Mobila haute couture
Canapele, scaune, comode, covoare, lampi, lumanari sau candelabre, toate fac parte din colectia de primavara-vara a marilor designeri de moda, pentru ca o "fashion victim" care se respecta isi doreste un intreg arsenal de obiecte care sa se asorteze cu garderoba branduita. Cele mai noi tendinte in designul de interior tin cont obligatoriu ca o haina Armani nu poate sta decat intr-un dulap cu acelasi nume sau ca nu merita sa astepti cativa ani pentru geanta Spy de la Fendi daca nu o asezi pe o canapea pe care sa fie incrustat cu litere de cristal logo-ul Fendi.
La inceput au fost tesaturile cu care marile case de moda au facut istorie. Italienii de la Cappellini, producatori de mobila, au lansat in 2001 scaunul "Rive Droite" imbracat in tapiterie semnata Pucci. Iar Habitat, brandul englez de design interior, a invitat la cea de-a 40-a aniversare nume celebre din domenii diferite, precum creatorul de moda Issey Miyake sau actorul Ewan McGregor sa isi puna amprenta asupra unei colectii unice de obiecte de design numita VIP (Very Important Products). Apoi marile case de moda au format companii proprii care sa se ocupe strict de design interior si care sa imbrace fie un apartament simplu al unui pasionat de moda, fie hoteluri intregi care sa poarte, bineinteles, numele designerului. Daca in Romania cu greu gasesti magazine de haine ale marilor firme, cand vine vorba de mobila de designer lucrurile stau mai bine. Astfel pasionatii de branduri precum Armani sau Fendi isi pot asorta hainele cu dulapuri sau canapele achizitionate de pe piata locala.
Magazinul Phylosophy, reprezentanta Armani Casa pe piata romaneasca, a implinit in luna decembrie un an de cand accesorizeaza casele romanilor cu mobila care poarta semnatura designerului italian, iar reprezentantii firmei spun ca sunt vizitati de foarte multi pasionati de moda. "Sunt cazuri in care intra in magazin si ne cer haine sau ne suna si fac comanda de ochelari de soare, de exemplu, pentru ca nu isi dau seama ca este un magazin exclusiv pentru mobila", povesteste Irina Androne, designer. Insa clientii de mobila Armani sunt in general dintre cunoscatori. "Avem un client care stia hainele Armani din strainatate, se imbraca Armani, este un pasionat de brand si a decis sa isi mobileze toata casa cu mobila din acelasi brand", isi aminteste Androne.
Si Alexandra Alecu, designer la magazinul Kyros, care aduce in Romania mobila Fendi spune ca atunci cand vine vorba de achizitia obiectelor de mobilier de la divizia de mobila a marilor branduri de moda, apar in general pasionatii. "Sunt insa si cazuri in care vin si viziteaza showroom-ul si achizitioneaza un obiect de mobilier pentru ca le place, si nu pentru brand", spune Alecu. Ca si in cazul colectiilor de haine, mobila este supusa tendintelor si se schimba odata cu sezonul. "Colectia nu se schimba in totalitate, dar in fiecare sezon apar piese noi de mobilier. Unele devin obiecte clasice, cum este cazul canapelei Sydney sau lampii Logo, altele care nu i s-au parut extraordinare lui Armani si nu au avut succesul scontat sunt inlocuite", spune reprezentantul Armani Casa.
In sezonul 2006-2007 colectia de mobila de la Armani se numeste Sophisticated Comfort si s-a remarcat printr-o usoara schimbare de stil. Ca si in cazul hainelor, Giorgio Armani a trecut la tesaturi mai colorate, pe care le-a asortat la nuantele pamantii care l-au facut faimos. "S-au schimbat tesaturile, culorile, incepand cu acest sezon Armani a introdus culoarea (orange, bordo). Lemnul se imbraca in foita speciala de aur sau argint, cu finisaj de perla care presupune un procedeu complex ce dureaza foarte mult timp", povesteste Androne.
Colectia Armani Casa nu iese in evidenta printr-un lux ostentativ, eleganta discreta fiind sugerata prin obiecte minimaliste imbracate cu materiale pretioase.
Daca mobila Armani merge pe stilul minimalist, Fendi pune mare pret pe stralucire, obiectele au dimensiuni mari, sunt masive, au o prezenta care nu poate fi trecuta cu vederea. Pernele de exemplu sunt realizate din acelasi material ca rochiile, iar in cazul pielii sunt reproduse aceleasi texturi ca in colectiile de pr?t-a-porter. Obiectele de mobilier Fendi sunt realizate din catifea, piele stantata, iar nota personala este data cu ajutorul cristalelor Swarovski. "Au fost cazuri in care un client a cumparat cateva perne, pentru ca i-a placut materialul", isi aminteste Alecu, care spune ca s-a vandut si o canapea Fendi de 16.000 de euro.
Cat despre preturi, acestea sunt pe masura renumelui creatorului. Astfel, o canapea de trei persoane de la Armani poate costa intre 3.500 si 8.000 de euro in functie de material, paturile incep de la 3.000 de euro, iar reprezentantii Phylosophy spun ca pentru un apartament de doua camere este nevoie de un buget de 20.000-50.000 de euro.
Hoteluri fashion
In zilele noastre oricine poate petrece o noapte cu designerul de moda favorit, pentru ca marii creatori de moda isi expun operele in hoteluri. In 2004, cand compania de lux Bvlgari s-a asociat cu Ritz-Carlton pentru a forma Bvlgari Hotels & Resorts, faptul era un lucru rar. Primul hotel Bvlgari a fost construit la Milano, dispune de o gradina botanica si unele dintre camere au chiar un colt de meditatie, iar pretul incepe de la 600 de euro.
Insa din ce in ce mai multi designeri au fost atrasi de lumea hotelurilor. Giorgio Armani a incheiat un parteneriat cu EMAAR Hotels and Resorts, un dezvoltator din Dubai, Betsey Johnson si-a transformat proprietatea din Mexic in hotel, Donatella Versace si-a pus numele pe Palazzo Versace, hotelul de inspiratie romana din Australia, iar familia Ferragamo detine un lant de cinci hoteluri de lux in Italia. In plus, orice designer care se respecta, incepand cu Ralph Lauren, Vera Wang sau Karl Lagerfeld, a decorat un hotel sau a creat apartamente somptuoase. Vera Wang a realizat designul unui apartament din Halekulai Hotel din Hawaii cu mobila, accesorii si bijuterii creatie proprie. Placerea unei nopti intr-o camera de inspiratie Wang se plateste in medie cu 5.000 de dolari (3.800 de euro).
Astfel, daca pana recent hotelurile boutique sau design erau cea mai in voga tendinta de pe piata, hotelurile de moda se pot transforma in ultima reduta de cucerit pentru vanatorii de trenduri. Dincolo de toate, lumea hotelurilor este un bun loc in care se pot expune produsele. Avand numele unui designer deasupra usii, hotelul este obligat sa achizitioneze nu numai accesoriile pentru baie, ci si lenjeria de pat, fetele de masa, portelanul si chiar mobila. Iar magazinele de la intrare le dau clientilor posibilitatea de a-si transforma visul in realitate, achizitionand haine si accesorii de la acelasi designer.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană