Cum văd managerii anul 2022?
Dorel Goia, acţionarul majoritar al grupului TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcţii după cifra de afaceri
Vom acorda cel puţin la fel de multă atenţie creşterii prin investiţii şi operaţiuni M&A. Analizăm constant potenţiale achiziţii, ne uităm după companii sau active care pot fi integrate eficient în cadrul grupului şi care oferă sinergii. Acolo unde vedem potenţial, acţionăm. Totodată, vom investi major în proiecte de tip greenfield, în echipamente, în soluţii tehnologice de ultimă oră, inclusiv digitalizare, pentru a obţine cele mai bune rezultate posibile. Acolo unde este posibil, vom accesa schemele de ajutor de stat pentru că reprezintă un beneficiu real care şi-a arătat rezultatele.
Mircea Pasenciuc, directorul general al producătorului de ţigle metalice şi panouri termoizolante, Impro România
„Ne aşteptăm ca anul 2022 să aducă o stabilizare a preţului oţelului şi astfel să avem o predictibilitate măcar pe doi-trei ani de acum înainte şi să putem realiza obiectivele noastre strategice. Dar să vedem cum trecem peste «hopul» privind repornirea activităţii la capacitate normală în domeniul automotive, cu care industria noastră este interdependentă.”
Bogdan Badea, preşedintele directoratului Hidroelectrica
„Vedem că avem deficit de capacităţi de energie de ani de zile, ceea ce în România nu s-a mai întâmplat, preţul carbonului este la un nivel fără precedent, ceea ce va genera premisele închiderii accelerate a centralelor pe bază de combustibili fosili şi trebuie să punem ceva în loc foarte repede, altfel vom ajunge, sigur, în acel scenariu apocaliptic în care va trebui să stingem lumina. Aceasta este realitatea.“
Levente Bara, cofondator al Transilvania Nuts
„Din cauza inflaţiei, a costurilor de întreţinere a caselor prin energie peste iarnă, puterea de cumpărare va scădea foarte tare, va fi foarte afectat consumul, mai ales consumul de produse bio sau produse premium. Văd, în viitorul apropiat, o serie de ani dificili, afectaţi de mai multe probleme – de la inflaţie la criza forţei de muncă. De aceea, am blocat pentru moment investiţiile.”
Mircea Cirţ, fondatorul grupului ATP cu afaceri estimate la peste 80 mil. euro anul trecut
„Lanţurile de aprovizionare sunt date peste cap, injectarea fricii sub diverse forme a dus în direcţia în care unii îşi fac aprovizionări necontrolate, iar termenele de livrare nu se mai respectă azi. Calitatea serviciilor lasă de dorit indiferent de cum s-ar numi acea companie, trăim o vreme în care se resetează sistemul de valori şi vor mai fi cel puţin doi ani în care perturbările generate de lanţurile de aprovizionare ne vor face să plătim mai mult doar pentru că ne-am luat rezerve.”
Dan Ostahie, fondatorul retailerului de electro-IT Altex, o afacere anuală de peste 1 mld. euro
„Anul viitor va sta sub semnul unor aspecte care vor influenţa negativ businessul, ţinând cont de creşterea preţurilor la energie, la carburanţi, dar şi la alimente şi materii prime. În primul trimestru al lui 2021 va exista o creştere economică, însă următoarele două trimestre vor sta sub semnul întrebării, putând fi înregistrate scăderi. Pe lângă toate aceste crize, problema forţei de muncă încă persistă. În acest context, Altex va funcţiona anul viitor pe două bugete, unul va fi construit pe o stagnare a afacerii, iar cel de-al doilea pe o creştere de 15%.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro