Henric VIII, din nou
Periodic, monarhii englezi susceptibili sa faca rating sunt readusi la viata prin filme, carti sau seriale, care au meritul de a recrea personajele si atmosfera din acele vremuri, atunci cand nu-si iau libertati prea mari cu faptele istorice.
La inceput a fost nebunia cu Elisabeta I, iar mai nou i-a venit randul tatalui sau, Henric VIII. Moda "henriciana" a atins apogeul cu cartile Philippei Gregory si cu serialul BBC "The Tudors", in care ilustrul divortat se zbenguie cu o sumedenie de femei, pe care le mai executa din cand in cand, pastrandu-si silueta pana la moarte, spre deosebire de adevaratul monarh. In acest context a aparut si Wolf Hall, romanul scriitoarei britanice Hilary Mantel, ce se refera la acea perioada zbuciumata din viata personala a regelui Henric cand, pentru a divorta de Caterina de Aragon (deoarece dorea sa se casatoreasca cu mai tanara Anne Boleyn), divorteaza si de Biserica Catolica, sustinatoare a monarhiei spaniole din care provenea si Caterina.
Ce este deosebit la acest roman, in comparatie cu Philippa Gregory, de exemplu, este stilul: mai putin roman de aventuri sau poveste romantica si mai degraba un portret foarte nuantat al lui Thomas Cromwell, politicianul abil ce si-a pus viata in slujba regelui si a fost responsabil pentru introducerea entuziasta a reformei. Ascensiunea vertiginoasa a lui Cromwell (de la fiu de fierar la mana dreapta a monarhului) este redata impecabil de Mantel, care de altfel a si fost multipremiata pentru acest roman, inclusiv cu prestigiosul ManBooker, anul trecut.
Titlul, Wolf Hall, face referire la palatul familiei Seymour, de unde provine Jane Seymour, cea de-a treia sotie a lui Henric si singura care i-a oferit un mostenitor. Dar simbolul lupului se regaseste in toata cartea, deoarece Cromwell trebuie sa-si croiasca drum intr-o societate si la o curte unde "omul este lup pentru om".
Hilary Mantel "Wolf Hall", Editura Litera, Bucuresti, 2010
Aparitii noi
Cum gandeste Google
Internetul a schimbat total fata publicitatii si a marketingului, iar conceptul de promovare digitala este la ordinea zilei in mediul de afaceri. Toata lumea pare sa aiba cont pe Facebook si Twitter, iar companiile sunt nevoite ca pe langa metodele clasice de promovare, sa ia in considerare si varianta online. Astfel incat o carte precum "Ce-ar face Google?" nu poate fi decat interesanta, mai ales ca este scrisa de Jeff Jarvis, un personaj cu bogata experienta online (are unul dintre cele mai importante bloguri despre internet si media - Buzzmachine.com - si se ocupa de sectiunea de new media pentru The Guardian din Londra). Jarvis, care a fost inclus pe lista celor 100 de lideri internationali la Forumul Economic de la Davos, explica inovatiile aduse de mediul online si modul cum afacerile pot fi adaptate in noua ordine mondiala.
Jeff Jarvis "Ce-ar face Google?", editura Publica, Bucuresti, 2010
Ce-ar fi daca
Orice poveste de dragoste incepe cu o intrebare, iar in cazul personajelor lui Guillaume Musso aceasta a fost "Vei fi acolo?". Actiunea romanului se petrece la San Francisco, unde Elliott, un chirurg obsedat de meseria sa, este chinuit de moartea femeii iubite, Ilena, care a disparut in urma cu trei decenii. Dupa o intamplare gen "Sotia calatorului in timp", el reuseste sa se intoarca in trecut exact intr-un moment cand ar fi putut sa o salveze pe Ilena.
Guillaume Musso "Vei fi acolo?", Editura Allfa, Bucuresti, 2010
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro