Un catalog electronic nu îi va atrage pe copii la şcoală. O româncă însă a găsit soluţia ca să facă şcoală atractivă pentru ei
Un catalog electronic nu va atrage copiii spre şcoală şi nici nu îi va determina să înveţe cu mai multă tragere de inimă, dar o platformă în care profesorii susţin lecţii video, unde explică legăturile unei materii cu lumea reală, iar exerciţiile se fac la fel, tot în format video, are toate şansele să-i cucerească. Este pariul unui start-up local numit WowMind care vrea să facă şcoala atractivă pentru copii. Pentru ca planul să devină realitate, echipa WowMind are nevoie de o finanţare de 250.000 de euro.
WowMind este o soluţie de e-learning dedicată generaţiei digitale ce se bazează pe tehnologii emergente, dar şi pe conţinut video. Am început în 2018 cu un proiect-pilot, iar acum suntem la stadiul de MVP, ne pregătim de lansare. Avem platforma parţial dezvoltată, iar în momentul de faţă avem nevoie de 250.000 de euro să ajungem în faza beta a aplicaţiei şi să ne creăm o viziune pentru următorii doi ani, perioadă în care ne dorim să intrăm şi în metaverse. Suntem deja în discuţii cu potenţiali investitori şi cu o platformă de crowdfunding“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Anna Mera, fondatoare a WowMind. Platforma va fi lansată în toamna acestui an, investiţia iniţială, realizată din fonduri proprii, ajungând până acum la aproximativ 50.000 de euro. Ideea dezvoltării soluţiei WowMind s-a născut dintr-un alt proiect, finanţat prin programul european Horizon 2020, al cărui obiectiv era arhivarea notelor. „Ce am observat noi a fost că nu catalogul digital lipseşte din educaţia actuală, ci atractivitatea procesului de învăţare. Şi acolo am decis că este cel mai bine să lucrăm. Am făcut o cercetare care a durat în jur de doi ani şi jumătate. Ce am vrut noi a fost să evităm greşelile multor fondatori care se grăbesc să lanseze platforme doar pentru a primi finanţare. Noi ne-am dorit să creăm un produs axat pe utilizator, iar ca să creăm un produs axat pe utilizator a trebuit să facem o lungă perioadă de cercetare pentru că vorbim aici de copii, de tineri”, a punctat ea, adăugând că în momentul de faţă, tinerii sunt experţi în tehnologie. „Nu poţi să îi dai unui tânăr o tehnologie care să nu fie efectiv creată pentru el, mai ales în educaţie. În educaţie copiii s-au plictisit de subiecte precum matematică, fizică, limba română. Am citit astăzi că 57% dintre copiii de la Evaluarea Naţională nu ştiu să citească. Asta înseamnă că ceva deja nu-i mai atrage pentru că ei se uită pe YouTube totuşi, aproape tot timpul. Ce ne dorim noi este să creăm o legătură, un pod între tehnologie, digitalizare şi educaţie“.
Care este conceptul din spatele WowMind? „Încercăm să stârnim interesul copiilor pentru învăţare, şi încercăm să le trezim interesul şi pentru pasiuni şi vocaţii, pentru că ştim cu toţii că am învăţat în şcoală foarte multe lucruri pe care în momentul de faţă nu le folosim, dar nu le folosim pentru că nu am înţeles de fapt pentru ce se folosesc ele. De exemplu, că geometria poate să ajute în arhitectură, chimia este baza alimentaţiei, că biologia poate să ne ajute în relaţia noastră cu animalele noastre de companie – câini, pisici etc. Deci ceea ce îmi doresc eu este să facilitez cumva accesul copiilor către un alt tip de educaţie, către aptitudini şi cunoştinţe ale secolului XXI şi în acelaşi timp să îi atragem către lucruri noi“, a explicat Anna Mera. Ea a subliniat că principalul diferenţiator al WowMind pe piaţa locală de e-learning este tehnologia şi abordarea procesului de învăţare.
„Ce facem noi diferit este să creăm un ecosistem de creatori de conţinut educaţional şi anume experţi – de exemplu medici, medici veterinari, avocaţi, experţi IT, arhitecţi. Orice poate să inspire şi să creeze conţinut ce poate cumva să ofere o imagine unui copil despre cum ar putea să fie acea meserie.
Astfel, dorim să creăm o legătură între matematică şi arhitectură, între biologie şi alimentaţie, între biologie şi efortul fizic, între muzică şi artă. Tot felul de lucruri care îi pasionează pe copii în momentul de faţă, dar părintele nu poate să îi ducă la toate cursurile pe care şi le-ar dori ei pentru că este nevoie de timp şi este nevoie de bani. Şi cumva noi aducem aceste cursuri în gadgetul lor. Asta ne diferenţiază de majoritatea platformelor care se bazează pe conţinut formal – pe matematică, română, fizică. Şi de exemplu, părintele, în momentul în care cumpără accesul pe platformă, cumpără doar accesul pentru clasa a cincea sau clasa a şasea. La noi în momentul în care utilizatorul cere accesul pe platformă, va avea acces la foarte mulţi educatori, la foarte mulţi experţi, la foarte multe imagini ale joburilor pe care ei ar putea să le urmeze mai departe.“
În prezent, publicul ţintă pentru platforma WowMind sunt copiii de gimnaziu – clasele V-VIII, însă start-up-ul va dezvolta pe termen mediu şi lung şi conţinut pentru clasele I-IV şi pentru liceu. „Până în momentul de faţă am lucrat cu 4.000 de copii, în jur de 2.000 de profesori şi în jur de 3.500 de părinţi. Feedbackul este foarte bun. Părinţii îşi doresc aplicaţia, copiii chiar mai mult ca ei şi profesorii consideră deja necesar un produs de acest gen. Dacă înainte de pandemie considerau că educaţia digitală este cumva ceva ce nu o să se implementeze şi nu o să fie niciodată necesar, după pandemie toată lumea şi-a schimbat părerea şi a început să devină interesată cu adevărat de cum putem să facem educaţia digitală să fie parte din viaţa noastră”, a precizat fondatoarea WowMind.
Platforma se construieşte cu ajutorul celor mai noi tehnologii, precum blockchain şi inteligenţa artificială, acestea fiind folosite atât pentru a personaliza experienţa de învăţare, dar şi pentru a oferi anumiţi tokens. „De exemplu, pe platformă vor fi anumite teme, evaluări – adică un copil va trebui să explice ce înseamnă fotosinteza. El va face un video şi va arăta ce înseamnă fotosinteza, iar acel videoclip va fi recompensat printr-un sistem de blockchain. Prin acele puncte câştigate, WowPoints cum o să le numim noi, copiii vor avea acces la anumite lucruri din lumea digitală, din jocuri, şi poate şi de nişte reduceri pe anumite platforme de e-commerce.”
Monetizarea platformei se va face pe bază de subscripţie lunară sau anuală, tariful urmând a fi de 50 lei pe lună pentru un utilizator. „În momentul de faţă avem în producţie 150 de videoclipuri şi există parteneriate cu trei creatori de conţinut de pe YouTube de la care vom mai aduce câteva sute de videoclipuri.”
Pe termen lung, start-up-ul şi-a propus să facă disponibilă platforma şi în alte cinci limbi, primele pieţe externe vizate fiind Turcia şi Brazilia şi Africa de Sud. „Acestea sunt pieţe pe care le ţintim. Nu sunt nişte pieţe enumerate întâmplător, ci sunt nişte pieţe ce au nevoie efectiv de soluţii de e-learning. Pentru că acolo este nevoie foarte mare de e-learning. Există din ce în ce mai puţini profesori şi nevoia de soluţii adaptate secolului XXI este din ce în ce mai mare. Nu putem să lăsăm în urmă generaţii întregi de oameni doar pentru că şcoala nu s-a adaptat încă la un anumit tip de informaţie.” În primul an de activitate, start-up-ul are ca obiectiv să atragă circa 30.000 de utilizatori WowMind, să ajungă la 150 de creatori pe platformă şi să aibă în jur de 600 de videoclipuri. „După primii doi ani de activitate, adică pe termen mediu, ne dorim să începem să scalăm către Turcia, unde avem un network foarte puternic educaţional. Colaborăm deja cu şcoli şi cu inspectorate prin proiectele Erasmus şi mai apoi vrem să vedem cum să ne ducem către celelalte două pieţe – Brazilia şi Africa de Sud. Dar în mare, în următorii cinci ani, ce îmi doresc eu, sunt peste 300.000 de utilizatori WowMind.”
