Televiziune de buzunar

Postat la 13 mai 2008 48 afişări

Acum mai bine de trei ani, emisiunile de televiziune si stirile isi faceau loc pentru prima data pe ecranul telefonului mobil, in Japonia si Coreea de Sud, insa televiziunea pe mobil a inceput de foarte putina vreme sa fie privita de publicul din toata lumea ca un serviciu atragator.

Momentul coincide cu decizia tot mai multor operatori de telefonie mobila, in special din Europa si SUA, de a investi in tehnologia si in echipamentele necesare difuzarii de programe TV pe ecranele mobilelor. Spre exemplu, AT&T Wireless a lansat recent serviciul Mobile TV in SUA, prin care le ofera clientilor acces la 10 posturi de televiziune in schimbul unei taxe lunare de aproape 10 euro.

In Italia, unul dintre promotorii europeni ai televiziunii pe mobil, astfel de servicii sunt disponibile inca din 2006 prin operatorul 3 Italia, cel mai mare furnizor de TV mobil de pe continent, cu peste un milion de utilizatori. Cat despre tari precum Marea Britanie, Franta sau Germania, operatorii telecom pregatesc pentru anul acesta servicii de televiziune pe mobil, in urma unor investitii in turnuri speciale de transmisie prin care celularele compatibile sa poata receptiona semnalul TV. Pana la finalul acestui an, numarul utilizatorilor cu acces la televiziune pe mobil va ajunge la aproape 57 de milioane in toata lumea, estimeaza un studiu realizat de compania de cercetare In-Stat - ceea ce inseamna un numar dublu fata de nivelul din 2007. “Televiziunea pe mobil este un fenomen care va schimba modul in care este consumata televiziunea la nivel mondial”, crede Weijie Yun, directorul executiv al Telegent Systems, producator de echipamente de receptie pentru mobile.

Desi inca nu este foarte clar cat de profitabila este noua tehnologie si cat de interesante vor fi aceste servicii pe termen lung pentru public, mai multe companii telecom sustin ca aceasta metoda de difuzare a programelor de televiziune si a stirilor pe mobil este totusi mai putin costisitoare decat cea prin care trimit individual celor interesati pachete de continut video prin intermediul retelei 3G. Aceasta din urma metoda este insa mult mai raspandita; in Romania este utilizata de Orange si Vodafone, care le ofera clientilor acces la emisiuni de televiziune, seriale si stiri in cadrul portalurilor World, respectiv Live.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
televiziune,
emisiuni,
Internet,
telefonie,
servicii
/business-hi-tech/new-media/televiziune-de-buzunar-2631848
2631848
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.