Un start-up românesc vine cu o soluţie inovatoare pentru una dintre cele mai presante provocări ale companiilor europene
![Un start-up românesc vine cu o soluţie inovatoare pentru una dintre cele mai presante provocări ale companiilor europene](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5539/22686282/1/cristian-barbuia-safeflows.jpg?width=620)
Un start-up românesc vine cu o soluţie inovatoare pentru una dintre cele mai presante provocări ale companiilor europene – raportarea ESG. Cu o platformă lansată în martie 2024, Safeflows automatizează procesul complex de raportare a sustenabilităţii.
Start-up-ul, care a atras deja o finanţare iniţială de 150.000 de euro şi suport prin programul Microsoft for Startups, se află în proces de strângere a unei runde de 750.000 de euro pentru accelerarea dezvoltării. Cu două companii în fază de pilotare şi încă două programate pentru începutul lui 2025, Safeflows ţinteşte să atragă minimum 20 de clienţi şi să genereze venituri de 200.000 de euro în anul următor, pregătind totodată expansiunea în ţările vecine membre ale Uniunii Europene. „La finalul lunii noiembrie am deschis o rundă de pre-seed în care ne dorim să ridicăm o sumă de aproximativ 750.000 de euro, bani cu care să creştem echipa de dezvoltare, să aducem noi funcţionalităţi platformei şi, totodată, să dezvoltăm şi din punctul de vedere al businessului proiectul nostru. Avem o strategie foarte clară pentru această rundă. Am început discuţiile cu VC-uri şi cu investitori privaţi sau family office-uri. Avem mai multe discuţii deschise.
Acum urmează să le şi închidem şi sperăm ca la începutul anului 2025 să putem finaliza această rundă“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cristian Bărbuia, cofondator şi CEO al Safeflows. El a demarat proiectul în aprilie 2023, alături de Dragoş Andrei Răutu (CTO) şi Simona Enache Pirtea, expert în legislaţie, dezvoltarea efectivă începând în octombrie 2023. Platforma a fost lansată în martie 2024, după şase luni de dezvoltare, iar până acum echipa s-a concentrat pe dezvoltarea produsului şi pe testarea acestuia în piaţă, realizând peste 25 de demo-uri doar în ultima lună.
Două companii se află în fază de pilotare, cu finalizare în decembrie, iar alte două pilotări sunt programate pentru februarie. Primul client plătitor va fi semnat în ianuarie 2025. „Ca număr de clienţi, ţintim minimum 20 de clienţi an-ul viitor, cărora să le putem oferi soluţia noastră. Iar cifra de afaceri se poate ridica la circa 200.000 de euro anul viitor, dar nu ne limităm doar la 20 de clienţi. Avem mai multe canale prin care dorim să atragem clienţi. Dar, mai întâi, ne-am dori să facem cunoscută soluţia noastră, oamenii să înţeleagă care sunt beneficiile şi cum îi poate aju-ta real o astfel de soluţie, iar ulterior ne vom axa pe partea de vânzare“, a precizat Bărbuia.
Ce face însă concret platforma Safeflows? Fiind o platformă de tip software-as-a-service, Safeflows se integrează cu sursele de date ale companiilor pentru a automatiza procesul de raportare ESG. „Soluţia noastră se poate inte-gra facil cu sursele de date ale clientului. Aici avem o diversitate de surse de date, multiple surse de date, precum soluţii de tip ERP, surse de date dezvoltate, aplicaţii dezvoltate in-house de către client sau chiar informaţii pe care le putem colecta direct din documente de tip PDF, Word, Excel. Noi ne integrăm cu aceste surse de date ale clien-tului şi colectăm datele necesare astfel încât să putem răspunde cerinţelor framework-urilor de tip ESG“, a explicat el.
Platforma acoperă aproximativ 1.200 de indicatori pentru framework-ul CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) şi foloseşte tehnologia OpenAI de la Microsoft pentru indicatorii de tip narativ. Clienţii ţintă sunt com-paniile cu peste 50 de angajaţi, peste
10 milioane cifră de afaceri şi peste 5 milioane total active. Momentan, start-up-ul se concentrează pe piaţa din România, urmând ca spre finalul lui 2025 să se extindă în ţările vecine. „Fiind un proiect românesc, vrem să oferim aceste servicii în primul rând pieţei din România. Dar, bineînţeles, ne uităm şi către celelalte ţări care sunt în Uni-unea Europeană, vecine cu România, şi urmează ca în 2025, mai probabil spre finalul anului, să batem la porţile lor“, a spus cofondatorul şi CEO-ul Safeflows.
Până acum, Safeflows a atras o finanţare de 150.000 de euro de la doi business angels (Cosmin Manea şi Ingrid Haddad) şi a intrat în programul Microsoft for Startups.
„Noi am parcurs patru etape din programul Microsoft for Startups, prin care am obţinut o finanţare de 150.000 de dolari, în special în credite Azure, ceea ce înseamnă că putem dezvolta produsul cu ajutorul acestor credite, dar şi fonduri necesare pentru infrastructura platformei.“ Pentru viitor, Safeflows plănuieşte să adauge noi module plat-formei, în special pentru zona de audit. „Dorim să adăugăm module în special pentru zona de audit. Aceste rapoarte de sustenabilitate urmează să fie şi auditate, astfel că o astfel de soluţie, aşa cum o gândim noi, trebuie să răspundă şi nevoii auditorilor, astfel încât să optimizăm întregul flux pentru client“, a precizat Bărbuia.
