Fără publicitate! Fără jocuri! Fără şmecherii! Totul face 19 mld. dolari
Fondatorul WhatsApp, Jan Koum, va intra în rândul miliardarilor îmbogăţiţi pe internet după încheierea tranzacţiei de 19 miliarde de dolari prin care Facebook va prelua aplicaţia de mesagerie instant. Pentru Koum (38 de ani), noul statut contrastează cu tinereţea petrecută în Statele Unite, ca adolescent imigrant din Ucraina, crescut într-o familie asistată social.
FACEBOOK A ANUNŢAT CĂ OFERĂ 16 MILIARDE DE DOLARI PENTRU APLICAŢIA DE MESAGERIE INSTANT WHATSAPP, ACEASTA FIIND ACHIZIŢIA CEA MAI IMPORTANTĂ DIN ISTORIA REŢELEI DE SOCIALIZARE. Facebook va plăti 4 miliarde de dolari în numerar şi 12 miliarde în acţiuni. Pe lângă cele 16 miliarde dolari, fondatorii şi angajaţii WhatsApp vor primi acţiuni în valoare de 3 miliarde dolari.
„WhatsApp este pe punctul de a conecta un miliard de persoane. Serviciile care ating un astfel de nivel au o valoare neverosimilă„, a afirmat Mark Zuckerberg.„WhatsApp a construit un serviciu de mesagerie mobilă în timp real care deţine o poziţie de lider şi care creşte foarte rapid„, subliniază Facebook într-un comunicat. Grupul dezvăluie că WhatsApp are peste 450 de milioane de utilizatori lunar, dintre care 705 sunt activi zilnic, şi că peste un milion de persoane îşi deschid cont în fiecare zi. Volumul de mesaje trimise se apropie de volumul total al SMS-urilor operatorilor de telecomunicaţii la nivel mondial.
ABORDARE CONTRA PIEŢEI. Jim Goetz, partener la fondul de capital de risc Sequoia Capital, spune că aversiunea lui Jan Koum faţă de publicitate şi folosirea datelor personale ale utilizatorilor pentru a vinde reclame provine din copilăria petrecută în comunism, cu teama permanentă de „poliţia secretă„.
Sequoia Capital este singurul investitor care a avut încredere în WhatsApp şi a finanţat devreme dezvoltarea companiei. Alături de Koum şi Acton, Sequoia va fi al treilea mare câştigător al mutării companiei Facebook.
WhatsApp nu adună informaţii referitor la numele, sexul, adresa sau vârsta utilizatorilor. Pentru utilizarea serviciului este suficientă confirmarea numărului de telefon. „Este o abordare clar contra pieţei, influenţată de experienţele lui Jan dintr-o copilărie petrecută într-un stat comunist cu poliţie politică. L-a făcut să aprecieze mijloacele de comunicare care nu sunt urmărite sau ascultate„, explică Goetz într-o postare publicată miercuri pe blogul fondului Sequoia Capital.
Angajat la Yahoo până în 2007, Koum a părăsit compania alături de programatorul Brian Acton, deziluzionaţi de obsesia cu publicitatea a companiilor de servicii online.
În 2009, cei doi au înfiinţat propria firmă, cu o strategie bazată pe crearea unei aplicaţii de mesagerie uşor de utilizat, ignorând complet advertisingul.
„Nimeni nu se trezeşte dimineaţa gândindu-se la publicitate, nimeni nu adoarme cu gândul la noile reclame pe care le va vedea mâine. Fără publicitate! Fără jocuri! Fără şmecherii!„, scria Koum în 2012 într-o postare pe blog.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro