Sofer personal pentru 30 de minute

Postat la 03 noiembrie 2008 471 afişări

Sa ne imaginam urmatorul scenariu: vrei sa iesi in oras pentru o cina de afaceri sau o petrecere. Stii ca acolo o sa bei cel putin un pahar cu vin, dar nu doresti sa renunti la confortul propriei masini. Solutii nu sunt prea multe, dar beculetul se aprinde si iti dai seama ca ai nevoie de un sofer (si nu prea te incanta varianta taxi). Unde suni? 

In Anglia merg pe scutere pe care le strang intr-o husa si le pun apoi in portbagajul masinii pe care urmeaza sa o conduca. In Romania, conduc masina firmei si se indreapta in permanenta catre o noua destinatie. Circula numai noaptea, doar cu viteza legala, sunt vorbareti cand este cazul, cunosc cel putin o limba straina si nu intarzie niciodata. Soferii "de inchiriat" au aparut in viteza si in Romania, dupa un model adaptat pietei autohtone.

Craciunul, cel mai bun inceput

Si-au facut cadou de Craciun o afacere. Si chiar daca sarbatorile de iarna nu au mai fost linistite din acel moment, Lucian Nut (foto) si asociatul sau, Gabriel Nicolaescu, nu au regretat niciun moment. Fondatorii primei firme care inchiriaza soferi recunosc ca, desi nu au "inventat ei roata", sunt primii care au adus serviciile acestea pe piata autohtona. "Afacerea exista de ceva ani in afara si ne-am inspirat foarte mult din modelul britanic. Stiam de acest serviciu, insa ideea de a-l pune in practica mi-a venit in vacanta, cand ma aflam cu familia pe litoralul romanesc. Seara, terasele si discotecile sunt pline si ma gandeam ca persoanele care vin cu masina si doresc sa consume bauturi alcoolice au nevoie de un sofer care sa-i duca inapoi acasa", spune Lucian Nut, unul dintre asociatii firmei Antheo Serv.


Si cum ideea le incoltise de ceva vreme in minte, primul pas a fost sa testeze piata.
"Tuturor cunoscutilor li s-a parut ideea senzationala, avand in vedere ca serviciul era destinat persoanelor care merg la restaurant, la petreceri cu propria masina si doresc sa consume alcool. Ne-am gandit ca cel mai bine ar fi sa incepem de sarbatori, cand cererea este mai mare. Pot spune ca nu ne-a fost greu la inceput, a mers chiar foarte bine."
Atat de bine incat au crescut in trei ani cat altii in zece, ajungand de la trei-patru comenzi la 30-40 de comenzi in timpul saptamanii si pana la 50 in weekenduri.
"Nu avem buget de publicitate si primul pas a fost sa impartim flyere. Dupa o jumatate de ora deja sunau telefoanele, mai mult din curiozitate, pentru ca voiau sa vada daca serviciul este functional. Era o bucurie enorma. Am facut chiar noi primele curse, pentru ca si noi eram curiosi cum se comporta clientul, ce intrebari pune, ca sa pregatim soferii."


Soferul cu... "clasa"

"Sa stie sa poarte o conversatie, sa taca atunci cand trebuie, sa cunoasca bunele maniere? sa aiba clasa", este pe scurt caracterizarea pe care Nut o face soferilor din echipa sa. Testarea unui nou angajat tine sase luni. "De obicei ii trimitem sa conduca masinile clientilor nostri fideli. La sfarsitul cursei primim o caracterizare a soferului si abia dupa sase luni vor intra pe clienti noi."
In cei trei ani de cand activeaza pe piata, firma si-a construit o baza de date de peste 2.300 de clienti care au fost transportati cel putin o data.
"Pentru a fi identificat in parcare si pentru ca noi sa selectam soferul potrivit, clientul are obligatia ca la primul contact cu firma sa ofere cateva date referitoare la adresa de la care va fi preluat, destinatia, tipul masinii, polita de asigurare, tipul transmisiei (cutie manuala sau automata), numarul de telefon la care poate fi contactat, cat si culoarea masinii si numarul de inmatriculare. Cand un client revine, avem deja o baza de date cu toate detaliile." Nu concurenta, ci tocmai clientii fideli sunt cei care, in timp, i-au "furat" angajatii. "Am pierdut multi soferi, pentru ca li s-a facut o oferta mai buna din partea clientilor nostri. Insa ma bucur cand mi se cere un sofer cu dedicatie. Este ca la restaurant, cand vrei sa te serveasca un anumit chelner care iti e simpatic."

Ziua multinationale, noaptea persoane 

"Nu aveam foarte multe comenzi ziua si, pentru a umple timpul, am venit cu ideea de a ne adresa multinationalelor ce doreau transport pentru delegatii, in general. Am ajuns astazi la un parc auto de opt masini si doua microbuze, iar trei din cei 11 soferi lucreaza pe tura de zi", spune asociatul Antheo Serv.
Desi au primit oferte de a se extinde in Cluj, Constanta, sau Targu-Mures cei doi asociati nu au luat o decizie in acest sens pentru ca stiu ca "daca nu ai grija de business, il pierzi".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Sofer,
personal,
pentru,
30,
de,
minute
/arta-si-societate/lifestyle/sofer-personal-pentru-30-de-minute-4074423
4074423
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.