Brio: Brio.ro
Brio a fost dezvoltată pentru a sprijini elevii din clasele I-XII, părinţii, profesorii şi instituţiile educaţionale în vederea evaluării obiective a cunoştinţelor la principalele materii şcolare şi a îmbunătăţirii încrederii şi a performanţei la examene.
Descrierea inovaţiei:
Brio.ro este prima şi singura platformă de testare digitală standardizată dedicată elevilor români din clasele I -XII, dar şi părinţilor, educatorilor, şcolilor şi altor instituţii implicate în actul educaţional din România. Platforma oferă teste la matematică, limba română şi istorie, dar şi de literaţie (alfabetizare funcţională) şi literaţie digitală. Brio este folosită în prezent de peste 100.000 de utilizatori şi înregistrează peste 3.000 de abonamente active şi sute de mii de teste. Testele educaţionale standardizate Brio sunt dezvoltate de specialişti în psihometrie şi profesori cu expertiză recunoscută, pe baza unor modele şi proceduri statistice consacrate internaţional, printre care teoria răspunsului la item (item response theory, IRT), ceea ce asigură un rezultat obiectiv, comparabil şi relevant. Persoanele şi entităţile implicate în dezvoltarea proiectului sunt: Dragoş Iliescu, fondator şi chief scientist; compania Brandient, în rolul de fondator, şi Gabi Bartic - CEO.
Elementul de noutate:
Brio identifică domeniile la care copiii obţin cele mai bune rezultate, dar şi punctele sensibile şi zonele de risc, permiţând diagnosticarea şi monitorizarea evoluţiei. Pe Brio.ro pot fi accesate, în prezent, teste pentru matematică, limba română şi istorie, teste de literaţie şi de literaţie digitală, dar şi teste de antrenament pentru bac şi evaluare naţională. Totodată, potrivit reprezentanţilor platformei, Brio este de un real ajutor profesorilor şi instituţiilor educaţionale, diminuând timpul dedicat evaluării, dar şi punând în mâna principalilor stakeholderi din sistemul de educaţie un instrument care permite urmărirea parcursului şi progresului educaţional al fiecărui copil, al fiecărei clase sau unităţi de învăţământ.
Efectele inovaţiei:
În 2020 Brio a lansat prima olimpiadă digitală de matematică din ţară, care a ajuns anul acesta la cea de-a treia ediţie. În total, peste 11.000 de elevi au participat la cele trei ediţii ale olimpiadei. În 2021, alături de UiPath Foundation, Brio a lansat, în premieră în România, primul instrument de diagnosticare şi evaluare a literaţiei digitale în rândul elevilor. Instrumentul este gratuit şi cuprinde o serie de teste de literaţie digitală (alfabetizare digitală) ce se adresează elevilor din clasele I-XII.
Tot în 2021, Brio, alături de Kinderpedia, Magic School şi Livresq, au fondat Alianţa pentru Educaţie Remedială (A.E.R.), sub umbrela căreia au lansat două proiecte: Şcoala Remedială, aflată la cea de-a doua ediţie, la care au participat până acum peste 4.000 de elevi şi Academia Profesorului Digital, primul program destinat pregătirii profesorilor care îşi doresc să înveţe şi să folosească la clasă instrumente ale educaţiei digitale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro