Românii care au creat o nouă companie în telecom. Vin cu o ofertă total diferită faţă de ce există acum în piaţă
Într-un moment în care giganţii din telecom au trecut în epoca în care totul este oferit nelimitat – minute de apeluri, internet 4G şi chiar 5G, un start-up local condus de veterani din piaţa de profil vine cu o abordare diferită: tarif fix pe fiecare minut de apel sau MB de date transferat.
Oferta are mai mult sens decât pare la prima vedere, o dată pentru că este din start ţintită doar către o anumită categorie de clienţi – şi anume cei care nu stau nonstop pe TikTok sau Facebook dar şi, mai ales, pentru că este o ofertă care ar putea ajunge să nu coste nimic, pentru că tot creditul necesar consumului ar putea fi obţinut ca bonus pentru cumpărăturile făcute de la alte companii, parteneri ai operatorului. Care e planul Benefito Mobile şi unde ar putea ajunge proiectul în câţiva ani, ne explică Marian Velicu, cofondator şi preşedinte al operatorului virtual de telefonie mobilă.
„Eu cred că în acest moment piaţa de telefonie din România este oarecum saturată şi practic a ajuns un fel de bun de larg consum. În ultimii ani, operatorii mobili nu mai au putut să vină cu ceva inovativ, cu ceva nou care să atragă clienţii, iar aceştia nu mai aleg să meargă la un operator doar ca să cumpere un telefon mobil cu reducere. Practic, clienţii caută mai degrabă să plătească pentru ceea ce folosesc“, susţine Velicu. El este unul dintre oamenii care au participat la scrierea caietului de sarcini pentru vânzarea primelor licenţe de telefonie mobilă GSM din România de la jumătatea anilor ’90 cât şi pentru poziţia deţinută ulterior în cadrul Connex - Vodafone. El încearcă din 2012, de când a părăsit corporaţia britanică, să aducă pe piaţă mai mulţi operatori mobili virtuali, dar lucrurile au prins contur abia acum, odată cu interesul unei companii italiene, care este şi acţionar majoritar în cadrul Benefito Mobile, operatorul fiind administrat de compania Goil Services România.
„Actualmente mecanismele pe care operatorii mobili le oferă nu fac altceva decât să te oblige să achiziţionezi credit şi să reîncarci nişte extraopţiuni care de multe ori îţi oferă foarte mult trafic, foarte multe minute. De multe ori nu-ţi oferă acces în roaming, dar cu toate acestea tu poate consumi mult mai puţin decât îţi oferă ei. Şi atunci noi am venit cu ceva care să schimbe un pic acest mecanism în care noi venim şi spunem: de ce să plăteşti pentru ceea ce practic nu ajungi să foloseşti?”
Benefito Mobile vine cu un mecanism în care îi spune clientului: uite, eu îţi ofer posibilitatea să încarci cartela ta cu cât credit vrei. Adevărul este că valabilitatea acestui credit este de trei ori mai mare decât cea oferită de către ceilalţi operatori mobili de piaţă. Ca exemplu, pentru 10 lei credit, cartela este funcţională 30 de zile, pentru 20 de lei 60 de zile şi aşa mai departe. ”Îi oferim clientului posibilitatea să plătească puţin pe lună şi să aibă o cartelă cu valabilitate foarte lungă tocmai pentru a-i da posibilitatea ca datorită cumpărăturilor pe care le va face de la parteneri să îşi completeze necesarul de credit prin aceste cumpărături“, a explicat Marian Velicu.
Benefito Mobile a lansat recent prima cartelă preplătită din România pentru care clienţii primesc credit bonus atunci când fac cumpărături. Managementul companiei vizează aproximativ 300.000 de utilizatori şi un business de 75 milioane de lei în 2025, principala sa ţintă fiind reprezentată de clienţii care au o utilizare sporadică a telefoanelor mobile, şi care folosesc în principal servicii de voce şi mai puţin de date.
„În acest moment cartela este disponibilă pe site-ul Benefito şi bineînţeles că ea va fi disponibilă şi de la partenerii noştri care vor putea să intermedieze vânzarea acestor cartele sau vor face vânzarea în mod direct, de la caz la caz. Nu ne limităm numai la asta, sunt şi alţi parteneri importanţi din zona de furnizori de cartele preplătite şi de reîncărcare care sunt pe piaţa din România cu care deja avem semnate contracte”, a precizat Velicu.
Benefito Mobile a „închiriat“ practic reţeaua Telekom Mobile pentru a oferi serviciile de comunicaţii (de aici şi denumirea de operator virtual), diferenţiatorul său pe piaţă fiind faptul că utilizatorii săi pot câştiga credit dacă folosesc produse/servicii ale partenerilor operatorului. Din punct de vedere al ofertei comerciale, cartela preplătită nu poate fi utilizată prin achiziţia de extraopţiuni cu diferite volume de minute şi internet, ci prin achiziţia de credit, din care se scade contravaloarea serviciilor utilizate. Tarifele sunt: 0,2 lei pe minut, 0,2 lei pe SMS şi 0,04 lei pe MB de date transferat, iar cartela poate fi utilizată şi în roaming. Printre primii parteneri ai operatorului se numără Banca Transilvania, Benefit, Edenred, Up România, dar şi Bonusway şi MyWorld, două platforme de cashback care colaborează cu sute de retaileri printre care FashionDays.ro, Elefant.ro sau AliExpress.
