Acum ma auziti?

Postat la 18 decembrie 2006 25 afişări

Traiesc si mai ales comunica in stil business. Si reprezinta un segment major de clienti, atat pentru operatorii de servicii de telefonie mobila, cat si pentru producatorii de telefoane. Din aceasta ratiune, companiile din industria telecomunicatiilor le ofera servicii special concepute pentru ei, iar ei raspund cu multe procente din totalul veniturilor inregistrate. Insa ce cauta exact si cat de adanc sunt dispusi oamenii de afaceri romani sa bage mana in buzunar? Catalin Patrasescu, partener al SmartPoint, companie de analiza a pietei, stie foarte bine ce inseamna sa nu ai un telefon care sa fie \"echipat\" cu toate functiile de care un om de afaceri are nevoie. Poate si din acest motiv Patrasescu a asteptat mai bine de un an pentru a-si achizitiona telefonul \"ideal\" din acest punct de vedere. \"Sony Erricsson P990i este modelul pe care l-am asteptat foarte mult timp. Cam 400 de zile, daca fac un calcul\", a spus el. \"In acest moment este unul dintre cele mai dotate modele de pe piata din punctul de vedere al functiilor de business\", considera partenerul SmartPoint.Oamenii de afaceri si companiile au necesitati specifice, si deci servicii de telefonie mobila specifice mediului de comunicare mobil care ii definesc si care impun anumite tendinte in dezvoltarea pietei de servicii pentru toate segmentele de utilizatori. Oficialii retailerului Ziggo House au spus pentru revista TARGET ca serviciile de telecomunicatii inseamna peste 3.000 de euro lunar. Un cunoscut retailer de telefonie cheltuie lunar pe aceste servicii peste 7.000 de euro, in timp ce o companie de materiale de constructii, spre exemplu, aloca un buget lunar de 4.000 de euro pentru comunicarea prin Internet si telefonie mobila si fixa. In mod normal, o companie cu peste 200 de angajati cheltuie, in medie, cu serviciile de telecomunicatii de business, pana la 10.000 de euro pe luna. Astfel ca veniturile care le revin companiilor de telecomunicatii sunt in jur de 120.000 de euro pe an de la o singura companie. \"Segmentul clientilor de business este important pentru marii jucatori din domeniu, mai ales din perspectiva profitabilitatii acestui segment, fiind responsabil pentru valori mai ridicate per utilizator decat in majoritatea celorlalte segmente\", crede Catalin Patrasescu.El spune ca a fost printre primii clienti ai retailerului care a adus P990i pe piata, care l-a costat aproximativ 600 de euro, intrucat l-a achizitionat la foarte scurt timp dupa ce a aparut in magazinele din Romania. \"Acum sunt pe cale sa renunt la BlackBerry-ul pe care l-am cumparat in special pentru serviciul de e-mail, chiar daca acesta ofera un mic avantaj din punct de vedere al ergonomiei in procesul de scriere, tocmai pentru ca P990i suplineste necesitatea lui\", marturiseste Patrasescu.Care a fost motivul pentru care Catalin Patrasescu s-a oprit la acest model? \"Serviciul push email a fost una din caracteristicile importante, urmata de prezenta tastaturii, a ecranului tactil si a functiilor de tip palm\", a mai spus el. \"Din pozitia de utilizator de palm si in acelasi timp de om de business, consider ca organizarea este extrem de importanta, mai ales avand in vedere ca este un mod de crestere a eficientei\", a adaugat Patrasescu. \"In plus, un avantaj considerabil la P990i este si platforma software flexibila care permite rularea unora din aplicatiile de tip office utile.\" In mai multe locuri in acelasi timpPentru companii este foarte important ca angajatii sa poata comunica. Un criteriu important in selectia telefonului mobil pentru oamenii de business este ca terminalul sa fie compatibil 3G, tehnologie care permite transferul de date la viteze destul de mari, comparabil cu alte tehnologii, precum si multiple optiuni de conectare cu dispozitive si accesorii diverse. In cazul in care acestia sunt departe de birou, dar trebuie neaparat sa trimita un document de business, telefonul este la indemana, pentru ca, pe de-o parte, stie sa lucreze cu documente din suita de aplicatii Office a Microsoft, precum Word, Excel sau Powerpoint, si, pe de alta parte, poate trimite intr-un timp foarte scurt aceste documente pe alt telefon mobil \"inteligent\" sau pe e-mail.Omul de afaceri Dan Ostahie, care detine reteaua de magazine de electronice si electrocasnice Altex, pune cel mai mult accent pe functia de baza a unui telefon, adica cea de voce. \"Nu trebuie sa aiba un design special sau sa coste foarte mult\", a explicat acesta. \"Telefonul meu mobil trebuie sa aiba o memorie incapatoare, care sa permita stocarea unei cantitati mari de informatii, dar si de fotografii. De asemenea, importanta este si capacitatea bateriei, care trebuie sa fie cat mai mare, pentru ca nu este deloc placut sa ramai fara baterie in mijlocul unei zile aglomerate\", spune Ostahie, care detine un telefon Nokia N73. Ostahie a ales acest model din seria N a producatorului finlandez de telefoane mobile si pentru functiile multimedia pe care le are, cum este camera foto (care are 3,2 megapixeli, zoom optic si lentila optica Carl Zeiss), MP3 player -ul (pe care il foloseste mai ales in vacantele de iarna, cand merge la ski) si jocurile.De altfel, Ostahie considera ca telefonul mobil este mai mult decat un simplu echipament de comunicare. \"Este un lucru indispensabil in viata unui om de afaceri\", spune el. \"In conditiile in care rar ajung sa petrec mai mult de una sau doua ore in acelasi loc, telefonul mobil este mijlocul care-mi permite sa fiu in mai multe locuri in acelasi timp\", explica Ostahie. Pe langa telefonul mobil, Ostahie mai foloseste si un laptop Sony Vaio ce il ajuta sa comunice prin e-mail cu partenerii sai de afaceri.Un pret de patru cifreCand vine vorba de pretul pe care un om de afaceri este dispus sa-l plateasca pentru achizitionarea unui telefon mobil, Patrasescu crede ca de multe ori se intampla ca oamenii sa achizitioneze un smartphone pe care platesc destul de mult, dar care nu este folosit la intreaga capacitate functionala. \"Telefoanele mobile devin tot mai complexe si ofera o paleta din ce in ce mai avansata de functii integrate din alte domenii ale tehnologiei\", crede partenerul SmartPoint. \"Din aceasta perspectiva un dispozitiv care acopera multe din functiile unui calculator mobil atrage investitii care de multe ori ajung la o valoare echivalenta cu jumatate din pretul unui notebook de generatie actuala, adica intre 500 si 1.000 de euro\", spune Patrasescu.Si Ostahie este probabil de acord cu Patrasescu, din moment ce telefonul lui, N73, a costat in jur de 500 de euro. \"Pe masura ce functiile vor evolua in viitor, iar serviciile asociate le vor pune in valoare, preturile acceptate pot trece si intr-o plaja superioara. Trebuie insa luat in calcul si deschiderea catre pachetele de servicii utilizate pentru a pune in valoare functiile inglobate in telefonul mobil, iar acestea pot atinge valori importante, proportii lunare importante din valoarea terminalului utilizat\", explica Patrasescu.Serviciile trec in categoria businessCe tip de servicii cauta un om de afaceri la un telefon mobil? \"In primul rand serviciile de voce trebuie sa fie de calitate, iar reteaua trebuie sa aiba acoperire mare\", este de parere Varujan Pambuccian, presedintele Comisiei IT&C din Camera Deputatilor. \"De altfel, functia de voce este si cea mai importanta functie la un telefon mobil. Apoi, sunt oameni care folosesc telefonul pentru agenda, e-mail sau mesaje scrise, motiv pentru care si aceste servicii trebuie bine puse la punct\", a mai spus acesta. \"Dar cred ca sunt foarte putini care folosesc un terminal la intreaga capacitate - unii pentru ca nu stiu, altii pentru ca folosesc si alte dispozitive in acelasi timp cu telefonul mobil, cum ar fi BlackBerry-ul, pentru functiile de e-mail sau messenger.\"In mod particular, pentru anumite categorii de utilizatori corporate, sunt interesante tipurile de conexiuni specifice pentru adaugarea de module optionale cum este cazul GPS-ului (Global Positioning System / Sistem de Pozitionare prin Satelit).Duel in patruDin ecuatia operatorilor locali de telefonie mobila care sunt receptivi la nevoile acestui segment de clienti a lipsit, pana acum, Cosmote. Compania a lansat recent primele pachete de servicii destinate clientilor corporate, insa oferta nu este disponibila in magazinele Cosmote sau la dealeri, ci doar prin echipa de vanzari directe a Cosmote. \"Deocamdata, oferta, care include opt planuri tarifare, este disponibila doar prin echipe de vanzari dedicate, pentru ca vrem sa vedem cum reactioneaza piata\", a declarat pentru ZF Costas Kapetanopoulos, directorul de marketing si comunicare al Cosmote. Orange, Vodafone si Zapp au deja in oferta servicii dedicate exclusiv clientilor din mediul de business. Astfel, Orange ofera, prin Orange Business Services, un pachet de servicii integrate aflat in continua dezvoltare, incluzand atat comunicatiile fixe, cat si cele mobile de voce si date, serviciile de retea, serviciile de administrare a echipamentelor si IT, precum si servicii de externalizare. Vodafone vine cu Vodafone Mobile Connect, solutia de comunicatii Blackberry si, de curand, serviciile 3G Broadband HSDPA (High Speed Downlink Packet Access), nivelul superior de performanta al 3G. Iar operatorul Zapp ofera, de asemenea, solutii integrate de comunicare, prin care utilizatorii au acces atat la servicii de voce, cat si de date si telefonie fixa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Acum,
ma,
auziti?
/business-hi-tech/new-media/acum-ma-auziti-4073439
4073439
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.