Povestea unei tinere care şi-a îndeplinit visul din copilărie şi a ajuns să lucreze într-o companie gigant, care este prezentă în toată lumea

Autor: Andra Stroe Postat la 27 aprilie 2023 386 afişări

Ana Maria Borlovan şi-a dorit, încă din copilărie, să lucreze pentru o companie internaţională. După finalizarea studiilor, a făcut primii paşi în carieră în cadrul Uber, când şi jucătorul american era încă la început pe piaţa locală. De atunci, au evoluat în tandem, iar astăzi tânăra are responsabilităţi regionale, din rolul de Head of Operations PE zona Europei Centrale şi de Est. Ce reuşite profesionale a înregistrat până în prezent?

Încă de mică mi-am dorit să lucrez pentru o companie globală care inovează şi cred că mi-am atins cumva acest obiectiv. Am făcut facultatea în Barcelona, la Esade, unde m-am implicat în AIESEC ESADE (asociaţie studenţească - n. red.) ca VP general. În timpul studiilor de licenţă am mers într-un schimb de experienţă la Universitatea St. Gallen din Elveţia şi am avut şi un internship la Google, în Irlanda”, descrie Ana Maria Borlovan primii paşi făcuţi pentru a-şi pune pilonii carierei pe care şi-a dorit-o încă din copilărie.

Ea s-a alăturat echipei Uber România în urmă cu aproape 7 ani, în calitate de operations coordinator. Odată ajunsă aici, spune că succesul titlului actual a depins de o combinaţie de factori: „Sunt dedicată muncii mele, îmi place să învăţ lucruri noi şi mă adaptez uşor la schimbare. În plus, tot timpul pe care l-am petrecut la Uber m-a ajutat să am o înţelegere profundă a modelului de business, a industriei de ridesharing, dar şi a particularităţilor pieţei Europei Centrale şi de Est. La care se adaugă, bineînţeles, şi relaţia puternică pe care o am cu membrii echipei, dar şi cu alţi stakeholderi, alături de abilitatea de a administra resursele, în funcţie de situaţie sau proiecte”.

Parcursul său în companie spune că a fost, şi încă este, unul încărcat de satisfacţii. „Am învăţat multe şi am avut norocul de a lucra cu oameni incredibil de talentaţi, care sunt motivaţi să facă transportul mai eficient şi accesibil pentru toţi, cu ajutorul tehnologiei. Unele dintre cele mai mari reuşite din activitatea mea la Uber sunt strâns legate de lansări de succes, cum este şi Preferinţa pentru femei pasager – un serviciu dedicat exclusiv femeilor şofer, sau Uber Reserve, un produs care ajută pasagerii să programeze o cursă cu până la 30 de zile în avans.” Ea spune că un alt succes important a fost şi momentul în care ridesharingul a devenit reglementat în România, în 2020, amintind totodată de Uber Green, care dovedeşte că maşinile electrice au un viitor strălucit în România.

Manager local cu perspective internaţionale. Potrivit Anei Maria Borlovan, rolul pe care îl ocupă în prezent, şi din care conduce o echipă de 28 de persoane, a venit cu responsabilităţi şi provocări unice, mai ales prin prisma faptului că e un rol internaţional, iar managementul echipelor din multiple ţări cere o perspectivă globală şi skilluri de comunicare interculturale. „E important să cunoaştem şi să înţelegem cum funcţionează diferite pieţe, pentru a găsi produsele potrivite pentru fiecare în parte. Mai mult decât atât, pentru a lansa un produs Uber în mai multe ţări, este esenţial să-l testăm iniţial pe o singură piaţă. Asta ne ajută să facem modificări în funcţie de condiţiile pieţei locale înainte de a-l dezvolta şi în alte regiuni. Această abordare ne ajută să asigurăm că produsele sunt potrivite fiecărei ţări în parte, tocmai pentru a-i creşte şansele de succes.” Ea este de părere că unui bun manager nu ar trebui să-i lipsească abilităţile de leadership, de comunicare, dar şi adaptabilitatea. „Un manager bun ar trebui să inspire şi să motiveze echipa, să creeze aşteptări şi obiective cât mai clare, să asculte proactiv şi să ofere feedback, să se adapteze la orice schimbare de circumstanţe, mai ales în domeniul tehnologiei, unde au loc schimbări zilnic.” Pe de altă parte, consideră că, la rândul lui, un angajat bun trebuie să aibă o atitudine proactivă, etica muncii, să poată să preia iniţiativa şi să accepte noi provocări, să fie motivat să-şi atingă obiectivele. „Fie că eşti angajat, fie că eşti angajator, cheia este spiritul proactiv în diferite proiecte şi în carieră, în general. Personal, cred că trebuie să cauţi mereu oportunităţi pentru a-ţi dezvolta skillurile, cu fiecare provocare profesională.”


Carte de vizită

Ana Maria Borlovan

1. A făcut facultatea în Barcelona, la Esade, unde s-a implicat în AIESEC ESADE ca VP general;

2. În timpul studiilor de licenţă a mers şi într-un schimb de experienţă la Universitatea St. Gallen din Elveţia şi a avut şi un internship la Google, în Irlanda;

3. S-a alăturat echipei Uber în urmă cu circa 7 ani;

4. E pasionată de călătorii.


Crede, totodată, că şi în situaţii de criză e important să avem, în primul rând, un overview asupra obiectivelor şi rezultatelor pozitive pe care vrem să le obţinem, şi că munca în echipă şi colaborarea sunt, de asemenea, elemente cheie în timp de criză.

În ceea ce priveşte programul zilnic, povesteşte că acesta variază în funcţie de proiecte şi sarcini. „În general, îmi place să am o rutină pentru a păstra un echilibru între multitudinea de taskuri şi viaţa personală. De obicei mă trezesc la 7 dimineaţa şi iau micul dejun. Îmi citesc e-mailurile şi mesajele, mă uit pe calendar şi îmi planific sarcinile în funcţie de asta. În prima parte a zilei am mai multe şedinţe în care discut cu echipa despre progresul pe diferite iniţiative. A doua parte a zilei e dedicată taskurilor specifice, iar la final îmi place să văd dacă mai am vreun e-mail necitit.” După o zi de muncă îi place să facă exerciţii fizice, să-şi vadă prietenii sau să citească câteva pagini pentru a-şi limpezi mintea sau pentru un boost de creativitate. „Înainte de somn mă relaxez şi mă pregătesc mental pentru următoarea zi. Păstrarea unui echilibru între viaţa personală şi cea profesională poate fi uneori o provocare, dar îmi prioritizez sănătatea şi pasiunile personale. Mă asigur că iau pauze în timpul zilei şi încerc să mă deconectez în timpul liber.”

O industrie în care singura constantă e schimbarea. Pe viitor, ambiţiile sale personale sunt să continue să crească în cadrul companiei, să accepte provocări, roluri sau oportunităţi de orice fel. Cât despre Uber, care a înregistrat o evoluţie de 30% a numărului de utilizatori în ţară, comparativ cu perioada pandemiei, ajungând în prezent la circa 3 milioane, îşi doreşte să crească şi să continue să inoveze în tehnologie. „Tehnologia este unul dintre domeniile cu cele mai multe provocări. Singura constantă pe care o vedem este schimbarea, aşa că facem eforturi pentru a oferi produse care să fie în pas cu lumea în care trăim, dar care în acelaşi timp inovează atât în domeniul nostru, cât şi la nivel global.”

În încheiere, sfatul său pentru tineri este să rămână curioşi şi deschişi. „În ziua de azi, e important să fim la zi cu tehnologia şi ideile noi. I-aş mai sfătui să fie încrezători în alegerile de carieră pe care le fac. E important să ai obiective personale şi să fii proactiv în căutarea provocărilor şi oportunităţilor. Nu în ultimul rând, să nu le fie teamă să rişte şi să încerce lucruri noi.”  

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Interviu,
Ana Maria Borlovan,
uber

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.