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Invitat: Cristian Bărbuia, cofondator şi CEO, Safeflows.
Ce face? A dezvoltat o platformă de automatizare pentru raportările ESG (environmental, social and governance).
„La finalul lunii noiembrie am deschis o rundă de pre-seed în care ne dorim să ridicăm o sumă de aproximativ 750.000 de euro, bani cu care să creştem echipa de dezvoltare, să aducem noi funcţionalităţi platformei şi, toto-dată, să dezvoltăm şi din punct de vedere al businessului proiectul nostru. Avem o strategie foarte clară pentru această rundă. Am început discuţiile cu VC-uri şi cu investitori privaţi sau family office-uri. Avem mai multe discuţii deschise. Acum urmează să le şi închidem şi sperăm ca la începutul anului 2025 să putem finaliza această rundă.“
2. Invitat: Dimitrie Baitanciuc, cofondator şi CEO al Brizy.
Ce face? A dezvoltat o platformă pentru construcţia rapidă de website-uri.
„Am crescut cu 50% în 2023 şi cu peste 60% în 2024 şi, evident, vrem să creştem şi în 2025. Ideal ar fi să creştem cu 100%. Aceasta ar fi ţinta noastră pentru 2025, bazată pe cifrele şi partenerii pe care îi avem acum şi care urmează să se activeze în următorul an şi să crească. Avem, în momentul de faţă, 15.000 de subscripţii active, dintre care foarte multe agenţii şi freelanceri care folosesc toolurile noastre ca să obţină practic venituri pentru businessurile lor, folosind toolurile pentru site-urile clienţilor.”
3. Invitat: Mihai Chiţoiu, expert SEO şi fondator al agenţiei Clienţi pe Viaţă.
Ce face? Dezvoltă o soluţie numită SEOPrenor AI, bazată pe inteligenţă artificială, care automatizează procesele SEO – de la crearea de conţinut până la optimizarea tehnică.
„Aplicaţia se numeşte SEOPrenor, iar scopul este, în primul rând, productivitatea echipei pe care o am în acest moment. Mai exact, în loc să lucrăm o zi şi jumătate, de exemplu, pentru a face anumite sarcini pentru toţi clienţii pe care îi avem, scopul este să ajungem la un număr mult mai mic de ore, cu un efort mai redus din partea noastră, astfel încât să putem fi mai productivi şi să livrăm mai mult sau să ne facem treaba mai repede, permiţându-ne, în acelaşi timp, să avem mai mult timp pentru a prelua clienţi noi.“
Rubrica „Start-up Update”
1. Invitaţi: Ion Gavrilescu, cofondator FieldOS şi Adrian Roşoagă, chief investment officer al BCR Seed Start-er.
Ce e nou? Start-up-ul românesc FieldOS, care a dezvoltat o platformă pentru managementul angajaţilor care lu-crează pe teren şi al resurselor acestora, a obţinut o investiţie de 500.000 de euro de la BCR Seed Starter – primul vehicul de investiţii al unei bănci de pe piaţa locală.
Adrian Roşoagă: „Noi ne-am întâlnit cu FieldOS destul de devreme, undeva prin martie. FieldOS a fost unul dintre start-up-urile care au participat în acceleratorul InnovX, care a fost susţinut de BCR, şi cumva era pe lista noastră scurtă de start-up-uri. Aş putea să spun că a fost o chimie bună cu echipa de la prima întâlnire. Ne-a plăcut pro-dusul, e un produs destul de uşor de înţeles de clienţi, poate să fie promovat destul de uşor şi, de asemenea, de-serveşte o nevoie reală şi foarte mare. Nevoia de digitalizare în acest sector de activităţi pe teren este foarte mare la nivel global.“
Ion Gavrilescu: „Când toată lumea încearcă să vândă şi trimite foarte multe e-mailuri, ai un avantaj extraordinar de mare în momentul în care ai un «warm intro». Cred că acest avantaj este de 1.000 de ori mai mare în momentul în care ai un «warm intro» de la BCR, adică vii cu un supervot de încredere. La nivel mondial, 80% din forţa de muncă este pe teren, sunt 2,7 miliarde de oameni care nu au lucrat niciodată cu softuri, nu sunt obişnuiţi cu asta – practic, îi oferi un telefon şi un software unui lucrător din curăţenie, unui tehnician sau unui agent de pază. Poate fi prima oară când un astfel de angajat are acces la un software.“
2. Invitat: Cristian David, fondator şi CEO Klap – platformă pentru echipamente electronice recondiţionate.
Ce e nou? Start-up-ul local şi-a crescut businessul cu aproximativ 300% în 2024, ajungând la un portofoliu de clienţi de peste 4.000 de companii.
„Pentru noi a fost un an foarte bun, în sensul în care am avut o creştere spectaculoasă, suntem aproape la 300% faţă de anul trecut. Am avut creşteri impresionante şi pe partea de e-shop, de soluţii pentru persoane fizice, dar şi pe segmentul destinat companiilor. Noi preluăm diferite dispozitive electronice din piaţă, atât de la consumatori, persoane fizice, cât şi de la companii. Le evaluăm, le «tratăm» şi, după aceea, le punem la vânzare cu garanţie, într-un pachet nou, atât pe site-ul nostru de e-commerce, cât şi în sistem B2B pentru companii.”
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plusvaloare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22686282&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro