SnaCKULTURA

Postat la 03 martie 2008 9 afişări

"Caaaaat? 5 minute intregi? N-am atata timp liber..." Iata o fraza care va face cariera cu siguranta in viitorul cat se poate de apropiat al celor mai multi dintre noi. Unde va incapea atunci cultura sau divertismentul in viata noastra? Oriunde avem 60 de secunde disponibile...

Frank Sinatra stia ce spunea atunci cand povestea, intr-una dintre cele mai cunoscute piese ale sale, despre momentele dificile in care a muscat mai mult decat putea mesteca. Insa momente ca acestea nu vor mai fi o problema pentru noi/omul contemporan, pentru simplul motiv ca portiile mari sunt o specie pe cale de disparitie. Fie ca e vorba de mancare, fie ca e vorba de muzica, televiziune sau chiar literatura, toate produsele de divertisment cad astazi victime culturii snack. Prima a fost revolutia industriala, dupa care a urmat in mod inevitabil revolutia informationala. Insa cea de-a treia revolutie, la fel de importanta si de insemnata in shimbarile pe care le-a antrenat, a venit pe neasteptate atunci cand un tip inspirat, dar foarte grabit, a inventat snacks-urile. Conceptul a prins atat de bine la omul contemporan, mereu pe fuga, incat in scurt timp mai toate produsele adresate acestuia s-au modelat dupa chipul si asemanarea snack-ului: hranitoare, concentrate si ambalate in pachete cat mai mici, astfel incat sa poata fi "inghitite" deodata. Muzica, televiziunea, jocurile video, filmele, moda, toate acestea vin drept marturie a noilor obiceiuri de consum ale omului de astazi. Ne-am obisnuit sa devoram cultura pop in acelasi mod in care mancam chipsurile si bomboanele - in convenabile bucatele mici, pregatite special pentru a fi rontaite cu o frecventa sporita si viteza maxima. Asa a devenit "media snacking"-ul un stil de viata. Dimineata un ochi aruncat asupra principalelor titluri ale stirilor zilei, in timp ce ne verificam mail-ul in graba. La serviciu, urmarim cate un clip video pe YouTube intre doua telefoane si citim cate un blog intre doua e-mail-uri. Iar in restul zilei eventualele momente libere sunt punctate de un joc de 30 de secunde pe consola portabila Nintendo DS, un episod din serialul preferat privit pe telefonul mobil in metrou sau in trafic sau un podcast de trei minute ascultat pe MP3 player. Dar cultura de tip snack nu se opreste aici:

Burger-ul pe scobitoare

In Chicago un succes neasteptat l-a repurtat fast-food-ul Minnies responsabil pentru nasterea unui nou trend in domeniul culinar: curentul liliputan. Specialitatea casei sunt burgerii, insa un Big Mac n-ar avea niciodata ce cauta aici, printre sandwich-urile si burgerii de dimensiunea unui deget, numai bune de inghitit deodata. Doar dimensiunile sunt reduse la Minnies, diversitatea fiind mult sporita fata de fast-food-urile traditionale: de la clasicele sandwich-uri grilled cheese sau Reubens la mediteraneeanul Mykonos (roast chicken, tzatziki sauce and kalamata tapenade) sau Thanksgiving Delight (roast turkey, cranberries and wild rice gravy). Minnies si-a creat un renume international prin aplicarea portiilor liliputane la conceptul de fast-food.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
SnaCKULTURA
/arta-si-societate/lifestyle/snackultura-4074069
4074069
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.