Filmele 3D care vin in 2010 in Romania
Dupa lansarea “Avatar” (la ora scrierii acestui articol incasarile au depasit 2,68 miliarde de dolari), presiunea tridimensionalului a devenit crunta, astfel incat studiourile de film au avut de ales intre a realiza filme 3D, mai scumpe, sau a converti materialul deja filmat la formatul acum atat de la moda.
E de-ajuns sa vezi incasarile peliculelor 3D pentru a intelege de ce producatorii si distribuitorii sunt gata de orice pentru ca filmele sa le fie innobilate cu aceasta eticheta aducatoare de atentie si de profit. Din nefericire pentru spectator, uneori 3D este aproape o pacaleala: tratamentul tridimensional se aplica dupa terminarea filmarilor, printr-un procedeu care confera o falsa aparenta de profunzime imaginilor filmate dupa metoda clasica.
Un exemplu de astfel de film, a carui premiera romaneasca este programata pentru 16 aprilie, este "Infruntarea titanilor", cu Sam Worthington in rolul semizeului Perseu, implicat intr-o confruntare la nivel inalt (mitologic) intre Zeus si Hades. Multitudinea de monstri, caii inaripati si frizura colcaitoare a Meduzei nu li s-au parut suficiente producatorilor, asa ca decizia celor de la Warner de a tridimensionaliza aventurile lui Perseu a fost luata foarte repede - un compromis de care va suferi si asteptatul "Harry Potter si Talismanele Mortii: Partea I", cu premiera programata pentru 26 noiembrie.
Unul dintre cei mai vajnici detractori ai aceste metode este chiar James Cameron, care a trebuit sa astepte ani de zile pentru ca tehnologia sa se dezvolte suficient de mult pentru ce voia sa faca in "Avatar". "Dupa <Toy Story> au aparut alte zece filme realizate pe calculator, pentru ca toata lumea credea ca succesul venea din noua tehnologie si nu din personajele cuceritoare si realizate magnific", a declarat James Cameron, citat de Deadline.com. "Toy Story" (1995) al Walt Disney Pictures/Pixar, regizat de John Lasseter, a fost primul film de animatie realizat in intregime pe calculator.
"Acum, lumea converteste filmele de la 2D la 3D, ceea ce noi nu am facut, si se asteapta la acelasi rezultat, cand de fapt nu fac decat sa actioneze impotriva universalizarii 3D, prin scoaterea pe piata a unor produse inferioare", a mai comentat Cameron.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro