7 cifre = sase zerouri
Prin ce se defineste luxul intr-o lume in care un automobil de 500.000 de dolari este un produs premium, iar o fotografie in valoare de 2,9 milioane de dolari este o investitie oarecare? Simplu. Prin raspunsul la intrebarea...
Alo, centrala?
Atunci cand numerele de telefon au fost inventate pentru prima oara, acestea erau foarte scurte, neavand mai mult de 2 sau 3 cifre, combinatiile rezultate fiind suficiente pentru a acoperi numarul abonatilor la serviciile telefonice din acele vremuri de inceput ale telecomunicatiilor. Pe masura ce sistemele telefonice au inceput sa creasca in dimensiuni astfel incat sa reuseasca sa cuprinda intreaga lume, numerele de telefon au inceput sa creasca si ele in lungime si complexitate, incepand apoi sa deserveasca si alte aparate, precum faxuri si computere.
Insa complexitatea acestora dauneaza grav memoriei si astfel, ca toate resursele limitate, numerele usor de memorat au devenit adevarate bunuri de patrimoniu, in special pentru companiile mari din industria serviciilor care isi doresc sa fie cat mai "abordabile" pentru clientii lor. Duse sunt insa vremurile de aur in care numerele de telefon bune erau oferite gratis. Astazi, pentru a avea un numar de telefon usor de memorat trebuie sa faci rezervari din timp, sa lupti, sa negociezi sau chiar sa participi la licitatii.
In Qatar, de exemplu, cea mai mare companie de telefonie mobila, Qtel, stie exact cat valoreaza cel mai pretios numar de telefon pe care il poseda: 10 milioane de riyali. Adica 2, 75 milioane de dolari, suma pentru care castigatorul licitatiei organizate de compania de telefonie in luna mai a anului trecut in capitala Qatar-ului si-a adjudecat controversatul numar de telefon compus dintr-o serie de 7 cifre de sase. Pretul de pornire al licitatiei a fost de 1 milion de riyali (275.000 de dolari), insa in scurt timp sase dintre cei opt aspiranti la titlul de proprietar al neobisnuitului numarului de telefon s-au retras din cursa, lupta continuand intre doar doi dintre participantii la licitatie. Waleed al-Sayyed, executive officer al Qatar Telecommunications Company (Q-TEL), organizatorul licitatiei, a declarat reporterilor ca cele 10 milioane riyali (2,75 milioane de dolari) stransi in urma licitatiei au fost donati unei cauze caritabile, fiind oferiti Fundatiei de Servicii Medicale Hamad pentru a finanta construirea unor clinici si spitale in zonele izolate ale tarii, iar banii stransi din taxa de participare la licitatie, platita de cei 8 licitatori, in valoare de 3.000 de riyali (825 de dolari), a fost donata unor organizatii de caritate locale. Chiar daca vesticii privesc cu rezerva cifra sase, considerand-o numarul imperfect avand in vedere implicatiile sale religioase, se pare ca nu acesta este consensul si in Qatar, acolo unde pronuntarea cifrei 6 este similara cu pronuntarea cuvantului "ellah" care inseamna Dumnezeu.
Qtel nu este de altfel nici prima companie premium de telecomunicatii din lume care a organizat o asemenea licitatie, iar dupa succesul inregistrat de aceasta, cu siguranta nici ultima. Recordul anterior a fost detinut de compania aeriana chineza Sichuan, care a platit guvernului Chinei 2,33 milioane de yuani, adica echivalentul a 500.000 de dolari, pentru numarul de telefon 888-8888 pe care l-a alocat apoi unei linii telefonice disponibile non-stop clientilor companiei. "Toti angajatii companiei sunt de parere ca achizitionarea acestui numar de telefon a meritat fiecare ban din pretul platit", a declarat la scurt timp dupa licitatie Xing Bing, purtatorul de cuvant al liniei aeriene, facand referire la usurinta memorarii numarului de catre clienti, dar si la superstitia chinezilor carora le va face placere sa foloseasca acest numar de telefon, deoarece cuvantul cantonez care inseamna "bogat" este foarte similar cu cel care inseamna "opt". Cu toate acestea, se pare ca nu numai clientilor liniei aeriene le-a facut placere sa formeze numarul norocos, deoarece oficialii companiei s-au plans de numarul mare de apeluri gresite si de glumele la telefon pe care copiii le fac in permanenta, tinand linia blocata.
Depinde de prefix
Schimbati prefixul, de la cel al Chinei la cel al SUA, si veti nimeri nu la Sichuan Airlines, ci la co-fondatorul Apple Computers, Steve Wozniak. Nu se stie exact cat a platit excentricul milionar pentru numarul de telefon 888-8888, avand in vedere ca in Statele Unite nu s-a organizat inca vreo asemenea licitatie, insa se stie ca "Woz" a asteptat foarte mult timp sa intre in posesia acestui numar de telefon, pe care il considera "triumful sau filonumeric". Dupa ce s-a retras din Apple, Woz a inceput sa colectioneze numere de telefon, iar scopul sau declarat era acela de a-si "incununa" colectia cu unul in care sa repete aceeasi cifra, insa spre nenorocul sau o perioada indelungata in Silicon Valley, unde acesta locuia, nu existau prefixe cu trei cifre identice, astfel incat Woz a trebui sa se multumeasca sa stranga numere precum 221-1111.
Cand, intr-o zi a aflat intamplator ca prefixul 888 urma sa fie introdus in Silicon Valley, Woz deja se pregatea pentru noul sau numar de telefon, pe care l-a obtinut dupa mai multe luni de asteptari si strategii. Insa, dupa cum au descoperit si "tizii sai telefonici" de la Sichuan Airlines, numarul s-a dovedit a fi inutilizabil, acesta primind mai bine de 100 de apeluri gresite pe zi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro