Brunch-ul de duminica...
In Romania a revenit moda pranzului de duminica in familie, insa carnea de porc si pui este mai nou asortata la fructe de mare si foie gras.
Conceptul care a fost facut faimos de catre americani, desi specialistii in gastronomie sustin ca britanicii sunt cei care l-au inventat, aduna in fiecare duminica romanii si expatii la restaurantele hotelurilor de patru si cinci stele din Bucuresti. Revista Target a petrecut o duminica la trei dintre cele mai populare brunch-uri bucurestene: la restaurantul Cupola din Marriott, Cafe Theatro din Novotel si Braseria Corso de la Intercontinental.
In general, brunch-ul incepe la ora 12 si dureaza patru ore. Desi meniurile imaginate de hotelurile din Bucuresti au foarte multe lucruri in comun, fiecare brand promoveaza brunch-ul dupa un concept propriu.
Marriott, spre exemplu, a mers pe ideea de "piata cu stil", mancarea fiind prezentata dupa conceptul unei piete, iar restaurantul a fost animat din loc in loc cu tarabe diferite pentru fiecare categorie de mancare. "Brunch-ul este un spectacol in sine, este vorba de culori, de parfumuri, de arome, de tot felul de combinatii. Servirea se face in niste tarabe retro de la mijlocul secolului XIX, organizate pe categorii, exact ca si cand te-ai duce la piata: brutarie, aprozar, delicatese, cofetarie", spune Dina Litzica, PR si Marketing Manager la hotelul Marriott Bucuresti.
Meniul de la Cupola este o combinatie intre mancare pentru micul dejun, precum oua, carnaciori, papara si gustari si preparate pentru pranz, ca salate, mancare japoneza, peste, stridii sau dulciuri, in total in jur de 50 de feluri de mancare.
Unul dintre elementele care diferentiaza brunch-ul de la Marriott este ca foarte multe dintre mancaruri se prepara pe loc. De pilda, legumele si fructele pentru salate sunt taiate direct pe taraba, de la macelarie sau pescarie poti alege bucata preferata de carne care este apoi pregatita de bucatari dupa gust, iar clatitele care duc cu gandul la celebrele "crepes" frantuzesti sunt pregatite si ele in fata clientului. "Meniurile se schimba in functie de tendintele internationale, dar si in functie de ceea ce cere piata din Romania", spune Litzica.
Pe de alta parte, brandul hotelier francez Novotel promoveaza conceptul de brunch mizand in special pe delicatese, precum homari, languste, creveti tiger sau foie gras. Nu lipsesc clasicele gustari pentru micul dejun, salatele sau bufetul cald, prajiturile, platourile cu branzeturi frantuzesti si somon sau traditionalul purcelus de lapte. "Mielul si stridiile proaspete sunt foarte apreciate de comunitatea franceza", spune Nilca. Totul este savurat in ritm de jazz live.
Iar Intercontinental a introdus conceptul de "Boulevard Brunch", mizand, pe langa mancare, si pe pozitionarea restaurantului, care are geamuri imense si vedere la bulevardul Magheru. "Avand in vedere ca este un concept atat de popular si vin clienti foarte diferiti, ideea este sa satisfaci toate gusturile, astfel incat meniul este foarte variat si cuprinde toate tipurile de mancare", spun reprezentantii Intercontinental despre brunch.
La "Inter" exista o zona de aperitive, branzeturi, de preparate din carne, de fructe de mare (creveti si scoici), deserturi (tiramisu, crema de caramel, fructe proaspete). Un punct de atractie este bufetul de paste care sunt preparate pe loc cu ingredientele preferate, existand posibilitatea alegerii intre sos carbonara, bolognez sau orice alta combinatie. Nu lipseste nici purcelul de lapte gatit la cuptor, care are o carne atat de frageda incat se topeste in gura.
Atmosfera este intretinuta de o formatie care canta jazz live.
Fiecare hotel a amenajat o camera speciala destinata divertismentului copiilor. Cei mici sunt supravegheati de clovni cu pregatire pedagogica, care, pe langa faptul ca au grija de ei, ii si distreaza, iar camerele sunt dotate cu jocuri, figurine si baloane care ii tin ocupati intre mese.
Cat despre clienti, reprezentantii hotelurilor spun ca tinta sunt in special familiile cu venituri medii si peste medii, fie ca provin din comunitatea de expati sau dintre bucuresteni. "Tinta sunt familistii cu varste intre 30-60 de ani, cu venituri medii si peste medii, oameni de cariera care nu petrec mult timp alaturi de familie", spun reprezentantii Intercontinental.
"Daca privesti un pic lumea care vine in timpul saptamanii in hotel si cea care vine duminica, este foarte mare diferenta. In timpul saptamanii holurile sunt populate de oameni de afaceri in costume, absorbiti de laptopuri, insa duminica vin alaturi de copii, in grupuri mari. Sunt foarte multe aniversari si avem clienti fideli, care vin in mod traditional si au in fiecare duminica o masa proprie", povesteste Dina Litzica. Monica Nilca de la Novotel spune ca a observat si foarte multe mese de doamne care se intalnesc duminica la pranz, la o masa "intre fete".
Pretul brunch-ului variaza intre 150 de RON (Novotel si Intercontinental) si 170 RON (Marriott).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro