Inovaţie 2024. Standarde noi şi servicii de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi în magazinele Auchan

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 25 februarie 2025 9 afişări

Printr-o iniţiativă solidară, Auchan România, alături de Consiliul Naţional al Dizabilităţii din România (CNDR) şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a dezvoltat un program complex de soluţii eficiente menite să faciliteze accesul la cumpărături al persoanelor aflate în diverse categorii de dizabilităţi (nevăzători, persoane cu deficienţe de vedere, deficienţe locomotorii, hipoacuzici), pentru prima dată în retailul românesc. 

 

Descrierea inovaţiei: 

Proiectul iniţiat de Auchan România a început în septembrie 2023 şi continuă şi în prezent, în parteneriat cu Consiliul Naţional al Dizabilităţii din România (CNDR) şi cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). 

Patru magazine Auchan au fost deja echipate cu un program de soluţii eficiente menite să faciliteze accesul la cumpărături al persoanelor din diverse categorii de dizabilităţi sub directa îndrumare a celor care au efectiv nevoie de ele. În hipermarketul Auchan Berceni, magazinul pilot în care s-a lansat acest program, au fost implementate servicii complexe şi au fost dezvoltate o serie de echipamente tehnice care să servească persoanelor în nevoie.

 

Astfel, s-au implementat locuri de parcare conform normativului cu o lăţime mai mare decât locurile standard, respectiv 3,2 m x 1 m, care sunt marcate, precum şi zone speciale de pick-up şi drop off pentru taxi şi ridesharing. 

De asemenea, în premieră în retailul local, a fost dezvoltat un serviciu de însoţire la cumpărături. Datorită acestuia, orice persoană cu nevoi speciale poate solicita la Auchan Berceni să fie însoţită la cumpărături sau să i se facă cumpărăturile de către un angajat. Serviciul este disponibil zilnic, în intervalul orar de funcţionare a magazinului, şi este accesibil fie printr-o programare telefonică în prealabil, fie direct în momentul sosirii în magazin. De asemenea, în magazin există şi coduri QR cu apelare telefonică directă pentru solicitarea serviciului asistenţă imediată.

Pentru persoanele nevăzătoare, a fost amenajat un culoar cu marcaj tactil, de la parcare până la serviciul clienţi din magazin, iar pentru cei cu deficienţe locomotorii au fost introduse coşuri de cumpărături speciale care se anexează fotoliului rulant.

O accesibilitate mai facilă este posibilă la nivelul cântarului din zona de legume şi fructe, precum şi în ceea ce priveşte accesul la produse, în Auchan Berceni aşezarea produselor la raft făcându-se pe verticală. Totodată, magazinul a implementat şi case de marcat dedicate, cu spaţii mai largi, toate adaptate, ce permit intrarea cu fotoliul rulant şi cu căruţul special de cumpărături. Nu în ultimul rând, la zona de reciclare SGR a fost instalată o rampă dedicată de acces.

Elementul de noutate: 

Hipermarketul Auchan Berceni este primul magazin din România care se aliniază standardelor internaţionale, devenind un exemplu de bune practici şi pentru alţi comercianţi. 

„În Auchan Berceni au fost implementate măsuri semnificative pentru a îmbunătăţi accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilităţi. Este primul magazin din România care se aliniază standardelor internaţionale, devenind un exemplu de bune practici şi pentru alţi comercianţi. Acest proiect demonstrează angajamentul Auchan de a sprijini comunitatea şi de a îmbunătăţi constant serviciile oferite. Practic este un pas important în direcţia creării unui mediu de cumpărături mai incluziv şi prietenos pentru toţi clienţii. 

Pentru toate acestea, Consiliul Naţional al Dizabilităţii din România acordă magazinului Auchan Berceni calificativul de magazin accesibil persoanelor cu dizabilităţi”, a declarat Daniela Tontsch, preşedinta Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România.

„Suntem o companie cu o politică concretă de incluziune de care suntem mândri şi este o normalitate să avem peste 140 de colegi persoane cu dizabilităţi, dintre care aproape jumătate sunt în familia noastră de mai bine de 10 ani. În acelaşi timp, toţi consumatorii sunt egali pentru noi şi vrem să le oferim cel mai simplu şi bun parcurs de cumpărături. Este şi un motiv în plus pentru care am introdus, încă de anul trecut, serviciul de acompaniere la cumpărături a persoanelor cu dizabilităţi în noul concept de hipermarket Auchan Berceni. Graţie excelentei colaborări recente cu reprezentanţii Consiliului Naţional al Dizabilităţii şi cu conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cărora le mulţumim călduros, am reuşit să implementăm în acest magazin un set actualizat şi extins de măsuri utile şi eficiente, care să îl facă şi mai prietenos persoanelor cu dizabilităţi. Vom implementa noile standarde în toate hipermarketurile şi supermarketurile Auchan, în perioada care urmează. Este un proiect de suflet şi pentru noi, la fel cum este pentru cei direct implicaţi şi menţionaţi anterior”, a declarat Tiberiu Dăneţiu, director corporate affairs & retail media, Auchan România. Retailerul are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 28 de hipermarketuri clasice, cinci hipermarketuri ATAC Hiper Discount, şapte supermarketuri, magazinul Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultraproximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, un magazin în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro.

Efectele inovaţiei: 

Rezultatele înregistrate de la debutul proiectului arată un impact pozitiv asupra tuturor persoanelor cu dizabilităţi care beneficiază de acompaniere la cumpărături. 

Serviciul este promovat în incinta magazinului şi a centrului comercial, prin afişe, inclusiv cu un cod QR cu trimitere directă către telefonul de la serviciul clienţi, pe ecranele din magazin, prin spoturi radio.

Auchan este o companie cu o politică concretă de incluziune şi susţine normalitatea, de aceea în cadrul companiei lucrează cca. 140 de colegi persoane cu dizabilităţi, dintre care aproape jumătate sunt în familia Auchan de mai bine de 10 ani. 

Prin acest proiect solidar de empatie colectivă, Auchan susţine un scop precis - acela de a oferi consumatorilor cel mai simplu şi bun parcurs de cumpărături, drepturi egale şi acces la servicii totale. 

În prezent, serviciile de accesibilizare simt deja implementate în întregime în patru magazine Auchan, iar retailerul îşi propune în viitor implementarea acestor standarde la nivel întregii reţele.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.