O masina numita libertate

Autor: Alecu Postat la 28 mai 2011 93 afişări

Are pret mare, intretinerea costa mult si poate fi folosita cu efect maxim doar cateva luni pe an. Acestea sunt insa detalii. Decapotabilele fascineaza in continuare clientii, chiar daca si le permit sau nu.

Vara anului 2009, intr-un showroom Peugeot intra un tata alaturi de fiica sa de 22 de ani, cu gandul de a-i cumpara acesteia un Peugeot 206 Plus. In acelasi showroom era prezentat insa si un 207 CC - Coupé-Cabriolet. In urma negocierilor dintre tata si fiica, masina 206 Plus care urma a fi achizitionata cash se transforma intr-un 207 CC achizitionat in leasing - metoda la care s-a apelat datorita diferentei de pret. In acest caz, cu toate ca 207 CC era mai scump, mai putin spatios la interior si mai putin practic, a castigat in fata lui 206 dintr-un argument simplu - designul -, argument care ajuta marcile auto sa vanda modelele exotice precum cele sport sau cele decapotabile. Placerea de a conduce, designul interior sau exterior, imaginea de marca, totul este luat in calcul atunci cand este achizitionata o astfel de masina, factorul emotional fiind intotdeauna decisiv.

Vanzarile cabrioletelor au inregistrat scadere dupa scadere in ultimii doi ani, de la aproape 250 de unitati in 2009 la putin peste 100 anul trecut, pentru a ajunge in primul trimestru a acestui an la 14 unitati. Explicatia dealerilor auto in acest sens este ca iarna nu este sezonul masinilor descoperite, ci vara. Din acest motiv, atat BMW, cat si Renault au lansat primavara pe piata locala noile cabriolete Seria 6, respectiv Megane CC.

Cu toate ca fac parte din segmente complet diferite, avand in vedere preturile de pornire, ambele masini se adreseaza unui tipar similar de client. "Modelele cabriolet, indiferent ca vorbim de BMW Seria 6 sau de MINI, se adreseaza unei nise foarte bine definite. Sunt in egala masura modele de status, dar ofera si o experienta unica la volan. Clientul alege un model cabrio pentru placerea de a conduce, pentru bucuria drumurilor parcurse decapotat", subliniaza Cristian Vlasin, director de vanzari in cadrul BMW Group Romania.

De cele mai multe ori, un model cabrio este o a doua masina in garajele din Europa de Vest, ceea ce de multe ori nu este cazul in Romania. De aceea, BMW Seria 3 Cabrio sau noul BMW Z4 Roadster inregistreaza vanzari mai ridicate; aceste modele dispun si de un hardtop, care ofera un sentiment suplimentar de siguranta, desi ocupa un volum suplimentar in portbagaj.

Viziunea legata de existenta unui plafon metalic si nu a unuia textil este puternic reflectata si in vanzari, CC-urile sau coupé-cabrioletele fiind preferate intotdeauna in fata modelelor clasice. "Atunci cand se cumpara un cabriolet sunt alte criterii care primeaza fata de automobilele obisnuite. Vorbim de criterii foarte emotionale, dincolo de pragmatism. Sunt criterii emotionale care primeaza in fata celor rationale, cum ar fi pretul, spre exemplu. Aici conteaza foarte mult designul, atat interior, cat si exterior, dar si imaginea masinii si ideea pe care o ofera", a explicat Dora Pasare, brand manager in cadrul Renault.

Constructorul francez mizeaza tot mai mult pe clientela feminina. Intai a incercat sa atraga doamnele cu Twingo in editia speciala Miss Sixty, iar acum cu Megane CC Floride utilizand culori speciale. In cazul editiei limitate a lui Megane CC, concurenta vine si din partea specialistilor, a marcilor premium, dar si a celor de volum precum Ford sau Opel. In cazul lui Megane CC Floride, doamnele si domnisoarele reprezinta publicul-tinta, avand in vedere culorile in care vine modelul. Dora Pasare spune ca deja a avut doi clienti pentru noul CC, ambele masini fiind cumparate de persoane de sex feminin."Ca si anul trecut, piata cabrioletelor se mentine in continuare una de nisa si reprezinta aproximativ 1% din segment, iar acest lucru nu se va schimba prea curand, dar ramane o piata interesanta si pasionanta", a spus Dora Pasare.

Tehnologia continua sa faca modelele cabrio tot mai atractive si mai versatile. Solutiile soft-top foarte evoluate si cele hard-top elimina in mare masura problemele legate de confortul termic sau zgomotul de rulare. "Gama de modele se diversifica constant, avem tot mai multe modele diesel in oferta. Pentru a avea insa succes pe piata trebuie sa depasim o bariera de mentalitate, iar provocarea consta in faptul ca solutia rezida tocmai in experienta directa cu produsul", subliniaza Cristian Vlasin de la BMW. Dincolo de evolutia tehnologica si de preturi, dorinta de a avea o decapotabila a incoltit macar o singura data in mintea fiecarui posesor de permis. Acestia pot face eforturi sustinute pentru a-si cumpara aceasta placere sau pot astepta pana la democratizarea decapotabilelor, oricand va fi sa vina acest moment.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
decapotabile,
masini,
transporturi,
vanzari
/analize/transporturi/o-masina-numita-libertate-8276631
8276631
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.