Sorin Costea, director comercial, Arval Service Lease România

Postat la 01 august 2022 197 afişări

1. Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?

Din perspectiva industriei în care activăm, procesul de transformare digitală are ca unic scop fluidizarea procesului informaţional. Într-un context în care totul se întâmplă „aici” şi  „acum”, abilitatea de a procesa big data  în secunde şi nu ore se transformă într-un câştig palpabil şi într-un potenţial avantaj competitiv al clientului. În acelaşi timp, orice proces, orice iniţiativă de transformare a unui status quo se bazează pe două elemente interconectate: aspectele operaţionale şi alinierea rezultatului cu specificităţile industriilor şi categoriilor în care activează clienţii noştri. Procesul de transformare a început, astfel, cu actualizarea întregii structuri digitale Arval la nivel global pentru a putea susţine toate procesele dorite. De la asigurarea unui transfer ridicat şi imediat de date şi până la  implementarea soluţiilor digitale care pot susţine eforturile comerciale şi operaţionale, toate elementele au trecut printr-o „remodelare” totală.

2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?

Procesul de digitalizare a companiei Arval a început, la nivel global, cu mai bine de patru ani înainte ca pandemia să îngenuncheze economia globală. Faptul că am fost pionierii acestei direcţii strategice ne-a ajutat, în mare măsură, să avem un răspuns rapid şi aliniat nevoilor clienţilor în contextul Covid-19. Mai mult, structura implementată deja a asigurat o trecere uşoară a angajaţilor în formatul „work from home” bifând astfel unul dintre cele mai importante aspecte ale ADN-ului Arval şi anume siguranţa colegilor.

3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?

Cel mai important avantaj al digitalizării îl reprezintă timpul. Orice minut câştigat de client prin obţinerea unei informaţii devine, în cele mai multe situaţii, elementul diferenţiator. Un alt avantaj îl reprezintă mobilitatea. Încă de la înfiinţare, Arval a dorit să livreze servicii de leasing operaţional full-service care, la finalul zilei să asigure mobilitatea sustenabilă şi imediată a clienţilor. În această situaţie, abilitatea de a aduna, procesa, interpreta şi transmite informaţii în cel mai scurt timp este elementul cheie al activităţii noastre. La finalul zilei, clientul trebuie să îşi continue întotdeauna  şi în cele mai bune condiţii călătoria.


Experienţă: Are 16 ani  de experienţă în vânzări, dintre care opt ani în echipa comercială Arval şi doi ani în rolul de director comercial. 

Domeniile pe care se concentrează în prezent: Leasing Operational Full-Service


4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?

În ultimii ani Arval a investit sume considerabile în transformarea modului în care informaţiile şi calitatea acestora sunt transmise clienţilor. Astfel, pentru a livra cele mai bune soluţii, ne-am concentrat asupra sistemelor de raportare „ My Arval Reporting Suite”, soluţiei telematice „Arval Active Link” şi asupra modului în care site-ul companiei devine un element interactiv orientat către client mai mult decât o pagină de prezentare a produsului.

Suita de raportare My Arval asigura orice informaţie legată de flota clientului – utilizare, costuri, responsabilitate socială, trenduri ş.a.m.d în trei clickuri şi 20 secunde de la accesul acestuia în platforma. Platforma vine şi în ajutorul utilizatorilor, oferindu-le acces imediat la date cum ar fi cea mai apropiată unitate service din reţeaua Arval sau posibilitatea de programare direct din aplicaţie a unor intervenţii – revizie, mentenanţă, reparaţii, etc. O singură platformă care vine în ajutorul managerilor de flotă şi utilizatorilor cu informaţii relevante şi disponibilitate imediată. Soluţia proprie telematică, Arval Active Link s-a dorit a fi cu mult mai mult decât un simplu GPS cu o platformă de urmărire a activităţilor flotei. Pornind de la acest obiectiv, produsul final reprezintă un amestec optim între nevoile de informaţie ale clienţilor şi oferă astăzi, în mod excepţional, algoritmi de stabilire şi ajustare a tipului de condus şi a comportamentului utilizatorului. Folosind acest modul, clientul poate redresa orice abatere, asigurând astfel siguranţă şoferului şi a celorlalţi participanţi la trafic. Arval Active Link oferă, de asemenea, o panoplie de informaţii utile şi oferă clienţilor multiple opţiuni de pregătire şi analiză a curselor realizate – de la posibilitatea de a vedea în timp real maşină pe traseu şi până la setarea multiplelor alerte sau chiar al unui perimetru în care vehicului desemnat poate circula.

5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?

Din punctul nostru de vedere, pentru anul 2022 dorim să atingem următoarele aspecte:

- Reducerea timpului de transfer din sistemul central de leasing şi până în platformele clientului de la 60, la 15 minute.

- Activarea unui nou modul în My Arval pe partea de raportare financiară care ar permite adăugarea unor documente noi în baza feedbackului obţinut din partea clienţilor în 2021.

- Lansarea unui nou modul dedicat exclusiv modelelor electrificate, prezent in site-ul www.arval.ro şi care să permită utilizatorului să compare modelele disponibile şi avantajele acestora în funcţie de nevoile specifice ale acestuia.

6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?

Orice sistem este definit şi limitat de un singur aspect – natura umană. În acest truism, Arval a văzut o oportunitate în baza căreia putem anticipa o nevoie când se află încă în stadiul de idee. Dacă în mod normal, provocările unui proces de transformare ţin de capacitatea umană de a accepta şi de a se adapta la situaţia nou creată, din punctul nostru de vedere acest lucru prezintă doar valenţe pozitive. Dacă astăzi clienţii sunt satisfăcuţi de modul şi formatul în care produsele şi serviciile noastre sunt livrate, întreaga echipă Arval caută în mod constant noi posibilităţi de dezvoltare. Acest mod de gândire ne face să îmbunătăţim constant fiecare aspect al activităţii noastre, iar digitalizarea nu face excepţie.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.