Industria orologera se pregateste pentru un an mai bun
Industria orologera pare sa fi lasat in urma anul trecut si, cu lectia crizei in minte, s-a pregatit pentru un an mai bun.
Cel putin asa s-au vazut lucrurile de la Baselworld, cel mai important targ orologer si de bijuterii din Elvetia, unde in fiecare an aproape toata lumea buna din domeniu (cu exceptia grupului Richemont, care isi organizeaza propriul targ in ianuarie la Geneva) ticaie in acelasi loc. Evenimentul este cel mai mare organizat in Elvetia si inseamna 160.000 mp de spatiu unde sunt expuse ceasuri si bijuterii, care concentreaza aproape 2.000 de expozanti si peste 100.000 de buyeri (achizitori) din partea companiilor.
Daca anul trecut atmosfera era innorata din cauza crizei, in ciuda inovatiilor prezentate de producatori (desi constienti de criza, au fost nevoiti sa lanseze colectiile extravagante deja aflate in productie), lucrurile s-au schimbat. Targul a debutat cu o veste buna - in luna ianuarie, exporturile de ceasuri elvetiene au crescut cu 2,7%, a treia luna consecutiva de majorare. Anuntul este prima raza de soare dintr-un an dificil pentru industrie. In 2009, cresterea exporturilor elvetiene de ceasuri a incetat pentru prima data dupa multi ani, valoarea ajungand la 13,2 miliarde de franci elvetieni (9,2 miliarde de euro), cu 22,3% mai putin decat in anul record 2008. Redresarea a fost evidenta si in cifrele prezentei la Baselworld, unde au participat cu 7% mai multe persoane decat anul trecut.
Indiferent de situatia economica insa, targul ramane un spectacol in sine. Lupta se da in primul rand prin noile concepte, care nu numai ca trebuie sa uimeasca prin inovatii, dar sunt nevoite sa ia in considerare si aspectul comercial, avand in vedere ca evenimentul este dedicat in principal achizitorilor. Este evidenta o tendinta de micsorare a dimensiunii ceasurilor, care are o explicatie cat de poate de prozaica. Piata asiatica si in special China a insemnat pentru foarte multe marci orologere o gura de oxigen salvatoare dupa criza din Statele Unite si Europa. Astfel, branduri ca Frédérique Constant, Hamilton, Edox sau Zenith au creat si variante cu dimensiuni mai reduse, adecvate pentru piata chineza.
Pe de alta parte, brandurile par ca au lasat in urma moda tourbilloanelor (in anii trecuti, industria parca uitase de ratiunea pe care a avut-o Breguet atunci cand a inventat instrumentul de reducere a efectelor gravitatiei) si au prezentat colectii clasice si cuminti. Exceptie au facut marcile care au avut aniversari in 2010 si au sarbatorit evenimentul cum se cuvinte. TAG Heuer a implinit 150 de ani de existenta si a marcat aniversarea cu o petrecere exclusivista, cu 600 de invitati (printre care Leonardo DiCaprio), unde a prezentat Pendulum, primul mecanism din lume care functioneaza fara arcuri. Iar Chopard a aniversat un secol si jumatate de existenta cu o editie limitata, 150 de exemplare L.U.C. Engine One Tourbillon, cea mai inalta complicatie a casei. Ceasul face parte din colectia L.U.C., ceasuri dotate cu primul mecanism dezvoltat in-house de compania elvetiana din 1996, cand a deschis atelierul din Fleurier.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro