Bloggerii americani vor trebui sa se supuna unor legi privind publicitatea
De la 1 decembrie, bloggerii americani vor fi nevoiti sa le marturiseasca pe blog cititorilor daca sunt platiti sau nu atunci cand scriu analize si dau verdicte despre produse sau servicii, potrivit noilor reguli publicate de catre Comisia Federala pentru Comert (Federal Trade Commission - FTC). Noul sistem se va aplica si atunci cand bloggerii sau anumite site-uri vor primi produse ca laptopuri sau smartphone-uri in vederea scrierii unor articole, potrivit FTC.
Richard Cleland, oficial al Biroului de Protectie a Consumatorilor din cadrul FTC, a precizat ca bloggerii trebuie sa dezvaluie cand produsele respective le sunt facute cadou de catre companii sau daca le primesc doar ca sa le returneze dupa ce isi scriu recenziile.
Noile reguli nu se aplica site-urilor care recenzeaza produse sustinute cu reclame pe site de catre companiile producatoare, atata vreme cat nu exista si o plata directa din partea companiilor catre recenzenti.
Daca nu se conformeaza reglementarilor FTC, bloggerii risca sa fie amendati cu pana la 11.000 de dolari (peste 7.400 de euro). Richard Cleland a comentat ca e putin probabil insa ca in practica sa ajunga sa fie aplicate asemenea amenzi, FTC fiind orientata mai mult spre identificarea si sanctionarea companiilor care isi promoveaza produsele oferind recenzentilor recompense nedeclarate.
"In cazul bloggerilor, ne concentram mai mult pe educarea acestora. Sunt sute de mii de bloggeri si n-ar fi fezabil sa ne ocupam de ei caz cu caz", a explicat Cleland. Amenzile de pana la 11.000 de dolari se aplica atunci cand FTC adreseaza o somatie unei companii sau persoane pentru violarea FTC Act (care interzice practicile incorecte de business), iar destinatarul somatiei continua practica pentru care a fost avertizat.
Cum era de asteptat, masura a fost intampinata cu critici, si nu numai din partea bloggerilor. Berin Skoza, director al Centrului pentru Libertatea Internetului din cadrul Progress and Freedom Foundation, este de parere ca noile reguli emise de Comisia Federala pentru Comert sunt neclare, greu de inteles, ameninta libertatea de expresie a bloggerilor si pot conduce la scaderea numarului total de analize online ale produselor.
In schimb, Craig Settles, blogger si consultant online, considera ca noile reguli sunt binevenite. "FTC nu are dreptul sa actioneze contra analizelor care nu sunt platite, insa cele platite se incadreaza intr-o alta categorie. Daca eu iau bani sa scriu despre un produs, asta nu mai are de-a face cu libertatea mea de expresie, ci cu mesajul de marketing al companiei", a declarat Settles, citat de AFP .
Cititi si opinia lui Mircea Sarbu despre publicitatea pe bloguri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro