosebire de Stroe, pe Ion Ion nu l-ati vazut pana acum foarte mult in presa si, cel mai probabil nu o sa il vedeti nici de acum incolo, dupa preluarea fabricii de catre grupul american.

Dar cele doua personaje prezentate la inceput sunt doar pretextul pentru a introduce in scena adevaratul subiect al articolului - fabrica de la Craiova. O fabrica pe care am avut ocazia sa o vad de trei ori in ultimii opt ani. Si de fiecare data m-a surprins cate ceva.

Ieri, spre exemplu, m-a surprins foarte mult sa il aud pe presedintele Basescu multumindu-i fostului premier Tariceanu, care la randul lui i-a raspuns la politeturi. A fost, daca vreti momentul de glorie al fostului premier Tariceanu, cel care ori de cate ori avea ocazia la inceputului anilor 2000, cand era in opozitie, aducea acuze guvernului de atunci, Vacaroiu, recomandandu-i sa rezolve cat mai repede "problema Daewoo". Deosebit de volubil si sociabil ca intotdeauna, Tariceanu s-a simtit foarte in largul sau discutand despre masini cu un grup de 20-30 de munictori de pe linia de montaj in timp ce statea rezemat pe unul dintre modele Ford expuse.

La doar 20 de metri mai departe, aceeasi imagine, dar alte personaje. John Fleming, seful Ford in Europa era alaturi de presedintele Senatului, Mircea Geoana, cei doi fiind flancati de 20-30 de ziaristi care primisera dreptul la "maxim trei intrebari de invitat". O postura des intalnita pentru ziaristi (lupta pentru declaratii), dar mai putin obisnuita pentru Marin, unul dintre angajatii fabricii care purta o vesta de protectie de culoarea galben fosforescent, care impreuna cu geanta portocalie il faceau remarcat in multime. Marin traia insa la randul lui un moment de glorie. Tocmai fusese intervievat de doua televiziuni, una locala si una nationala. "Esti vedeta Marine. Ce le declarasi?" il intreba unul dintre ghizii care aveau grija ca ziaristii sa nu se abata de la drumul prestabilit. "E, le declarai si eu ce ma intrebara", a spus Marin, dupa care le-a taiat-o scurt: "Hai sa auzim si noi ce spune sefu' ala mare" si a aratat spre Fleming.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/nea-marin-vedeta-din-fabrica-ford-4875748
4875748
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.