Anna Mera, fondator, WowMind
„Tinerii în momentul de faţă, după cum ştim cu toţii, sunt experţi în tehnologie - nu poţi să îi dai unui tânăr o tehnologie care să nu fie efectiv creată pentru el, mai ales în educaţie. am aflat că 57% din copiii de la Evaluarea Naţională nu ştiu să citească. Asta înseamnă că ceva deja nu-i mai atrage pentru că ei se uită pe YouTube totuşi aproape tot timpul. Noi ne dorim să creăm o legătură, un pod între tehnologie, digitalizare şi educaţie.“
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Start-up Pitch
1. Invitat: Anna Mera, fondatoarea WowMind
Ce face? Dezvoltă o platformă educaţională nonformală pentru tineri
„WowMind este o soluţie de e-learning dedicată generaţiei digitale ce se bazează pe tehnologii emergente, dar şi pe conţinut video. Am început în 2018 cu un proiect-pilot, iar acum suntem la stadiul de MVP, ne pregătim de lansare. Avem platforma parţial dezvoltată, iar în momentul de faţă avem nevoie de 250.000 de euro să ajungem în faza beta a aplicaţiei şi să ne creăm o viziune pentru următorii doi ani de zile în care ne dorim să intrăm şi în metaverse. Suntem deja în discuţii cu potenţiali investitori şi cu o platformă de crowdfunding.“
2. Invitat: Adrian Sfichi, CEO şi cofondator al Ecap
Ce face? A construit o soluţie completă de automatizare pentru businessurile din e-commerce
„Momentan avem 12 clienţi pentru care facturăm 3.000 de euro lunar şi procesăm în jur de 25.000 de comenzi pe lună, dar vrem ca până în vara anului viitor să atingem o cifră de afaceri de 500.000 de euro şi 150 de clienţi. Dacă ne vom atinge obiectivul, o să începem să căutăm o nouă investiţie, în valoare de 2 milioane de euro, şi vom începe să recrutăm pentru a mări echipa, pentru a scala şi pe plan internaţional.“
Start-up Update
1. Invitat: Cosmin Curticăpean, cofondator şi CEO al iFactor - platformă online de finanţare alternativă pentru IMM-uri
Ce e nou? Start-up-ul local se pregăteşte pentru a deschide o nouă rundă de finanţare cu ajutorul căreia să se extindă şi pe piaţa din Marea Britanie. Înfiinţat în 2016, start-up-ul a ajuns până acum la investiţii totale de 3,5 milioane de euro, din care 2 milioane euro au venit din fonduri proprii ale fondatorilor, iar restul din finanţări atrase (1 milion de euro prin rundă de finanţare şi 0,5 milioane de euro printr-un grant).
„Vom începe discuţiile pentru o rundă nouă de finanţare relativ curând. Runda va fi mixtă. Avem deja înfiinţată o companie şi în Marea Britanie, iar pe compania de acolo vom demara runda de finanţare, iar aceasta va fi deschisă atât pentru fonduri de investiţii din estul Europei, cât şi pentru cei din Marea Britanie.“
2. Invitat: Andrei Vasile, managing partner, SanoPass - platformă pentru abonamente medicale şi de fitness
Ce e nou? Start-up-ul local medtech şi-a setat ca obiectiv să ajungă la finalul acestui an la 300 de companii-client şi la 50.000 de utilizatori, faţă de circa 250 de companii-client, respectiv 30.000 de utilizatori în prezent, în condiţiile în care echipa va investi mai mulţi bani în marketing şi vânzări odată ce runda de finanţare de 3 milioane de euro aflată acum în desfăşurare se va încheia. Totodată, start-up-ul va continua să investească în partea de cercetare-dezvoltare, urmând să mai lanseze în cadrul platformei şi un modul de nutriţie bazat pe inteligenţă artificială asistat de către medici.
„O să încheiem anul cu 1.500 de furnizori de servicii medicale în reţeaua noastră, 50.000 de utilizatori în platformă şi peste 300 de companii-client. Astăzi suntem în discuţii şi lucrăm la o integrare cu cel mai mare furnizor de ERP de fitness din România şi facem acest lucru. Iar ca număr de utilizatori pe zona fitness sperăm să avem în jur de 10.000, bineînţeles, care să aibă şi o componentă în abonamentele medicale.“
3. Invitat: Andrei Covaciu, cofondator al BOOKR - platformă de programări online şi gestiune a afacerilor
Ce e nou? Start-up-ul local şi-a propus să atragă în toamna acestui an o investiţie de 500.000 euro într-o rundă de tip seed, la un an după obţinerea primei finanţări – pre-seed – în valoare de 120.000 euro.
„În 2021, înainte de a lua finanţarea la finalul anului, am reuşit să generăm business în valoare de 350.000 de euro pentru afacerile partenere. După runda de investiţie, începând din ianuarie până acum, practic primele două trimestre din 2022, am dublat tot, am dublat toate cifrele - am dublat numărul de programări livrate prin aplicaţie, am dublat numărul de utilizatori, numărul de afaceri partenere înscrise şi am reuşit să generăm business în valoare de un milion de euro. După părerea noastră este doar o chestiune de timp până când vom ajunge să scalăm până la 10 milioane euro şi apoi la 100 milioane euro venituri generate pentru partenerii noştri.“
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro