Surfing destept pe valul schimbarii
Dr. Michael Jarrett, expert european in managementul schimbarii organizationale (profesor, intre altele, la London Business School), isi incepe si isi incheie aceasta carte despre arta si stiinta schimbarii cu cate o pilda simbolica luata din domeniul navigatiei.
Navigatia, scrie el, este o metafora perfecta pentru schimbare: un bun marinar, atunci cand face o manevra, tine cont de mai multi factori, intre care capacitatile interne (de la viteza ambarcatiunii la nivelul de disciplina si de experienta al echipajului), dar si pe cele externe (stanci, curenti fasti sau potrivnici, conditii meteo). Este un comandant slab acela care incearca sa execute o manevra ce depaseste capacitatea barcii, cat si pe cea a echipajului, sau care le pune in pericol siguranta. Aceasta nu inseamna ca un comandant nu poate schimba pozitia barcii - la urma urmei, schimbarea este inevitabila. Insa el trebuie sa adopte o strategie corespunzatoare. Interesant e faptul ca aceleasi principii se aplica indiferent ca esti la carma unei barci, a unui iaht sau a unei corporatii internationale, conchide Jarrett.
Cuvantul "schimbare", prin care oamenii pot inteleg lucruri diferite, este folosit pentru a acoperi o mare gama de situatii, de la cele cotidiene (schimbarea de aspect fizic, sa zicem) pana la modificarile psihologice profunde legate de varste. Nici schimbarea organizationala nu face exceptie. Avem schimbarea temporara, cand lucrurile par ca se vor misca, dar pana la urma se revine la organizarea de tip vechi, schimbarea progresiva, care vizeaza anumite imbunatatiri de mai mica importanta, restructurarea organizationala, cand schimbarea este centrata pe sistemele fundamentale, pe structurile si relatiile din interiorul organizatiei si, in sfarsit, programele de de schimbare transformationala si culturala, care urmaresc sa redefineasca directia strategica si identitatea organizatiei. Schimbarile care prezinta un interes major sunt desigur, ultimele doua, care aduc un randament mai mare, dar si un risc mai mare.
Pornind la examinarea a circa 4.500 de persoane din 255 de organizatii, din Australia pana in Zimbabwe, cartea face recomandari de utilitate practica, arata de ce unele companii se pot transforma cu succes, iar altele nu si, in ultima instanta, examineaza acea abordare a schimbarii care urmareste rezultate mari cu riscuri minime.
Michael Jarrett, "Gata de schimbare", Editura Publica, Bucuresti, 2011
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro