A renunţat la o carieră la BCR în Bucureşti şi a construit propria afacere la Milano. Acum vinde tinere talente în toată Europa
Cristina Cojocaru a lăsat în spate o carieră bancară de şapte ani şi a hotărât să îşi construiască o afacere în fashion, mizând pe încurajarea talentului unor tineri designeri. A pornit afacerea la Milano şi s-a hotărât să aducă în atenţia pieţei de lux de pe tot continentul câteva nume noi de designeri.
"Nu aş putea spune că îmi lipseşte ceva din atmosfera mediului bancar, mi-am urmat visul şi fac ceeea ce mi-am dorit; am preluat o parte din elementele pe care le-am învăţat în banking şi le folosesc în activitatea de acum“, explică Cristina Cojocaru modul cum se reflectă cei şapte ani de experienţă în mediul bancar în activitatea de antreprenor în industria de fashion. Cojocaru a lansat anul trecut 1MiSHAP, o platformă axată pe susţinerea tinerilor care încearcă să îşi construiască un nume în lumea modei şi care au dificultăţi în transformarea abilităţilor lor artistice într-o afacere. Concret, apartenenţa în cadrul incubatorului asigură designerilor sporirea popularităţii mărcilor create de ei prin participarea la evenimente şi târguri internaţionale, consultanţă în aspecte legale ce ţin de dezvoltarea produselor, găsirea de producători ori manufacturieri care să îi ajute la producţia articolelor realizate, dar şi supravegherea etapelor de producţie.
La acestea se adaugă prezenţa pe o platformă online globală care asigură comercializarea produselor unor clienţi aflaţi pe toate continentele, cât şi prezenţa în corner shop-uri din magazine multibrand dedicate şi dezvoltarea şi supravegherea proceselor adminis-trative care ţin de prezenţa într-un astfel de magazin. Potrivit antreprenoarei, este primul proiect de acest gen de pe piaţa locală şi, deşi este unul 100% românesc, se adresează designerilor din întreaga lume. În prezent, în cadrul acestuia se află o marcă românească şi alte zece internaţionale din sfera accesoriilor premium, iar primul colţ dedicat lor a fost inaugurat recent în cadrul galeriei comerciale Victoria Gallery de pe Calea Dorobanţi. Până în prezent, Cristina Cojocaru a investit în platforma creată aproximativ 50.000 de euro, fonduri proprii, şi se aşteaptă să ajungă la breakeven în aproximativ doi ani şi jumătate, pe baza unui comision din vânzările realizate.
Cristina Cojocaru este principalul pion în dezvoltarea platformei, iar stilul concret în care povesteşte despre planul ei de afaceri este rezultatul unei cariere dominate de cifre. După ce şi-a obţinut licenţa în drept la Universitatea din Bucureşti, dar şi după absolvirea unui program masteral în bănci şi burse al ASE, Cristina Cojocaru s-a concentrat asupra carierei începute în cadrul BCR, parte a Erste Group. S-a angajat la BCR în 2007 în funţia de contact center officer, de unde a evoluat gradual până la poziţia de analist senior de credit de risc, în departamentul de corporate risk al BCR. A trecut în 2013 de la modele de rating pentru clienţii corporate la fashion, fiind recrutată de către o companie de con-sultanţă italiană din Milano în funcţia de consultant de business pentru clienţii din zona bunurilor de lux. A lucrat în cadrul acesteia în intervalul noiembrie 2013 - iulie 2014, când a decis să pună bazele incubatorului 1MiSHAP.
Nu se află însă la prima experienţă de antreprenor: în intervalul 2007-2013 a îmbinat munca de bancher cu cea de partener fondator al Hip Group (2007-2013), o companie de fashion şi media, în cadrul căreia a lucrat cu clienţi precum AloModa, Generali Asig-urări, Cosmote sau Electronic Arts.
Ideea dezvoltării incubatorului 1MiSHAP i-a venit când se afla la Milano, ca urmare a discuţiilor cu clienţii din industria de lux. „Chiar şi cei mai buni artişti au nevoie de un loc în care să înceapă şi în care să îşi dezvolte ideile. Tinerii designeri voiau să îşi vadă numele pe harta marilor jucători din fashion, dar nu ştiau ce îi aşteaptă“, explică ea necesitatea pe care a observat-o la primele discuţii cu designerii din industrie. Chiar dacă obţineau diplome în urma studiilor la institute prestigioase precum Istituto Marangoni din Italia, aveau dificultăţi în a-şi impune produsele pe piaţă. Filosofia ei de business este sugerată şi de numele incubatorului, ce provine din cuvântul englezesc „mishap“ (întâmplare): „Designerii talentaţi ar putea rămâne o întâmplare în lumea modei fără un partener care să le identifice şi să le promoveze talentul“. A pornit afacerea în Milano, datorită expunerii pe care o aduce oraşul italian fashionului, dar a inaugurat primul corner 1Mishap pe piaţa autohtonă, în cadrul Victoria Gallery.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro