Finantator pentru cei mici
Modelul Google este urmarit si constituie o sursa de inspiratie pentru alti intreprinzatori din Internetul romanesc. "Ce a facut Google - AdSense in Occident? A inventat un mecanism de finantare a site-urilor mai mici."
Modelul Google este urmarit si constituie o sursa de inspiratie pentru alti intreprinzatori din Internetul romanesc. "Ce a facut Google - AdSense in Occident? A inventat un mecanism de finantare a site-urilor mai mici."
Daca inaintea aparitiei acestui instrument majoritatea banilor din publicitatea online se duceau catre marii publisheri (incepand desigur cu Yahoo), Google a oferit posibilitatea unui castig pentru site-uri specializate de mici dimensiuni", a declarat pentrui BUSINESS Magazin Calin Fusu, director general al furnizorului de servicii online Neogen. Datorita simplitatii si automatizarii acestui sistem, Google a atras un nou tip de advertiseri: cei cu bugete incepand de la cateva sute de dolari. Reclama se face prin serviciul AdWords, practic orice posesor de site putand sa isi expuna reclama in Google, pentru un buget minim. Si poate sa fie sigur ca pe site-ul sau vor veni doar clienti interesati de afacere.
"Modelul de business al Google este interesant si se incearca copierea lui peste tot in lume, nu numai in Romania", a explicat Orlando Nicoara de la Netbridge. Ideea replicarii programului de reclame text nu are rost la nivel local pentru ca nu exista suficienti utilizatori care sa genereze numeroase cautari intr-un motor de cautare autohton, sustine el.
Succesul Google i-a facut insa pe cei de la Neogen sa incerce o solutie similara dedicata pietei din Romania. Neogen a inceput sa lucreze la un motor de cautare propriu si acum ofera si un serviciu de reclame text. Neogen Asociati ofera posesorilor de site-uri posibilitatea de a castiga bani dupa modelul Adsense al Google, respectiv afisarea pe site a unor reclame text. In sistemul Neogen Asociati sunt inscrise aproape 500 de companii cu bugete mici si medii de promovare online, iar reclamele au fost afisate de 53 de milioane de ori in luna aprilie, conform sistemului de monitorizare Neogen Web Monitor, sustin oficialii companiei.
Exista de asemenea un site - TraficDublu.ro - care ofera o solutie de reclama text pentru firmele inscrise in sistem. Deocamdata insa nici nu castiga bani, nici nu le ofera partenerilor o oportunitate de castig. Este o retea in care practic site-urile se autopromoveaza in mod gratuit. "In Romania este vorba de reclama textuala primitiva, fara un target specific pe interesul utilizatorului. Nici nu putem vorbi de reclama contextuala oferita de Google", a explicat Orlando Nicoara.
In Internetul romanesc exista de asemenea site-uri care folosesc serviciile Google pentru a-si imbunatati propria oferta pentru vizitatori. Pentru "fidelizarea" vizitatorilor, pentru ca acestia sa revina cat mai des pe site, portaluri precum Acasa.ro folosesc un motor de cautare furnizat gratuit de Google. Prin servi-ciul WebSearch Plus, posesorii de site-uri pot furniza vizitatorilor servicii de cautare Google. Astfel, vizitatorii au un motor de cautare precis pe site-ul favorit, iar proprietarii Acasa.ro castiga un comision pentru fiecare vizitator care acceseaza link-urile sponsorizate prezente in motorul de cautare Google.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro