Expansiune „smart”, din Sibiu, în fiecare sector al Capitalei
După 10 ani de la inaugurarea unui prim magazin în Sibiu, fondatorii Smart GSM ţintesc expansiunea în Capitală. Investiţia de 50.000 de euro în centrul comercial Mega Mall reprezintă doar începutul planului lor de a fi prezenţi în fiecare sector al Bucureştiului.
Noi vrem să fim cât mai aproape de clienţi, am văzut la Sibiu ce înseamnă să îţi vină clientul în magazin, să îl înţelegi, e altfel decât comunicarea la telefon, interacţiunea fizică contează foarte mult. Totuşi, vrem să ne extindem atât cu magazinele fizice şi să accelerăm şi creşterea în online, dublând numărul de produse listate”, a spus Maria Bucurenciu, director de magazin al Smart GSM, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.
Lansat în 2011, businessul Smart GSM a început cu un magazin de 11 mp în Sibiu, axat pe vânzarea de telefoane şi accesorii pentru telefoane, cât şi pe furnizarea de service. Compania a devenit dealer autorizat Apple în 2011, moment care coincide cu lansarea iPhone 4S. De altfel, fondatorul companiei, Radu Salade, şi-a început activitatea antreprenorială datorită pasiunii sale pentru domeniul tehnologiei şi pentru produsele Apple.
În magazin vând acum însă şi accesorii, tablete, laptopuri, gadgeturi ale altor mărci. În 2018, compania a intrat pe platforma Marketplace a eMAG, iar anul trecut, businessul a înregistrat vânzări de 300.000 de euro, din care 70-80% realizate prin intermediul Marketplace-ului.
„Ei au venit cu toate resursele şi instrumentele, iar ulterior am înregistrat un plus mare de vânzare atât atunci, cât şi acum. Recomand tuturor antreprenorilor care îşi doresc o creştere în activitatea lor să se ajute de această sursă - de aceste instrumente care sunt puse la dispoziţie de eMAG şi care te ajută, efectiv, să îţi dezvolţi afacerea”, a spus Maria Bucurenciu.
Ea observă că în pandemie oamenii au cumpărat foarte multe gadgeturi, iar vânzările şi-au dublat valoarea faţă de anul 2019. „Pot să spun că pandemia ne-a ajutat în business, ne-am concentrat pe activitatea online. Atunci când am fost limitaţi cu toţii, online-ul s-a desfăşurat la cote maxime”, punctează Maria Bucurenciu. Totuşi, au fost nevoiţi să închidă unul dintre cele două magazine fizice pe care le aveau în Sibiu.
În prezent, clienţii lor cumpără în continuare gadgeturi, dar nu la ritmul de anul trecut: „Coşul de cumpărături nu mai are aceeaşi valoare, a scăzut cu undeva la 40% faţă de bonul mediu de anul trecut, care se plasa la aproximativ 180 de lei. Oamenii sunt dispuşi să cheltuie, dar comportamentul s-a schimbat şi se gândesc de două ori înainte să facă o achiziţie de genul acesta, sumele fiind foarte mari. De aceea oferim şi posibilitatea plăţii în rate”.
Smart GSM a dezvoltat şi un brand propriu, sub care au lansat în 2020 circa 130 de produse - accesorii, cabluri, acumulatori, baterii pentru telefoane, displayuri, etc.
Ce urmează?
„Ne-am propus să deschidem mai multe magazine în ţară, să fim fizic prezenţi alături de clienţii noştri. În a doua parte a lunii vom inaugura un magazin în Mega Mall şi vom creşte totodată şi numărul produselor listate online”, descrie Maria Bucurenciu planurile companiei pentru perioada următoare. Investiţia în primul magazin din Bucureşti va ajunge la circa 50.000 de euro.
Ea precizează că în următorii doi ani şi-au propus să deschidă câte un magazin în fiecare sector al Capitalei şi în cele mai mari oraşe ale ţării. „Asta nu înseamnă că nu lucrăm şi la creşterea în online, dar vrem să ne extindem pe plan fizic, de aceea toate resursele noastre merg pe partea de offline în momentul acesta.” Un alt pilon de dezvoltare pe termen lung va fi expansiunea prin intermediul francizelor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro