La Marea Neagră bulgărească

Autor: Neferu Postat la 11 septembrie 2011 85 afişări

Sejurul pe litoralul bulgăresc nu mai este văzut ca un concediu în străinătate de românii din sudul ţării. Iar investiţiile în hotelurile bulgăreşti s-au aliniat la noua stare de fapt cât ai zice “vacanţă”.

Aproximativ 300.000 de români au ales să meargă vara aceasta în concediu pe litoralul bulgăresc. Pe acest exod al românilor la sud de Dunăre mizează şi un om de afaceri bulgar, care a investit până acum circa 60 de milioane de euro într-un complex cu vile, hotel, centru SPA şi teren de golf, situat la 350 de kilometri distanţă de Bucureşti.

Cu 7 kilometri înainte să ajungi în oraşul Balcic, un indicator pe care scrie cu litere de-o şchioapă Lighthouse Spa & Golf House te îndeamnă să părăseşti drumul principal şi să mergi la stânga. Porumbul plantat pe marginea drumului îţi dă senzaţia că ai greşit şoseaua şi că la capătul acesteia în niciun caz nu vei găsi un complex de cinci stele aşa cum fusesei anunţat mai devreme.

Mai departe, după ce intri în complexul propriu-zis, treci la altă impresie, şi anume că te înconjoară un câmp pustiu, însă observi imediat că este de fapt un teren de golf, care de altfel este piesa sa de rezistenţă.

Dacă până acum a investit 60 de milioane de euro în hotelul de la malul mării, omul de afaceri bulgar George Tchouklev spune că mai are de lucru şi că va mai investi cel puţin încă un milion de euro. Acum complexul se întinde pe 1.200 de hectare, pe care se află teren de golf, cartiere cu vile, un hotel de cinci stele cu spa, dar şi plajă privată. Urmează un beach club, teren de baschet şi un club de echitaţie.

La începutul lunii august, Tchouklev a inaugurat un SPA de cinci stele în cadrul complexului Lighthouse, în urma unei investiţii de 20 de milioane de euro. Deocamdată mai e de lucru, iar hotelul a adoptat un design mai degrabă minimalist, de la arhitectură până la device-urile folosite în camere, care nu sunt "de firmă".

Tchouklev se aşteaptă însă ca până la finalul anului hotelul să aibă venituri de circa 800.000-1 milion de euro, gradul de ocupare mediu vizat fiind de 35-40%.

Preţurile pleacă de la 60 şi 120 de euro pe noapte şi pot ajunge până la 300 de euro pe noapte în vilele situate la câţiva metri de malul mării. De altfel, din cartierul cu vile, care au fost inaugurate încă de acum trei ani, nu lipsesc maşinile cu număr de România, în special cele înmatriculate în Prahova şi Bucureşti. "România este o piaţă foarte importantă pentru noi. Bucureştiul este mai aproape de Lighthouse decât Sofia, astfel că este normal să fie mai mulţi români", spune Tchouklev. Şi sunt şi destui români pasionaţi de golf, care vin aici să-şi exerseze sportul preferat sau să facă networking.

De ce întreg complexul a fost construit în jurul unui teren de golf? Tchouklev, de profesie inginer constructor, a intrat în business în anii '90, când a început să construiască clădiri rezidenţiale şi spaţii de birouri în capitala bulgărească Sofia. Ulterior, a vândut o parte dintre acestea şi, începând cu noiembrie 2005, a hotărât să investească într-una dintre pasiunile sale mai vechi, golful. De aici a pornit de altfel şi ideea Lighthouse SPA & Golf House, care, asemenea unui puzzle, este construit în jurul terenului de golf cu 18 cupe, care a costat circa 8 milioane de euro şi al cărui design a fost realizat de faimosul jucător Ian Woosnam.

Aici deja au loc competiţii internaţionale: în august se desfăşoară Academia de Golf Demis Papillion, care se află la a treia ediţie şi care aşteaptă circa 100 de participanţi, dintre care jumătate din România. Papillion este un fost jucător de golf de origine român, care acum este instructor, după ce a fost plecat din România circa 30 de ani. Lighthouse se mândreşte cu el, având în vedere că şi în magazinul cu echipamente specifice acestui sport se află o geantă cu crose semnată cu numele său.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/la-marea-neagra-bulgareasca-8687470
8687470
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.