Craii de la Rasarit
O serie de afaceri online din tarile fostului bloc comunist au avut o dezvoltare de invidiat la ele acasa. Acum, vor sa investeasca o parte din bani in extinderea regionala, iar Romania e pe harta lor.
O serie de afaceri online din tarile fostului bloc comunist au avut o dezvoltare de invidiat la ele acasa. Acum, vor sa investeasca o parte din bani in extinderea regionala, iar
Cei care l-au sunat saptamana trecuta pe Calin Fusu i-au incarcat factura de telefonie mobila cu convorbiri in roaming. Proprietarul Neogen se afla in
Cu sau fara ajutor, cateva dintre companiile din Europa Centrala si de Est cu afaceri legate de Internet au ajuns deja in Romania sau se afla in perioada de incercare a terenului. Slovacii de la Etarget vor lansa oficial filiala romaneasca in curand. Neoficial, sunt deja aici si au inceput vanzarea de publicitate contextuala pe 17 site-uri romanesti din reteaua Vodanet cu care au semnat parteneriate. "Vrem sa fim nr. 1 sau 2 in domeniul reclamei pay-per-click in
Pay-per-click reprezinta un sistem de publicitate online prin care sunt afisate pe site-uri sau in cadrul rezultatelor motoarelor de cautare doar reclame text care au legatura cu continutul site-ului unde se afla. Cei care cumpara acest gen de publicitate sunt taxati doar in momentul cand cititorul da clic pe aceste reclame. Ce e interesant este faptul ca slovacii intra astfel pe terenul de joaca al Neogen, care la randul lui a dat dovada de ambitii regionale prin extinderea in
Estimarile pentru dimensiunea acestui segment al pietei de publicitate difera in functie de respondent. Calin Fusu mizeaza pe un milion de euro in 2007, din care Neogen ar urma sa primeasca 250-300.000 de euro. Calin Rotarus, online sales director la Arbomedia, crede ca toata piata de publicitate online va ajunge in 2007 la valoarea de 10 mil. euro. "Si daca adaugam publicitatea contextuala, cam tot atat." Country managerul Etarget mizeaza insa pe faptul ca in 2-3 ani "banii cheltuiti in sisteme pay-per-click vor reprezenta intre 20-30% din bugetul total pentru reclama pe Internet".
Pe de alta parte, Etarget are pusa la punct in regiune o retea de site-uri care i-au asigurat locul intai prin acest tip de publicitate in Cehia, Slovacia si Ungaria. Si mai are si capital. Exact acum un an, fondul de investitii Genesis Capital a preluat pachetul majoritar la Etarget, investind 1,5 milioane de euro. Acelasi fond de investitii isi facea acum doi ani exit-ul de la operatorul ceh de telefonie mobila Oscar, dupa ce Vodafone a cumparat simultan acest operator si Connex. Fondul administreaza acum 30 de milioane de euro, printre investitorii sai numarandu-se Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si Ceska Sporitelna. Dusan Urban nu a dorit sa spuna ce sume vor fi investite in
Alta companie, alt segment de piata, aceeasi tinta:
"Nu am luat inca decizia de a veni in
Extinderea unei companii din online pe pietele din regiune are o logica perfecta pana la un punct. Exista programe software, care sustin platforma online, dezvoltate in-house si care si-au dovedit eficienta. Extinderea in alte tari presupune practic doar cateva traduceri si angajarea unei echipe de oameni. Aici insa lucrurile nu sunt foarte simple. Val Voicu, fost director al companiei de publishing online iMedia, in prezent manager al AdEvolution, spune ca "oricine vine are nevoie, ca sa reuseasca, de un specialist de aici si, din fericire sau din pacate, oamenii astia se numara pe degete". Country managerul Etarget, bunaoara, Dusan Urban, este un tanar de 22 de ani nascut in Romania, care a studiat in orasul slovac
Oportunitatea de dezvoltare in afara granitelor e luata in calcul de cei ce se bazeaza pe veniturile din publicitate, pentru a putea vinde mai multe reclame pentru multinationale, de exemplu, cu afaceri in tarile din regiune. Neogen are 25 de oameni angajati in afara Romaniei, iar iMedia are 10 in
Fusu spune ca se gandeste sa intre si in Ucraina la un moment dat, "dar Ucraina e o
Desantul vecinilor din regiune pentru o felie din piata online romaneasca respecta, cel putin pana acum, un anume tipar: nu a fost vorba de achizitii, ci de proiecte
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro