Modelul digital. Cum se folosesc companiile de jetoanele nefungibie (NFT)
Jetoanele nefungibile sau NFT, care garantează autenticitatea operelor de artă digitale, asigurându-i pe colecţionari că deţin originalele, îşi găsesc o întrebuinţare mai largă, diverse companii inspirându-se din modul lor de funcţionare pentru proiecte pe care le implementează. O iniţiativă în acest sens, scrie Nikkei Asia, a apărut în Japonia, unde se doreşte păstrarea ilustraţiilor originale realizate de creatori de manga. Astfel, compania Shueisha, care publică, printre altele, foarte popularul serial manga „One Piece” a decis să tipărească în ediţie limitată zece scene ale acestuia, în condiţii de lux. Fiecare exemplar costă 4,500 de dolari, iar doritorii a trebuit să se înscrie la o loterie a achiziţiona imaginile. Ilustraţiile sunt tipărite pe hârtie de bumbac, iar certificatul care le însoţeşte este dotat cu o etichetă specială care poate fi citită cu ajutorul unui smartphone. Astfel se confirmă nu numai că nu sunt falsuri, dar se poate vedea şi ce şi câţi proprietari au avut. De NFT-uri se foloseşte şi platforma Shroom Chan, care pune la dispoziţia creatorilor de anime din Japonia şi Asia o serie de instrumente pentru creat diferite personaje, pe care mai apoi să le vândă cu garanţia autenticităţii, ca să-şi suplimenteze veniturile.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro