Nu atingeti masinile expuse
Plimbari printre modele de masini faimoase, vizite in laboratoarele unde se creeaza automobilele viitorului si intalniri cu oamenii care se afla in spatele bolizilor de Formula 1 - asta inseamna muzeele de masini, cea mai noua atractie turistica.
Plimbari printre modele de masini faimoase, vizite in laboratoarele unde se creeaza automobilele viitorului si intalniri cu oamenii care se afla in spatele bolizilor de Formula 1 - asta inseamna muzeele de masini, cea mai noua atractie turistica.
Gonesti cu 200 de km/h pe Autobahn (autostrada din
Desi pare o scena din "Need for Speed", intamplarea este cat se poate de reala si face parte din experienta de vacanta a arhitectului roman Alexandru Anton. El spune ca nu a existat nicio vacanta pe care s-o petreaca in
Fetisismul specific al fanaticilor dupa automobile - specia celor care dau propriilor masini nume precum "Turbo" sau "Bestia" - au fost speculate de marii producatori care au investit sute de milioane de euro in constructia unor orasele auto. De cele mai multe ori, acestea se afla langa fabricile marcilor respective si cuprind hoteluri, restaurante si, nu in ultimul rand, muzee, unde in loc de opere de arta sunt expuse masini.
Nemtii sunt cei ce deocamdata conduc, si inca detasat, in topul muzeelor, fapt explicabil prin traditia industriei germane auto si prin contributia importanta a acesteia la PIB. In orasul Wolfsburg, Volkswagen a construit Autostadt, in Ingolstadt are Audi un Auto Forum, la Stuttgart a deschis Porsche un muzeu propriu, iar la Leipzig, BMW a apelat la serviciile arhitectei Zaha Hadid pentru proiectarea unei fabrici impozante. Anul acesta producatorul bavarez pregateste si redeschiderea muzeului din München, proiectat de firma de arhitectura Coop Himmelblau.
Muzeele auto s-au transformat repede in destinatii turistice independente. Autostadt atrage anual peste 12 milioane de vizitatori, muzeul Mercedes este cel mai popular obiectiv turistic din
Volkswagen a fost printre primele grupuri auto care au introdus acest concept. Astfel, inca din 2000, producatorul a transformat cartierul general al marcii de la
Alexandru Anton isi aminteste de experienta pe care a avut-o la muzeul Volkswagen: "Prima data mi-au atras atentia cele doua cladiri unde se afla toate modelele Volkswagen. Masinile sosesc direct din fabrica printr-un tunel din sticla la baza turnului si sunt ridicate cu ajutorul unei platforme la unul dintre cele 20 de etaje". Anton spune ca a petrecut o zi intreaga in parcul de distractii. "La pranz am mancat la restaurantul TachoMeter, aflat la baza unuia dintre turnurile de sticla, de unde imi amintesc ca am privit masinile care urca sau coboara." Apoi a facut un tur cu vaporasul prin canalele ce duc direct la fiecare punct de interes. Parcul are un hotel care poarta blazonul Ritz-Carlton, decorat de Andrée Putman, o cunoscuta arhitecta si designer de interior. Hotelul are si o colectie de 600 de tablouri pictate de artisti contemporani.
Florian Fugasin, PR Executive al Porsche
Producatorii auto par ca au urmarit aceeasi reteta in privinta muzeelor: toate cladirile care le adapostesc sunt opera unor mari arhitecti si urmaresc sa atraga atentia prin designul futuristic. In aceleasi coordonate s-a incadrat si noul muzeu Mercedes Benz din
Mercedes-Benz este ca un fel de capsula a timpului, unde sunt expuse 160 dintre modelele producatorului german de-a lungul celor 120 de ani de istorie a marcii. Cele noua etaje de galerii se invart in jurul unui atrium inalt de 41 de metri, echipat cu proiectii video si prototipuri experimentale.
Vizita incepe cu o plimbare cu un lift aerodinamic in forma de glont. Speedsterele Silver Arrows din 1930, modelul Grand Mercedes 770 pe care l-au detinut Imparatul Wilhelm II si imparatul Hirohito al Japoniei, faimosul papamobil sau concepte ale viitorului sunt expuse exact ca niste opere de arta. Muzeul are si un fel de Hall of Fame, unde sunt expuse modele de Mercedes care au apartinut unor vedete. De exemplu, Mercedes-ul MB 2.3 AMG al lui Ringo Starr, fostul basist de la Beatles, sau modelul CL 500 care i-a apartinut lui Lady Di si care a starnit un scandal imens in 1992, cand a devenit prima masina fabricata in afara Marii Britanii intrata in proprietatea unui membru al casei regale britanice.
Tot la
Si BMW se pregateste pentru inaugurarea unui muzeu auto, la intrarea in München. Reprezentantii BMW estimeaza ca muzeul va fi deschis in vara acestui an.
Exista astfel de muzee si in alte tari europene - de exemplu in Italia, unde Galeria din Maranello este un loc de pelerinaj pentru orice impatimit al motoarelor Ferrari. Cladirea din sticla si otel este situata in apropierea fabricii Ferrari. Fiecare dintre monoposturile expuse a castigat un mare premiu de Formula 1, amintind de marii campioni care le-au condus: Niki Lauda, John Surtees sau Jody Scheckter.
Rolul oraselelor auto nu se rezuma la prezentarea istoriei marcilor, ci vizeaza si atragerea potentialilor clienti in showroom-urile companiilor. Conform producatorilor, pana la 40% dintre cumparatorii europeni si-au procurat macar o data masinile din astfel de locuri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro