Nu puteţi ajunge? Nicio problemă, veniţi online!

Autor: Loredana Frăţilă-Cristescu Postat la 27 decembrie 2020 70 afişări

Într-un an în care oamenii nu se mai pot aduna în spaţii închise la fel ca înainte, lumea artei a găsit o cale de a ajunge la cei interesaţi, aşa cum o arată vânzările caselor de licitaţii.

Acestea par să se fi descurcat cel mai bine într-un an greu, înlocuind evenimentele obişnuite cu unele online. Publicul interesat are acces la sălile de licitaţii cu ajutorul unor camere video, i se arată lucrările pe care nu le mai poate vedea personal şi este ţinut la curent cu mersul licitaţiei. Lucrările sunt prezentate de angajaţi ai caselor de licitaţii, iar uneori aceştia poartă şi bijuterii scoase la vânzare de firma lor în speranţa că, pe lângă un tablou sau o sculptură, un cumpărător ar fi interesat şi de nişte accesorii, scrie The Telegraph.

Cei care participă la licitaţiile online sunt la fel de bine atraşi şi de obiecte vintage cum ar fi o pereche de pantofi sport Air Jordan 1 din 1985, realizaţi de Nike în colaborare cu jucătorul de baschet Michael Jordan, care s-a vândut pentru peste 550.000 de dolari, maşini-concept Alfa Romeo din anii cincizeci (adjudecate în grup pentru mai bine de 11 milioane de lire sterline), fosile (un schelet de tiranozaur şi-a găsit cumpărător pentru suma de 31,8 milioane de dolari), şi de tablouri sau sculpturi ale unor artişti din diferite epoci.

Pe lângă superbogaţii cărora problemele economiei din acest an nu le-au ştirbit apetitul pentru artă, în rândul cumpărătorilor s-au mai situat şi persoane rămase cu mai mulţi bani disponibili fiindcă nu i-au putut cheltui în călătorii sau restaurante de lux, precum şi colecţionari tineri mai deschişi la achiziţii online decât la participarea la o licitaţie tradiţională desfăşurată la sediul unei firme specializate.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.