Un talisman la gâtul clasei medii
Clasa medie reprezintă ultimul „bastion“ al vechii industrii auto care nu era dominată de SUV-uri mai mici sau mai mari. Pe măsură ce marii constructori precum Opel, Ford şi Renault s-au retras din clasa mare, prin dispariţia modelelor Omega, Scorpio şi Safrane, acestea au fost înlocuite de modele „medii“ mai mari şi mai competitive.
Aşa s-a ajuns ca vechea generaţie de Ford Mondeo deja să depăşească în dimensiuni ultima generaţie a lui Scorpio, ieşit din producţie la sfârşitul anilor ’90. La fel s-a întâmplat cu Insignia şi Omega din gama Opel. Renault a încercat să păstreze diferenţele şi să se reinventeze, strategie care nu a fost confirmată de vânzările Laguna, care au fost anul trecut de zece ori mai mici decât cele ale VW Passat, în condiţiile în care ambele modele erau pe final de generaţie. Latitude, cel de-al doilea model de clasă medie al Renault, nu intră în discuţie, cu numai 500 de maşini livrate în Europa anul trecut.
În primele cinci luni ale anului Renault a livrat doar puţin peste 5.100 de automobile Laguna, model pe care noul Talisman îl înlocuieşte, şi numai 58 de limuzine Latitude, limuzina poziţionată în partea superioară a clasei medii. Pentru comparaţie, Volkswagen a livrat în aceeaşi perioadă aproape 90.000 de automobile Passat, cu o creştere de aproape 40%, care reprezintă o treime din totalul segmentului din care face parte. Cu toate că la nivel european segmentul mediu „de volum“ a scăzut în 2014 cu 8%, la mai puţin de 530.000 de maşini, dintre care aproape 300.000 au reprezentat automobile VW Passat, Opel Insignia şi Ford Mondeo, anul acesta clasa medie a revenit pe plus. În primul trimestru al acestui an vânzările clasei au crescut cu 9% la 155.000 de unităţi, pe o piaţă europeană care a urcat cu 8%, majorându-şi astfel cota de piaţă.
Dar în 2012 Renault a demarat reînnoirea gamei sale, sub conducerea celebrului designer Laurens van den Acker, olandezul care a transformat Mazda. Acesta este responsabil de noul Clio, de Captur, Kadjar şi de ultima versiune restilizată a lui Megane, modele care au readus pe creştere vânzările Renault, după ani de scăderi.
„Reînnoirea gamei este acum la jumătatea drumului. Mai avem Scenic, Megane, crossoverul de segment D, viitorul pick-up şi versiuni ale acestora. În plus va urma versiunea break a Talisman, care va fi un mix de eleganţă şi spaţiu“, a spus Laurens van den Acker într-un interviu acordat imediat după lansarea Talisman, limuzina de clasă medie a constructorului francez care înlocuieşte atât Laguna cât şi Latitude.
Miza noului model o reprezintă urcarea Renault spre clasa premium, urmând astfel tendinţa lansată atât de noul Passat dar şi de noul Mondeo. Acesta din urmă vine acum şi în versiunea de lux Vignale. Special pentru noul model Renault a investit 420 de milioane de euro în modernizarea uzinei din Douai, Franţa, unde este acesta asamblat.
Dacă Volkswagen poate beneficia de ajutorul inginerilor de la Audi, fiind parte a aceluiaşi grup, Renault a apelat acum la expertiza Daimler, grupul german care produce automobilele Mercedes-Benz. „Am avut echipe de la Daimler care au venit la Douai pentru a compara indicatorii de calitate şi percepţia de calitate“, a spus Carlos Ghosn, şeful Grupului Renault, în timpul prezentării oficiale.
„Talisman este un nou tip de Renault, care aspiră spre segmentul premium. Tot ce este legat de acest model este nou, de la platformă la execuţie. Este ca şi cum am porni un nou capitol. Vrem să seducem clienţii cu maşina, inclusiv de la concurenţă“, a spus Laurens van den Acker.
Noul Talisman va fi disponibil cu trei motorizări diesel, de 1,5 litri dCi 110 CP, 1,6 litri dCi 130 CP şi 1,6 dCi biturbo de 160 CP alături de două motoare pe benzină, de 150, respectiv 200 CP. În plus, limuzina vine cu sistem 4Control ce poate vira toate cele patru roţi, pentru a face maşina mai manevrabilă şi agilă, dar şi cu sistem de infotainment R-Link 2 cu display touchscreen de 8,7 inchi. În plus, după regulile segmentului premium, Talisman dispune de sistem Multi-Sense, prin care cel de la volan poate seta maşina într-unul din modurile Comfort, Sport, Eco, Neutral şi Perso, ultimul putând fi configurat după cerinţele sale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro