Bluetooth, camera foto si bancomat
Cat de mult poate costa un SMS? Chiar si toti banii din contul bancar, daca este folosit pentru a trimite bani altcuiva folosind Obopay.
Cat de mult poate costa un SMS? Chiar si toti banii din contul bancar, daca este folosit pentru a trimite bani altcuiva folosind Obopay.
Nu e primul serviciu de plati prin telefon. Multi alti antreprenori au crezut si au investit in ideile lor, fara ca serviciul lor sa primeasca atentie din partea consumatorilor. Obopay are sanse sa fie altfel, pentru ca are doua atuuri importante, pe numele lor Verizon Wireless, cea mai mare companie de telefonie mobila din Statele Unite, si Citigroup, cea mai mare institutie globala din domeniul serviciilor financiare. Daca se mai adauga si echipa de management "furata" de la companii ca Visa, Microsoft, AT&T si Western Union si sprijinul de 20 de milioane de dolari al catorva fonduri de investitii, devine limpede ca Obopay are sperante mari. Ce poate sa faca serviciul? O aplicatie speciala trebuie instalata pe telefonul mobil, iar posesorul lui trebuie sa introduca o singura data numarul de cont din banca si sa se autentifice. Suficient pentru a putea oricand sa trimita bani, in schimbul unui comision, catre oricare dintre persoanele al caror numar de telefon se afla in agenda mobilului. La fel se poate intampla si in cazul cumparaturilor din cele cateva lanturi de magazine care au semnat pana acum acorduri cu Obopay. Comisionul pentru o tranzactie este cel pe care il plateste utilizatorul pentru o retragere obisnuita, in functie de banca unde isi are contul, la care se mai adauga 10 centi pentru fiece tranzactie, plata catre Obopay. Renteaza? Cent cu cent, piata transferurilor de bani va ajunge in viitor la sume considerabile: compania de consultanta financiara Celent estimeaza ca in 2009 vor fi transferati 29 de miliarde de dolari prin SMS si alte 5 miliarde prin NFC (Near Field Communication), o tehnologie care functioneaza doar intre aparate aflate la mica distanta unul de celalalt. Una dintre conditiile de a ajunge la aceste cifre este insa acceptul marilor retaileri pentru plata cu telefonul mobil. Acum, majoritatea sunt reticenti, evitand sa investeasca in echipamentele necesare, pana cand astfel de servicii nu incep sa fie folosite in masa de cumparatori. Tot crearea unei mase critice e si tinta Obopay, care incarca acum contul oricarui utilizator cu 5 dolari pentru fiecare prieten convins sa foloseasca serviciul.