Gigantul HP intră în era schimbărilor

Autor: Razvan Muresan Postat la 01 februarie 2013 65 afişări

Cel mai mare eveniment organizat anual de Hewlett-Packard în Europa, HP Discover, a pus degetul pe rană şi a trasat direcţiile pe care americanii mizează în viitor pentru a scăpa de pierderi, a stopa scăderea veniturilor şi deprecierea îngrijorătoare a acţiunilor. Cheia pare a fi atenţia mai mare acordată soluţiilor şi mai puţin infrastructurii.

,,SUNT LA HP DE MAI BINE DE UN AN, a fost un an tăcut, fără prea multe lucruri care să se întâmple", şi-a început discursul Meg Whitman, şefa HP, în faţa a 9.000 de oameni, jurnalişti, parteneri şi clienţi, prezenţi la evenimentul organizat la celebra Messe din Frankfurt în ultima lună a anului trecut, un loc mult mai cunoscut datorită Salonului Auto organizat în metropola germană. Minusurile de care producătorii auto vorbesc fără reţineri la Frankfurt au fost ocolite în alocuţiunile oficialilor HP, deşi cifrele nu sunt dintre cele mai fericite pentru anul precedent. Deşi HP a redevenit în trimestrul al patrulea cel mai mare producător mondial de PC-uri, devansând grupul Lenovo, americanii au pierdut din marja de profit pentru a câştiga cotă de piaţă, potrivit datelor furnizate de compania de analiză a pieţei Gartner, citate de agenţia de presă Mediafax. Lenovo a avut în ultimul trimestru al anului trecut o creştere a vânzărilor de 8,2%, cea mai rapidă în rândul principalilor cinci producători de computere, dar a fost devansată de HP datorită dominaţiei pe segmentul PC-urilor profesionale, relatează Bloomberg. HP a livrat în trimestrul trecut unul din şase calculatoare vândute la nivel mondial (16,2%), comparativ cu 15,5% în urmă cu un an. Asta deşi livrările de PC-uri au scăzut la nivel global cu 4,9% în trimestrul al patrulea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 90,4 milioane de unităţi, din cauza interesului mai mare al cumpărătorilor pentru tablete. Meg Whitman a preluat conducerea HP în septembrie 2011, după zece ani în care a dezvoltat eBay de la o firmă cu 30 de angajaţi la una cu 15.000 şi venituri de opt miliarde de dolari, înlocuindu-l pe nepopularul Leo Apotheker la cârma celei mai mari companii tehnologice din Statele Unite ale Americii. De atunci, HP a bifat cinci trimestre consecutive de scădere a vânzărilor, iar în 2012 compania a înregistrat o pierdere de 12,7 miliarde de dolari, iar acţiunile s-au depreciat cu 39%, în timp ce vânzările companiei au scăzut anul trecut cu 5%, la 120,4 miliarde de dolari.

"ÎN POFIDA CELOR AUZITE, inovaţia este vie la HP. Compania a inovat extrem de mult, dar trebuie să muncească din greu ca să poată vinde această inovaţie şi să o aducă în pieţe cât mai repede. Aceasta va fi prioritatea următoarelor 12 luni", spunea Meg Whitman. Discursul politicianist exersat mai ales în campania din 2010 pentru postul de guvernator al statului California, pe care a pierdut-o în faţa contracandidatului său Jerry Brown, a avut trei obiective: să pună la curent clienţii cu cele mai noi descoperiri ale americanilor, să le arate cum îşi pot creşte afacerile cu ajutorul HP şi să îi pună la curent cu strategia lor.

"Trăim perioade de enormă schimbare, asemănătoare şocurilor plăcilor tectonice", spunea Whitman, cu trimitere la felul în care tehnologia informaţiei este consumată, livrată, plătită şi accesată. Revigorarea afacerilor celui mai mare producător de PC-uri, care nu a reuşit să pătrundă pe piaţa gadgeturilor mobile, a început cu reducerea datoriei cu şase miliarde de dolari în cel mai recent an fiscal, potrivit oficialilor chestionaţi de Business Magazin. "Lucrurile după care ne ghidăm se schimbă. Stocarea datelor devine o problemă care trebuie rezolvată, iar <big data> devin materia primă de bază a afacerilor, ceea ce modifică totul", declara Craig Nunes, responsabilul de stocare al diviziei HP Marketing. Infrastructura ghidată de soluţii software oferă nu doar avantaje legate de eficienţă, dar, spune oficialul, mai ales de costuri, un aspect extrem de sensibil pentru companii după ultimii cinci ani de incertitudine economică. "Nu sunt mulţi vânzători de soluţii de stocare care vor să le vândă clienţilor mai puţină stocare. Furtuna economică din anumite pieţe este de ajutor, pentru că cei mai mulţi clienţi încearcă să ţină pasul cu virtualizarea şi gestionarea volumelor mari de date la un preţ cât mai bun", completează Patrick Osborne, director NAS business development, menţionând că nevoile clienţilor sunt diferite, iar riscul de a stopa orice investiţie în IT din partea potenţialilor clienţi există, dar nu pe termen lung. Concluzia o formulează Scott Weller, vicepreşedinte şi general manager al HP Technology Services: "Într-o piaţă extrem de competitivă, presa adeseori se uită la veştile proaste, iar competiţia încura-jează asta. Tot ce putem să face e să inovăm mai mult decât în trecut şi asta se vede prin produsele lansate la HP Discover în materie de stocare de date, securitate, cloud şi noi dispozitive".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tehnologie,
hp,
strategie,
schimbari,
hp discover
/business-hi-tech/it/gigantul-hp-intra-in-era-schimbarilor-10537241
10537241
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.