Fujitsu se intoarce la dezvoltare

Postat la 24 noiembrie 2009 30 afişări

De cateva luni, de cand a preluat actiunile Siemens, Fujitsu pare sa fi trecut in plan secund vanzarile de echipamente hardware drept carte pe care ar merita sa mizeze in favoarea dezvoltarii de solutii si infrastructura IT pentru companii. Ce sanse are aceasta strategie?

Totul a inceput din luna aprilie a acestui an, atunci cand grupul Fujitsu a cumparat partea de 50% detinuta de Siemens in cadrul joint-venture-ului Fujitsu Siemens Computer, platind suma de 450 de milioane de euro. Obiectivul companiei, redenumita Fujitsu Technology Solutions (FTS), implica acum cu precadere produsele pentru clientii de business, de la servere, aplicatii de stocare si pana la dezvoltarea de servicii si solutii adiacente, in locul PC-urilor si al echipamentelor destinate in general clientilor individuali. "Noul drum impus de companie este vanzarea de produse, servicii si solutii ce fac parte din conceptul de infrastructura dinamica; ne axam mult mai putin pe vanzarea de echipamente destinate utilizatorului final", spune Ileana Stroe, director de marketing in cadrul Fujitsu Romania.

"In aceasta lume noua trebuie sa facem fata la mai multe provocari: competitorii noi, necesitatea de a dezvolta solutii si servicii noi, capabile sa acopere nevoile consumatorilor si sa faca fata crizei", a spus Kai Flore, presedinte si CEO in cadrul Fujitsu Technology Solutions, cu ocazia unei prezentari pentru ziaristi sustinuta saptamana trecuta la München. "Vom avea in vedere atat oferta de hardware, cat si solutiile si serviciile de business oferite", a declarat Flore, apreciind insa, ca din, cauza schimbarii centrului de greutate al ofertei, compania ar putea pierde cota de piata in materie de clienti (e vorba de segmentul consumer).

In general, mai toate companiile din IT care au oferit pana acum o mare gama de produse hardware merg acum in aceasta directie, afirma Stroe. "Intreaga piata se reorienteaza. Hardware-ul in sine nu mai multumeste consumatorul, iar nevoile actuale sunt mult diferite fata de acum cinci, sapte ani, cand era suficient sa ai niste desktop-uri legate in retea si un server si totul mergea bine."

Lumea vorbeste de virtualizare, de asigurarea datelor, de necesitati de infrastructura care presupun mult mai mult decat a avea niste deskop-uri si niste netbook-uri pe birou. Tot mai multi producatori incerca sa-si adapteze deci oferta, iar acolo unde nu o pot face prin propriile resurse, apeleaza la parteneriate cu firme specializate atat in zona de stocare a datelor, cat si in zona de virtualizare. "Noi, spre exemplu, in cadrul Fujitsu Technology Solutions am incheiat parteneriate pentru toate solutiile pe care nu le putem oferi de unii singuri", spune Ileana Stroe. Un parteneriat important este cel cu NetApp, companie ce ofera solutii de stocare, transmitere si management al datelor in retea.

In primavara, FTS anunta ca prin intermediul celor trei centre din Germania (München, Paderborn si Augsburg), Fujitsu va derula investitii in cercetare si dezvoltare in domeniul infrastructurii dinamice, iar Augsburg (pentru Europa) si Fukushima (pentru Asia) vor fi centrele de productie pentru produse de stocare si servere bazate pe arhitectura Intel.

Potrivit companiei de cercetare de piata Gartner, intr-un top al companiilor IT in functie de veniturile inregistrate in 2008, Fujitsu se afla pe locul al patrulea, cu 47,9 miliarde de dolari, dupa HP, IBM si Dell si inaintea Accenture. In ce priveste Romania, schimbarea la nivelul Fujitsu s-a produs un pic mai greu, dat fiind ca responsabilitatile echipei a trebuit sa fie adaptate pentru zona de servicii si solutii complexe, care cere alte aptitudini decat vanzarea de netbook-uri si de desktop-uri. "Asta nu inseamna insa ca vom renunta la partea de consumer si ca nu vom mai vinde; doar ca vom avea mult mai putine notebook-uri decat inainte, dar care vor acoperi toate segmentele de piata", precizeaza Stroe.

Schimbarea strategiei a impus o serie de traininguri, atat interne, cat si pentru parteneri. "In plus, am schimbat anumiti colaboratori, nu mai sunt aceiasi, in special in aria de distributie", mai spune directorul de marketing. Astfel, dupa ce Flamingo a fost achizitionat de Asesoft, Fujitsu a incetat contractul cu Flamingo, Tornado a avut o perioada de stagnare pana a fuzionat cu RHS Company, timp in care nu au mai lucrat cu Fujitsu, insa acum au reluat colaborarea, iar luna trecuta a fost incheiat si un parteneriat cu Omnilogic.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT,
Fujitsu,
Siemens
/business-hi-tech/it/fujitsu-se-intoarce-la-dezvoltare-5129299
5129299
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.