Patru idei de afaceri de la ZF Digital '12
Cel mai important eveniment organizat de Ziarul Financiar dedicat industriei IT a fost, dincolo de analize, comentarii, prelegeri şi anunţuri, şi un generator de idei de afaceri.
Unu: rezolvaţi problemele de logistică ale companiilor de e-commerce. Antonio Eram, fondatorul şi CEO-ul Netopia mobilPay, unul dintre cei mai importanţi procesatori de plăţi online cu carduri bancare, spune că din punctul de vedere al valorilor piaţa este în creştere, însă problemele sunt pe partea de logistică. "Şi eu mă aşteptam la o explozie în e-commerce-ul românesc anul acesta. Între timp s-au mai calmat lucrurile cu flash sales. Am investit şi noi într-un proiect, am vrut să vindem pantofi. Se pare că nu există antreprenori români care să se apuce de proiecte dificile. Toţi preferă lucruri uşoare. E-commerce-ul e greu, şi mulţi se sperie de probleme non-tehnice", a spus Călin Fusu, CEO-ul Neogen.
Doi: ajutaţi companiile să îşi optimizeze paginile web pentru mobile. Este recomandarea şefului Google România Dan Bulucea, care spune că peste 50% dintre companiile din România nu sunt prezente în mediul virtual, iar cele care deţin pagini web nu le-au optimizat pentru terminalele mobile în pofida dezvoltării rapide a acestui segment de piaţă.
Trei: mizaţi pe tabletele româneşti şi pe Android. Tim Stevens, redactorul-şef al blogului de tehnologie Engadget, spune că sistemul de operare Android deţine, cu o cotă de piaţă de 60%, supremaţia pe piaţa sistemelor de operare pentru dispozitive mobile, dar suferă pentru că există o gamă foarte largă de dispozitive care afectează dezvoltatorii de aplicaţii. Pe de altă parte, companiile româneşti care vând tablete PC sub brand propriu, Allview, Eboda şi Evolio, deţin aproape 40% din piaţa de profil, în timp ce Apple deţine o cotă de 23%, în termeni de unităţi vândute, spune Alin Niscov, director vânzări, Allview.
Patru: poate ar fi bine, mai în glumă, mai în serios, să căutaţi programatori la Cluj, vânzători la Craiova şi directori de creaţie la Iaşi. Este opinia lui Florin Talpeş de la Bitdefender: "La noi în companie există o cutumă. Dacă vrei oameni creativi în zona software îi cauţi în Moldova. Dacă vrei să ai cei mai buni executanţi ai acestor idei, cauţi programatori din Ardeal. Dacă vrei să vinzi bine produsele create de moldoveni şi executate de ardeleni, cauţi oameni din Oltenia". El a spus că pentru Bitdefender cea mai mare ameninţare o reprezintă incapacitatea de a monetiza aplicaţiile realizate de departamentul de cercetare şi dezvoltare al companiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro