Cinematografele vin tare din urma

Postat la 22 decembrie 2009 53 afişări

Numarul de cinematografe din Romania s-a injumatatit in ultimii patru ani, a scazut si numarul de spectatori, dar pretul mediu al unui bilet s-a dublat. Care este, in aceste conditii, viitorul cinematografelor si cati bani mai pot atrage din vanzari si publicitate?

Piata pe care activeaza operatorii de cinematografe este relativ obscura, cu un circuit inchis si unde nu sunt rulate sume impresionante. De altfel, nici nu vorbim despre un sector ce s-a dezvoltat in linie cu alte segmente din zona de divertisment, in ciuda faptului ca a avut parte de inovatii si de o serie de imbunatatiri tehnologice la care nici nu visau consumatorii de filme de cinematograf acum 25 de ani. Nu a crescut doar calitatea productiilor, care acum pot fi vazute in variante cu o gama larga de "D-uri", ci si confortul salilor de cinema si infrastructura generala s-a imbunatatit. In plus, intr-un an, un singur cinematograf prezinta cateva sute de titluri noi, astfel incat spectatorii au in permanenta de unde alege ce film sa vizioneze. Tocmai de aceea este cu atat mai interesant de vazut de ce cinematografele raman un sector inca subdezvoltat.

Click aici pentru a vedea cum au evoluat cinematografele locale in ultimii ani.

"Ca mediu care atrage incasari din publicitate, cinematografele au un mare dezavantaj - aria de penetrare foarte limitata, ce nu permite decat campanii locale. Doar Bucurestiul are o retea extinsa de cinematografe si doar aici se pot face campaniile, ceea ce este insuficient pentru orice produs", spune Bogdan Prajisteanu, managing director la Mediaedge:cia. In timp ce majoritatea cinematografelor sunt concentrate in Bucuresti, in tara exista sapte judete fara nicio sala de cinema. Din acest motiv, spatiul de publicitate cumparat in cinematografe este si foarte scump, raportat la criteriul cost/mie. "Cinematografele au cele mai mari costuri, din acest punct de vedere. Comparativ cu televiziunile, sunt de 20 de ori mai mari", completeaza Prajisteanu.

Vezi aici cei mai importanti operatori de cinematografe din Romania.

Totusi, acest mediu are si avantaje incontestabile. In primul rand, audienta este foarte bine segmentata - publicul spectator este, in proportie de 60%, tanar si cu venituri peste medie, adica face parte din categoria catre care se adreseaza majoritatea produselor si care cumpara cel mai mult. Si mai este un atu important: "odata intrat in sala de cinema esti . Nu poti sa mai pleci in alta camera, nu schimbi canalul cand incepe publicitatea, iar vizionarea unei reclame pe un ecran foarte mare si la un volum ridicat al sunetului creeaza un impact mult mai puternic asupra spectatorului", subliniaza Bogdan Prajisteanu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/articolul-zilei/media-advertising/cinematografele-vin-tare-din-urma-5190061
5190061
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.