„Partea frumoasă a lucrurilor este că este foarte posibil ca mulţi utilizatori care cumpără frecvent din reţeaua noastră de parteneri să ajungă să nu mai fie nevoiţi să încarce cu propriii lor bani acest credit şi să folosească un telefon mobil pe baza creditului bonus primit de la parteneri.”
Sunt foarte mulţi utilizatori în România care nu au o utilizare intensă a telefoniei mobile, este un segment semnificativ de câteva milioane de utilizatori care practic folosesc sporadic internetul, poate mai mult traficul de voce.
”Şi atunci noi tocmai acest segment îl ţintim, pe cei care practic nu au de ce să opteze pentru acele extraopţiuni cu zeci de giga de trafic în plus care practic lor nu le sunt de folos, nu au de ce să opteze pentru o astfel de variantă. Suntem o alternativă, zicem noi, la un preţ rezonabil”, a punctat antreprenorul, adăugând că echipa Benefito Mobile discută în prezent cu toţi retailerii importanţi din piaţa din România.
„Eu sunt convins că într-un timp relativ scurt vom mai aduce şi alte nume importante în lista noastră de parteneri.”
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Start-up Pitch
Invitat: Ioana Surdu-Bob, cofondator şi CEO al Konvi
Ce face? Dezvoltă o platformă ce permite deţinerea parţială a bunurilor de lux.
„Acum strângem prima rundă de finanţare pentru a pune la punct un model scalabil de securizare a activelor, care poate ajunge până la 100 de milioane de euro în active în administrare, suficient încât să ajungem la profitabilitate. Am adunat deja 400.000 de euro în angajamente, iar acum căutăm parteneri la fel de entuziasmaţi ca şi noi pentru a închide această rundă de investiţie”
Start-up Update
1. Invitat: Adrian Ispas, fondator şi CEO al Vatis Tech - tehnologie de recunoaştere vocală.
Ce e nou? Start-up-ul a fost evaluat la peste 1,5 milioane euro după ce reuşit să atragă o rundă de investiţii în valoare de 200.000 euro de la fondurile Early Game Ventures şi Sparking Capital şi de la Mălin Ştefănescu, business angel şi preşedintele Asociaţiei TechAngels.
„Vom folosi banii în prima fază pentru a dezvolta în continuare tehnologia şi pentru a o comercializa pentru limba română în următorul an. După un an vrem să ridicăm o nouă rundă de finanţare, al cărei scop va fi intrarea într-o piaţă nouă şi dezvoltarea tehnologiei pentru limba vorbită în acea piaţă.”
2. Invitat: Marian Velicu, cofondator şi preşedinte al Benefito Mobile - operatorul virtual de telefonie mobilă.
Ce e nou? Start-up-ul a lansat recent prima cartelă preplătită din România pentru care clienţii primesc credit bonus atunci când fac cumpărături.
„Noi venim cu un mecanism în care îi spunem clientului: uite, eu îţi ofer posibilitatea să încarci cartela ta cu cât credit vrei. Adevărul este că valabilitatea acestui credit este de trei ori mai mare decât cea oferită de către ceilalţi operatori mobili de piaţă. Ca exemplu, pentru
10 lei credit, cartela este funcţională 30 de zile, pentru 20 de lei, 60 de zile şi aşa mai departe. Îi oferim clientului posibilitatea să plătească puţin pe lună şi să aibă o cartelă cu valabilitate foarte lungă tocmai pentru a-i da posibilitatea ca datorită cumpărăturilor pe care le va face de la parteneri să îşi completeze necesarul de credit prin aceste cumpărături.“
Sfatul expertului
Invitat: Sabina Amăricăi, fondatoarea Qualinest - companie specializată în furnizarea de servicii de testare al software.
Cât de importante sunt testarea şi automatizarea de aplicaţii pentru un start-up de tehnologie?
„Testarea şi automatizarea sunt esenţiale atât pentru start-up-uri, cât şi pentru companii deja fondate şi cu software pe piaţă de multă vreme. În cazul start-up-urilor, consider că sunt şi mai relevante pentru că ele abia îşi fac un nume pe piaţă. Automatizarea ne ajută să executăm aceleaşi task-uri repetitive fără să avem un om implicat şi fără să petrecem timp care nu este necesar. De ce este importantă automatizarea? Când vrei să lansezi un produs, vrei să te asiguri că funcţionează aşa cum se aşteaptă clienţii. Când ai lansat produsul şi vrei să lansezi o nouă funcţionalitate, cum ar fi să adaugi un buton sau orice nouă funcţionalitate, vrei să te asiguri că ce funcţiona înainte şi vrei în continuare să rămână funcţional, încă este funcţional şi aici automatizarea are un rol esenţial.”
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro