Ce-am gasit sa fie-al nostru: cuponarii iau cu asalt internetul

Autor: Roxana Cristea Postat la 13 decembrie 2010 43 afişări

Numarul companiilor care ofera cupoane de reduceri in Romania a crescut in ultima perioada. Motivele sunt simple: scaderile salariale, dorinta oamenilor de a economisi si criza. Cea mai noua aparitie in randul cautatorilor de "cuponari" cu bani putini la dispozitie: Groupon.

"Sunt o mare fana a cupoanelor de reduceri. Mi-am cumparat multe produse cu ajutorul lor, de la cosmetice pana la un netbook", marturiseste Madalina Manda, o studenta de 22 de ani angajata la un call-center in Capitala. "Salariul nu imi permite sa imi cumpar tot ce-mi doresc, iar cupoanele sunt utile, mai ales acum in prag de sarbatori", continua tanara, care foloseste site-ul Zumzi.ro ca sa-si ia tichete. Intra zilnic sa vad ofertele si le solicita pe cele care ii plac si i se par convenabile.

Zumzi.ro ofera zilnic un produs sau un serviciu cu o reducere de 50-70% fata de pretul obisnuit. Daca oferta aduna numarul minim de cumparatori convenit cu furnizorul, toti cei interesati beneficiaza de reducere. In acest fel, furnizorii sunt interesati sa faca reduceri maxime pentru a atrage un volum mare de clienti, iar clientii sunt interesati sa comunice ofertele catre prietenii lor, toata lumea avand de castigat. "Site-urile de oferte zilnice sunt bazate pe un model care ii aduce laolalta pe vanzatorii de servicii si grupurile de cumparatori, structurat in asa fel incat este profitabil numai daca toate partile implicate castiga", spune Alina Otelea, director de vanzari si operatiuni la Golden Deals, site de cumparaturi colective lansat pe 26 octombrie.

In ultima perioada au aparut tot mai multe astfel de site-uri, numarul lor ajungand la 18. Cea mai recenta intrare pe piata romaneasca este cea a popularului Groupon, companie care si-a inceput activitatea in noiembrie 2008 in Chicago, fondata de trei parteneri - Andrew Mason, Brad Keywell si Eric Lefkofksy - si al carei dinamism n-are nimic de-a face cu vremurile de criza. Anul acesta va atinge vanzari de 500 de milioane de dolari, o valoare de piata de peste un miliard de dolari si peste 40 de milioane de abonati la nivel mondial, fata de numai 1,5 milioane de abonati anul trecut si circa 400.000 in primul an.

In octombrie, presa internationala scria ca Yahoo! a oferit suma de trei miliarde de dolari pentru a achizitiona Groupon. Mai nou, Google a oferit 6 miliarde de dolari pentru a cumpara compania, insa oferta a fost respinsa. Dupa unele surse citate de MSNBC, decizia de a respinge oferta a fost luata de fondatori pentru a evita problemele antitrust care ar fi aparut, tinand cont ca Google a fost si este deja tinta unei serii de investigatii antitrust extrem de complicate de-a lungul campaniei sale de achizitii ale unor producatori de soft, de la cele pentru cumpararea Doubleclick si a AdMob si pana la achizitia firmei IT Software. Problemele cu autoritatile de reglementare antitrust au stopat deja si intentia Google de a prelua afacerea Yahoo! de cautare pe internet. Cei de la Groupon au cerut, preventiv, niste comisioane uriase pentru protectie in caz de esec al tranzactiei, Google le-a respins, iar discutiile s-au oprit aici. Oricum, "interesul Google fata de Groupon arata cat de important este businessul sau. Google vrea sa treaca din sfera internetului catre offline", comenteaza Cem Tunakan, directorul general al filialei din Romania.

Recent, Groupon s-a extins in Rusia, Asia si acum urmeaza Europa de Est. "Am inceput cu Polonia si Turcia acum patru luni si dupa Romania urmeaza Ungaria, Cehia, Slovacia. Vom fi in patru state in urmatoarele patru luni", a afirmat Tunakam, precizand ca Romania este cea de-a 36-a tara in care compania si-a ince-put activitatea. Site-ul este Groupon.ro si va functiona pe acelasi sistem intalnit la Zumzi si GoldenDeals, iar lansarea oficiala va avea loc inainte de Craciun. In momentul de fata, nu se poate intra pe site decat daca utilizatorul se inregistreaza, iar celor inregistrati li se promit newsletter-uri zilnice cu oferta de pe site. "Prezentam un lucru diferit in fiecare zi, ori ca e vorba de un spectacol la teatru sau un film, manichiura, pedichiura, ceva pentru timpul liber", explica Tunakam, care precizeaza ca exista in general cate un eveniment pe zi pentru fiecare oras. "Insa, in unele orase, avem mai multe oferte pe zi, in functie de cerere. Avem peste 100 de contracte cu firme din Romania, momentan."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/ce-am-gasit-sa-fie-al-nostru-cuponarii-iau-cu-asalt-internetul-7801462
7801462
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.