Piesele de schimb, un business de un miliard de euro

Postat la 12 aprilie 2010 304 afişări

Ecuatia profitului pare simpla: un milion de masini noi vandute in ultimii cinci ani se adauga altor trei milioane cu o vechime mai mare de cinci ani. Toate au nevoie de consumabile si piese de schimb. Rezulta o afacere de peste un miliard de euro anual.

Cateva zeci de oameni scandau de zor luna trecuta in fata Parlamentului. Nu erau bugetari si nici nu prea aveau de-a face cu statul. Ba, mai mult, cei mai multi erau patroni si lucrau intr-unul dintre cele mai profitabile sectoare economice - service-urile auto. Chiar si asa, unul din sapte service-uri a intrat in faliment in ultimul an din cauza intarzierilor de plata ale companiilor de asigurari, iar mitingul organizat de patronii de service-uri viza interventia Parlamentului in aceasta disputa cu asiguratorii.

La nici trei kilometri distanta de galagia din fata Palatului Parlamentului, la sediul central al Autonet, cel mai mare importator de piese de schimb din tara, Zoltan Andrasy, seful companiei, pare ca are motive sa fie linistit, chiar daca unul din sapte potentiali clienti ai sai a dat faliment.

"Piata de componente auto a crescut vertiginos pana in 2009 si toti jucatorii aveau cresteri de doua cifre", spune Andrasy. El nu pare deranjat de faptul ca anul trecut afacerile companiei, estimate la 102 milioane de euro, s-au mentinut la un nivel comparabil cu cel din 2008. "Noi acum incepem sa profitam de vanzarile din 2006-2007."

Cu alte cuvinte, Andrasy se asteapta ca aceia care si-au cumparat masini in ultimii trei-patru ani sa se reorienteze, pe masura ce li se termina perioada de garantie, catre service-uri din afara retelei care le-a vandut masina. De altfel, potrivit dealerilor, proprietarii de masini noi fac reviziile si reparatiile curente in service-urile marcii de unde si-au cumparat masina doar pentru o perioada medie de 2-3 ani, fiind conditionati in cele mai multe cazuri de pastrarea garantiei. Dupa acest interval, o mare parte migreaza catre service-uri generaliste, care dispun de know-how si echipament necesar reparatiei, dar care au tarife mai mici cu pana la 40%. In acest fel, costul unei revizii periodice poate fi redus de la o medie de 800 de lei la 600 de lei sau chiar mai putin, pentru o masina de clasa medie.

Iar piesele de schimb pe care aceste service-uri generaliste le folosesc provin de cele mai multe ori de la importatori independenti de retelele producatorilor auto precum Autonet, Augsburg International, AD AutoTotal, Meteor si Elit Romania, pentru a-i numi pe cei mai importanti cinci, care au rulat anul trecut afaceri cumulate de un sfert de miliard de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
auto,
masini,
vanzari,
consumabile,
piese
/analize/transporturi/piesele-de-schimb-un-business-de-un-miliard-de-euro-5852292
5852292
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.