Cum sa-ti masori castigurile cu centimetrul de croitorie
In strainatate e o practica de traditie si cu siguranta am vazut-o in filme. In “The Tailor of Panama”, Geoffrey Rush facea vizite la domiciliu pentru a lua masuri oamenilor ocupati. Tudor Personal Tailor face acum acelasi lucru in Romania. Vine si la birou, daca doar acolo poate lua masurile pentru costum. Piata de “croitor la domiciliu” din Romania este insa abia la inceput.
Cei trei fondatori vorbesc despre afacerea lor ca despre o persoana. Ii spun "povestea lui Tudor" care a inceput in octombrie 2009, la Londra, capitala elegantei masculine. De acolo ii vine si numele, de la dinastia Tudorilor (care a domnit in Marea Britanie intre 1485 si 1603). "Dupa luni de gandire, am ales acest nume pentru ca atat materialele, cat si croiala ne duc cu gandul la acea perioada", spune Marius Dan, unul dintre tinerii care au pus bazele acestei afaceri.
In total, sunt trei, iar media lor de varsta coboara sub 25 de ani, dupa cum chiar ei insisi spun. Cel mai in varsta dintre cei trei este Marius Dan, care inca nu a implinit 27 de ani. Marius este de altfel si cel care a pus bazele acestui business, dupa ce a cunoscut la un targ de turism de la Londra un grup de britanici care fac costume made to measure: "Atunci mi s-a propus sa ma ocup de Romania, pentru ca nu exista nimic de acest tip la noi in tara". Un an mai tarziu s-au alaturat si ceilalti doi asociati, Alin Copindeanu (22 de ani) si Alexandru Tudoroiu (21 de ani). Pentru a pune bazele acestei afaceri a fost nevoie de 10.000 de euro, toti "din economiile noastre". Banii au mers in training, know-how si materiale.
Primii clienti au aparut in februarie anul trecut, dintre prieteni, rude si cunoscuti, "pe care i-am anuntat ca am un proiect antreprenorial nou, carora le-am cerut sa ma ajute si sa imi faca primele comenzi", dupa cum povesteste Marius Dan. Pentru ca este economist si nu specialist in industria textila, dar si pentru ca nu avea experienta in domeniu la momentul respectiv, a durat cateva luni pana sa inteleaga mecanismul, respectiv cum se iau masuri, cum se aleg materialele si care este procedura, iar din aceste cauze businessul a pornit mai greu. Atunci i-a fost de folos know-how-ul cunoscutilor din Marea Britanie.
Acum a trecut aproape un an din momentul cand Tudor Personal Tailor a realizat prima comanda, iar intre timp s-a desprins de parintii din Marea Britanie: "Mai mergem la Londra doar pentru a lua pulsul evenimentelor si nu suntem legati de cei de acolo in niciun fel. Nu suntem o franciza a lor". In Romania, lucrurile au evoluat repede, dar businessul ramane nisat. Exista insa potential: "Lucrurile au inceput sa alerge si fiecare client a inceput sa vina cu alti doi-trei potentiali clienti. In acest tip de business cel mai mult ne bazam pe comunicarea orala, si mai putin pe internet sau alte forme de comunicare in masa", povesteste Dan.
Cum se desfasoara totul? Clientul suna sau isi plaseaza online comanda pentru un costum, o camasa sau pentru un palton, iar cei de la Tudor Personal Tailor se deplaseaza fie acasa, fie la biroul clientului ("sapte din zece clienti ne cer sa mergem la birou"), conform cu sloganul businessului: "Tudor vine la dumneavoastra". Cine este "Tudor", cel care se deplaseaza la client? Echipa Tudor este alcatuita de unul dintre fondatori si croitorul afacerii.
"Croitorul nostru, in varsta de 68 de ani, care are peste 40 de ani de experienta, merge intotdeauna cu noi la client. Noi ne ocupam de partea de consultanta, iar croitorul nostru ia masurile." Daca drumul la croitor si intregul proces de masuratori pot rapi din timpul unui client pana la trei ore, Tudor Personal Tailor reduce timpul la jumatate sau chiar mai putin. "Noi ne mulam pe programul lor. Desi putem fi gata in 45 de minute sau o ora, pentru ca noi am construit ideea de asemenea maniera incat sa ne incadram in pauza de masa, de cele mai multe ori clientii incep sa ne adreseze intrebari si ajungem la o ora si jumatate."
Fondatorii Tudor merg intodeauna la intalniri pentru a-i ajuta pe clienti sa decida ce vor sau ce li se potriveste. Discutiile incep de la domeniul de activitate si merg spre stilul vestimentar. "Intai ii facem o biografie vestimentara si apoi il sfatuim."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro