Ultima strigare pentru concediu
Pentru probleme precum buget insuficient, lipsa de imaginatie sau pur si simplu lipsa de timp din partea celor ce vor sa-si aleaga un loc unde sa-si petreaca vacantele, agentiile de turism au lansat ofertele de tip “last minute”. Cand turistii afla incotro vor pleca doar cu putin inainte sa-si faca bagajele sau chiar dupa ce le-au facut.
"Romanii nu au cultura <last minute> si nici <early booking>”, spune Dragos Raducanu, director al agentiei de turism Magest Travel si reprezentant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania. Numai ca, dupa cum considera el, cultura se formeaza incetul cu incetul daca agentiile accepta sa se foloseasca de factorul pret.
“Oamenii vor risca sa stea pana in penultima zi cu bagajul facut pentru a se decide unde merg in vacanta daca pretul din penultima zi va fi sensibil mai mic fata de pretul initial”, mai spune Raducanu. Acum, reducerile practicate ajung in Romania pana la maximum jumatate din pretul pachetului initial, cele mai des intalnite reduceri fiind insa intre 20 si 30%, dupa cum arata statisticile agentiilor.
“Marja de reducere variaza in functie de gradul de ocupare (variabila ce determina si perioada de lansare a ofertei), dar si de data plecarii, iar cu cat se ajunge mai aproape de ziua de imbarcare, cu atat pretul vacantei va fi mai mic”, spune Raul Dinescu, director al agentiei Paradox Travel. Lansarea ofertelor se face la o saptamana, maxim doua inainte de plecare, insa acest interval depinde de modul cum a evoluat vanzarea acelui produs pana atunci.
“Daca dintr-un total de 200 de locuri, o agentie a vandut doar 50, perioada de lansare va fi cu cel putin doua saptamani inainte de plecare, pentru ca sunt disperati sa vanda locurile ramase; daca insa au vandut 136, vor anunta oferta cu trei-patru zile inainte, pentru ca nu-si fac asa de multe probleme”, spune Dragos Raducanu. Principalul scop al acestei oferte este acoperirea cheltuielilor, astfel ca agentia sa nu aiba pierderi:
“Ideal este ca atunci cand recurgem la ofertele de ultim moment sa avem deja cheltuielile acoperite plus un profit, deoarece marja de profit din pachetele last minute scade cu peste 20% fata de marja uzuala, putand ajunge pana la a vinde la pretul de achizitie, adica fara niciun profit”, spune Cristina Irimia, director de marketing la J’Info Tours. Cel putin in ultimul an insa, scoaterea la vanzare a ultimelor locuri cu oferte de ultim moment a devenit o reteta din ce in ce mai sigura: “Cazurile cand pachetele speciale nu se vand sunt destul de rare, pentru ca doritori de oferte convenabile se gasesc mereu si in general au timpul flexibil”, spune Cristina Irimia de la J’Info Tours.
Adelina Rize, oficial al agentiei de turism Fly Nova, estimeaza ca in acest an vanzarile de astfel de pachete vor reprezenta aproximativ 10-15% din totalul de vanzari, adica aproximativ 80.000 de persoane isi vor petrece vacanta peste hotare cumparand un pachet turistic la un pret special, fie ca reducerea este insesizabila (de 3-5%), fie evidenta (cea mai des intalnita reducere este pe cursele de Turcia si Grecia, de aproximativ 35%).
Ofertele last minute au mai aparut insa si pentru destinatii mai putin vizitate de turistii romani. In 2008, mai multe agentii de turism au mizat pe Portugalia ca o revelatie a sezonului datorita faptului ca nu prea a fost vizitata pana acum de romani: “Portugalia s-a asteptat sa fie revelatia sezonului, dar nu a fost chiar asa. Astfel incat vom vedea oferte speciale si pentru destinatii mai putin uzuale pentru Romania”, apreciaza Dragos Raducanu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro