Reclame cu empatie

Postat la 05 iunie 2007 1 afişăre

Oamenii de stiinta par sa fie cei mai creativi publicitari. Au realizat un prototip de panou publicitar stradal care poate spune cand cel aflat in fata lui este plictisit si cand este atent.

Oamenii de stiinta par sa fie cei mai creativi publicitari. Au realizat un prototip de panou publicitar stradal care poate spune cand cel aflat in fata lui este plictisit si cand este atent.

Cum ar fi ca privitorul unei reclame sa fie la randul lui privit si analizat de o reclama? Chiar si acum exista panouri outdoor care comunica prin text si imagini cu cei care trec prin fata lor, iar cercetatorii de la o agentie nationala australiana nu au avut de facut decat sa adauge in ecuatie si inteligenta artificiala, care sa extraga informatii legate de comportamentul celor expusi publicitatii, pe baza limbajului corporal. Tot sistemul este compus dintr-un ecran pe care este difuzat un spot publicitar si o camera de filmat menita sa monitorizeze pe cine se apropie la mai putin de cinci metri de reclama. In mai putin de o jumatate de secunda, programul software folosit de camera video poate spune daca privirea celui aflat in fata este orientata catre reclama sau nu. Daca privitorul arata vreun semn de interes si nu pleaca imediat, sistemul prelungeste durata spotului. Dar daca cel din fata reclamei nu arata niciun semn de interes, acelasi sistem software schimba reclama difuzata, in speranta ca va primi totusi atentie. De exemplu, daca privitorul este plictisit de o reclama la un nou card bancar, se poate incerca atunci captarea atentiei cu un spot pentru o masina de spalat. Cercetatorii lucreaza acum la o versiune viitoare a programului, care sa faca diferenta intre adulti si copii, folosindu-se de expresiile faciale si calcularea inaltimii.

Unul dintre avantajele ce recomanda aceste reclame hi-tech este faptul ca le ofera advertiserilor repere despre cat de interesanta sau plictisitoare este o anumita reclama. Aceeasi camera video care depisteaza daca cel aflat in fata priveste sau nu reclama poate spune spre ce parte a panoului iI este orientata privirea si deci ce element este apreciat cel mai mult. Astfel de panouri publicitare ar putea fi plasate in marile centre comerciale, unde ar incerca promovarea mai multor produse pana cand cel aflat in fata panoului da un semn de interes. Sistemul face parte dintr-o notiune cu inteles mai larg, cea a tehnologiilor de "retail agil", una dintre zonele publicitatii cu cea mai mare crestere - panourile electronice care isi pot schimba continutul cu usurinta pe parcursul zilei, afisand de exemplu reclame la cereale dimineata si la emisiuni TV pe parcursul serii. Un tip de panouri publicitare mai avansat permite interactiunea personalizata cu cel aflat in fata ei. De exemplu, un personaj animat afisat pe ecran este controlat de un operator uman care ii transmite ce miscari sa faca si ce sa spuna. Dar, datorita faptului ca tot procesul comunicarii se desfasoara de la persoana la persoana, nu ofera dispersia mesajului publicitar ca printr-un canal de comunicare in masa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Reclame cu empatie
/business-hi-tech/reclame-cu-empatie-1009397
1009397
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.