Planurile sefului Carpatair, dupa un an de pierdere
Istoria poate sa se repete. Este un fel de lectie pe care si-o preda Nicolae Petrov, fondatorul si CEO-ul Carpatair. Intr-un an, compania a pierdut ce a castigat in trei ani de crestere. Dar ce inseamna asta pentru urmatorii trei ani?
Cifrele anului trecut nu arata tocmai incurajator pentru Carpatair. Cifra de afaceri si numarul de pasageri s-au intors la nivelul din 2006, dinaintea boom-ului pietei de aviatie. Insa pentru Nicolae Petrov e doar o alta etapa: in urma cu 15 ani, intr-un climat economic cel putin nefavorabil, pilotul moldovean punea bazele unei companii aeriene, iar in urma cu zece ani, cand efectele crizei prin care a trecut Romania la sfarsitul anilor '90 inca se simteau profund, Petrov lansa brandul Carpatair. Nu era prima tentativa de infiintare a unei companii aeriene private in Romania si nici prima lui tentativa nu era, dar Carpatair a fost singura initiativa care a rezistat pe piata. Acum, Carpatair a implinit zece ani si fondatorul lui il considera inca o partida foarte buna.
Atat de buna incat, cand nu e ocupat cu strategiile anticriza, Petrov se gandeste si la cum ar fi sa mai cumpere din actiunile de la minoritari. De fapt, spunand asta, fondatorul Carpatair infirma zvonurile care au circulat in piata despre vanzarea unui pachet de actiuni din companie: "Zvonurile circula mereu. Pentru moment structura actionariatului Carpatair este aceeasi din 2000 incoace: 51% actionariat roman si 49% actionariat elvetian. Personal, consider ca momentul actual nu este unul prielnic pentru exit, iar eu imi doresc sa pastrez aceasta structura de actionariat neschimbata pe o perioada cat mai lunga".
Cititi aici povestea Carpatair si a lui Nicolae Petrov
Chiar si in alte conditii, Petrov considera insa ca exit-ul ar trebui sa mai astepte: "Avand in vedere ca sunt fondatorul acestei companii si ca motivatia care m-a condus in toti acesti ani a fost cea pur profesionala, este normal sa consider ca la cei 15 ani ai proiectului si cei 43 ai mei este inca prematur sa ma gandesc la reducerea participarii si a angajamentului personal. Din contra, intentiile mele s-ar indrepta mai degraba spre cumpararea de actiuni, deoarece cred in ceea ce fac si in sansele de reusita ale companiei pe care o conduc".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro